Kenichiro Yoshida مدیر عامل شرکت سونی، در طی مصاحبه ای با روزنامه Financial Times بیان کرد این شرکت به فکر تغییراتی در سخت افزار کنسول PlayStation می باشد. با این حال، این واقعیت است که Yoshida عملا به سخت افزار های نسل بعد اشاره کرده و این تغییرات در نسل بعدی PlayStation رخ خواهد داد.

سیستم عامل سونی حدود 6 سال عمر دارد. شش سال پس از PS2، پلی استیشن 3 و پس از هفت سال PS4 روانه بازار گردید. تکنولوژی GPU و CPU همانند سرعت اینترنت در طی سال های متمادی با سرعت زیادی در حال پیشرفت می باشند.

البته Kenichiro Yoshida از تائید این نکته که نام سخت‌افزار نسل بعدی ps5 خواهد بود یا خیر اجتناب کرد. با این که این خبر هیجان زیادی را در پی نداشت ولی برای اولین بار بود که یک مقام عالی رتبه از نسل بعدی کنسول سخن به میان آورده است.

در E3 2018 کمپانی Bethesda از یک بازی جدید تحت عنوان Starfield رونمایی کرد. تاد هاوارد، مدیر خلاق بازی های استودیو Bethesda در طی مصاحبه ای گفت تیم سازنده تمام تلاش خود در ساخت بازی Starfield به کار گرفته اند. ولی هنوز مشخص نشده این بازی بر روی چه سیستم عامل هایی عرضه خواهد گشت.

کمپانی Bethesda در انتظار سخت‌ افزاری مناسب و قدرتمند برای The Elder Scrolls V است و آن‌ ها این مقدار قدرت را در نسل هشتم کافی نمی ‌دانند و معتقدند که ساخت The Elder Scrolls V برای کنسول های این نسل امکان پذیر نیست.

Pete Hines  مدیر بازاریابی کمپانی Bethesda در طی مصاحبه ای بیان کرد “برخی چیزها” در مورد سخت افزار جدید، چه از سوی کمپانی سونی و چه مایکروسافت در دست است اما من نمی توانم اطلاعات خاصی در مورد کنسول های نسل جدید ارائه دهم”.

علاوه بر این، CD Projekt Red اطلاعاتی در مورد اینکه چه سیستم عاملی بازی Cyberpunk 2077 را پشتیبانی می کند ارائه نداده است.

با تریلر هایی که از گیم پلی Cyberpunk 2077 منتشر گشته مشخص است این بازی بر روی کنسول های نسل بعدی عرضه خواهد شد.

جزئیات بیشتری از