کنسول xbox1 به شما اجازه می دهد تا کابل ماهواره و یا انواع تلویزیون با محدوده عریض را به همراه طیف گسترده سیستم سینمای خانگی ادغام نمایید. برخلاف راه اندازی کنسول به صورت مرسوم، در اینجا چندین جزئیات متفاوت در حین ادغام تلویزیون وجود دارد. راه های زیادی برای ادغام سیستم های سرگرمی وجود دارد که شما مطابق با نیازهای خود آنها را انتخاب می نمایید.

بعضی از دستورالعمل ها

Xbox1 خود را به صورت مستقیم به تلویزیون وصل کنید.

نصب آن به سادگی صورت می گیرد و احتمالا مشکلات کمتری پیش می آید.

تنظیم پایه

ساده ترین روش راه اندازی اتصال کابل تلویزیون به xbox می باشد و سپس xbox1 خود را با یک کابل HDMI دیگر به تلویزیون وصل کنید. توجه داشته باشید خروجی ویدئو برای کنسول Xbox One فقط HDMI است.

این مسیر بهترین و مستقیم ترین روش برای سیستم های سرگرمی به حساب می آید. این سیستم به بلندگوهای تلویزیون و یا بلندگوهای خارجی متصل می شود. سیستم نمایشگر شما برای این پیکربندی نیاز به پشتیبانی صوتی ای بیش از HDMI دارد.

در این پیکربندی xbox1 همیشه باید به سیستم وصل شود تا سیگنال زنده تلویزیون را از کابل پخش نماید. اگر می خواهید وضعیتی ایجاد کنید که تلویزیون را از طریق کنسول Xbox OneGuide تماشا کنید در صورتی که دستگاه خاموش باشد، شما باید HDMI splitter بین کابل ماهواره و xbox1 استفاده نمایید. البته تنظیمات فوق توصیه نمی شود زیرا HDMI splitter امروزه با کیفیت های مختلفی به فروش می رسد.

HDMI splitter ها با تنزل سیگنال، خطا HDCP و یا مسائل دیگر بر روی تصویر، کیفیت صدا و استفاده عمومی ویژگی های OneGuide در xbox1 تاثیرمی گذارند.

راه اندازی پایه با یک گیرنده صوتی / تصویری

یک گیرنده صوتی/تصویری (A/V) بهترین و مستقیم ترین گزینه برای اتصال دستگاه ها به صورت پیوسته به حساب می آید:

  • خروجی HDMI خود را به ورودی HDMI Xbox One وصل کنید.
  • خروجی HDMI Xbox One را به ورودی HDMI A / V خود وصل کنید.
  • خروجی A/V HDMI خود را به ورودی HDMI تلویزیون خود وصل کنید.

تبصره

این گزینه نیاز دارد که تمام دستگاه های صوتی از طریق HDMI پشتیبانی شوند.

صدای فراگیر از جعبه تنظیم شده شما از طریق Xbox One منتقل نمی شود.

هنگامی که این نوع تنظیم اولیه را با یک گیرنده A/V انجام می دهید، هر دو صوتی و تصویری را از طریق دستگاه دیگری منتقل می کنید.

بسته به تجهیزات شما، احتمال افت صوتی و تصویری کم است.

گیرنده صوتی با نوار نوری یا صدا

این یک پیکربندی پیچیده تر است که احتمالا نیاز به کابل هایی غیر از کابل HDMI دارد. این گزینه صدای فراگیر خود را از جعبه تنظیم تلویزیون شما فراهم می کند. بهتر است برای گیرنده های A/V قدیمی که یا یک پورت HDMI ندارند یا صدا را از طریق HDMI پشتیبانی نمی کنند.

  • 1: خروجی HDMI خود را به ورودی HDMI Xbox One وصل کنید.
  • 2: خروجی Xbox One HDMI را به ورودی HDMI تلویزیون خود وصل کنید.
  • 3: خروجی صوتی از تلویزیون را به ورودی صوتی در نوار صدا با استفاده از کابل HDMI یا S/PDIF نوری وصل کنید.

راه اندازی صدای فراگیر

شما می توانید صدای فراگیر را از محفظه تنظیم بالا (set-top) به تلویزیون یا گیرنده A/V خود مستقیما از کنسول Xbox One منتقل کنید. چگونگی آن در ادامه:

  • 1: دکمه xbox را فشار دهید تا راهنما باز شود.
  • 2: System > Settings انتخاب کنید.
  • 3: TV & OneGuide را انتخاب کنید.
  • 4: Audio & video را انتخای کنید.
  • 5: گزینه صوتی را از Stereo به Sound Surround تغییر دهید.
  • 6: اکنون Restart کنید. کنسول شما مجددا راه اندازی می شود و صدای فراگیر را از کنسول خود به تلویزیون یا A/V دریافت می کند.

لطفا نظرات خود را درباره نحوه اتصال کنسول xbox1 به سینمای خانگی به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید کنسول ایکس باکس وان اس Xbox One S 1TB (کپی خور)

10 thoughts on “نحوه اتصال کنسول xbox1 به سینمای خانگی

  1. مهدی says:

    سلام خسته نباشید حدوده دو ماه هستش که مانیتورم عوض کردم و راضی هم هستم تا اینکه خاستم کنسول ایکس باکس وان خودمو بهش وصل کنم که خیلی زود فهمیدم نمیتونم از این مانیتور صدا بگیرم چون خروجی جای هدفون نداره فقط اچدی داره با وی جی ای اسپیکر هم که نداره واسه همین هر راهی میخوام تا بتونم صدای کنسولم به اسپیکر هایی که دارم وصل کنم رفتم کابل نوری خریدم یه تبدیل که کابل نوری رو به همون کابل های قدیم که اسمشون فکرکنم avهستش تبدیل میکنه من یه سره کابل نوری میزنم به دستگاه یه سرشم به تبدیل وصل میکنم ولی در نهایت بازم نمیتونم صدایی دریافت کنم بخدا دویست هزار خرج همین یدونه تبدیل کردم هیچکسی هم ندارم راهنماییم کنه اگه بتونید کمکم کنید یدنیا ممنونتون میشم درضمن کامپیوتر هم دارم گفتم بگم شاید بااون بشه کاری کرد خدانگهدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + چهار =