بازی Call of Duty Black Ops 4 در حال حاضر تاریخچه بازی های چند نفره تیراندازی اول شخص را ادامه می دهد.  مکانیک و ویژگی های قدیمی مانند فن مورد علاقه حالت زامبی باز می شود، اما این بازی چندین تغییر را در فرمول Black Ops انجام می دهد. ما تمام چیزهایی را که در مورد Black Ops 4 می دانیم را جمع آوری کرده ایم و برایتان به اشتراک می گذاریم.

Black Ops دارای تاریخچه بسیار طولانی ای می باشد. اولین Black Ops در سال 2010 منتشر شد و داستان بازی در طول جنگ سرد در دهه 1960 اتفاق می افتد و در آن شما می توانستید بین Alex Mason و Frank Woods سوئیچ کنید. Black Ops 2 سال 2012 عرضه شد و داستان را به سال 2025 منتقل کرد و David Mason را دنبال کرد. Black Ops 3 نیز سال 2015 تولید و ادامه بازی پیشین را به همراه داشت و سال 2065 را روایت نمود.

اولین شخصیت های قابل پخش بازی های Call of Duty در بخش Black Ops گنجانده شد. علاوه بر این، بخش های معماگونه در طول بازی به وجود آمد. حالت زامبی نیز مدتی بعد به این بازی افزوده شد.

Black Ops 4 چیست؟

بازی Call of Duty Black Ops 4 هفتمین بازی Call of Duty می باشد که توسط کمپانی Treyarch و Activision توسعه یافته است. این بازی به جای اینکه به صورت انفرادی پیش رود از بخش چند نفره در ماموریت ها بهره می گیرد. این ویژگی مشابه بازی Rainbow Six Siege می باشد ولی با داستان های بیشتر در یک طرح کلی قرار گرفته است.

ماموریت ها بین 2025 و 2065 اتفاق می افتد و دنباله داستان Black Ops 4 از Black Ops 2 و Prequel به Black Ops 3 نشات می گیرد.

تاریخ انتشار/ به روز رسانی/ پیش بارگیری

بازی Call of Duty Black Ops 4 در 12 اکتبر بر روی پلتفرم های Xbox1 ،PS4 و PC راه اندازی شد. این بازی به فضا بسیار زیادی نیاز دارد و پیش از راه اندازی نسبت به فضای موجود در دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. این بازی به همراه Deluxe ویژه، Digital Deluxe ،Pro و Mystery Box Editions در راهنمای خرید موجود می باشد.

نقد و بررسی

بخش چند نفره با تاکتیک های بسیاری که در خود دارد، بدون آنکه شما را مجبور به افزودن چیزی بکند تعادل خوبی برایتان رقم می زند.

بخش زامبی دارای چندین نقشه عمیق و مخفی است. در نهایت حالت Blackout، بازی را در جهت کاملا جدیدی قرار می دهد و از جنبه های چند نفره و زامبی به تنهایی پشتیبانی می نماید. Black Ops 4 به دلیل عمق و وسعت زیاد به بخش تک نفره نیاز ندارد.

شروع شدن (Getting Started)

Black Ops 4 برای تمامی افرادی که به سری بازی های Call of Duty آشنا هستند سرشار از ویژگی ها و مکانیک های جالب می باشد. ولی درک این موضوع برای تازه واردین کمی دشوار خواهد بود.

بخش چند نفره/ نقشه ها و کاراکترهای متخصص

برای اولین بار در یک بازی Call of Duty، بخش Black Ops 4 بازیابی health اتفاق می افتد. سلاح های گرم در این بازی به روز رسانی می شوند و شما قادر خواهید بود آنها را سفارشی سازی نمایید. این موضوع به بازیکنان کمک می کند یکدیگر را یاری نمایند.

حالت های Call of Duty شامل بخش کلاسیک، زامبی و همچنین حالت Battle Royale به نام Blackout می باشد. بخش Blackout برای اولین بار به این افزوده شده و از همین رو بازیکنان برای آن بسیار مشتاق می باشند.

بازی Call of Duty Black Ops 4 با 14 نقشه چند نفره همراه است- Frequency ،Contraband ،Seaside ،Payload ،Hacienda ،Gridlock ،Arsenal ،Icebreaker ،Marocco ،Militia ،Jungle، Slums،Range Firing و Summit.

در ماه نوامبر (آبان)، Call of Duty کلاسیک Nuketown به صورت رایگان راه اندازی خواهد شد و مجموع 15 نقشه در بازی Black Ops 4 پایه گذاری می گردند. نقشه های بیشتری بعدا به عنوان DLC، بعد از راه اندازی عرضه می شود. همانند گذشته، Black Ops 4 متخصصان چند نفره را معرفی خواهد کرد. هر کاراکتر دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد. 6 نفر از آنها Prophet ،Battery ،Seraph ،Nomad و Firebreak که از Black Ops 3 می آیند. 4 نفر دیگر Recon ،Ajax ،Torque و Crash کاملا جدید وارد بازی می شوند.

Blackout

Blackout شامل تمامی نقشه های گذشته حالت Battle Royale می شود. 100 بازیکن بر روی یک نقشه فرود می آیند و برنده بازی یک فرد یا تیم بازمانده خواهد بود. وسایل نقلیه را می توان بر روی جاده ها پیدا کرد و برای عبور سریع از آنها یاری گرفت. این حالت را می توان به صورت انفرادی یا گروهی انجام داد.

Blackout کمی متفاوت تر از بازی های مشابه خود یعنی Fortnite و PUBG می باشد. نقشه های این بازی کاملا وسیع و گسترده است و شامل تمامی مناطق از جمله بیابان و صحرا می شود.

Zombies

حالت زامبی Black Ops 4 وارد این بازی می شود ولی با دو داستان جداگانه همراه می باشد. اولین داستان با نام Aether دنباله داستان زامبی از سه بازی اول Black Ops است. دومین داستان Chaos نامیده می شود و کاراکتر های جدیدی به نام Scarlett ،Stanton ،Diego و Bruno به این بخش افزوده می شوند.

محتوای PS4 منحصر به فرد (Exclusive PS4 Content)

مانند نسخه های اخیر Call of Duty ،Black Ops 4 دارای محتوای منحصر به فردی برای کنسول PS4 در مدت زمان محدودی می باشد. این بخش انحصاری شامل همه رویدادهای فصلی، متخصصان جدید و نقشه های چند نفره پس از راه اندازی است.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Call of Duty Black Ops 4 به صورت دیدگاه برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید بازی Call of Duty Black Ops 4 برای PS4

14 thoughts on “آموزش بازی Call of Duty Black Ops 4

  1. فواد says:

    سلام. وقتتون بخیر.من دیسک بازی بلک اپس 4 رو خریدم .موقع نصب روی PS4اجازه بازی رو بهم نمیده و حجم قابل توجهی آپدیت میخواد. موقع دانلود آپدیت هم تا ده درصد اجازه دانلود بهم نمیده. ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. عباس says:

    سلام
    ببخشید من بازی call of duty balck ops 4 توی پلی استیشن 4 خریدم و آپدیتشم کردم وقتی وارد بازی میشم فقط میتونم به صورت چندنفری بازی کنم و زامبی، آیا قسمت داستانی نداره این بازی؟ نمیشه مرحله ای بازی کرد؟لطفاً مرا راهنمایی کنید

  3. Monkey k1ng says:

    سلام دوتا سوال
    1. دوست من موقع دعوت ارور میده و داخل لابی نمیتونه بشه که با هم آنلاین بازی کنیم
    دوم اینکه زامبی هم آنلاین میشه با بقیه به صورت رندوم بازی کرد ؟!

    • جاوید حکیمیان says:

      سلام علی عزیز
      این یک مود جدید ( روش بازی جدید ) هست که به تازگی با آپدیت جدید بازی کالاف دیوتی بلک اپس 4 وارد قسمت مولتی پلیر شده ( شبیه قایم باشک میمونه )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 3 =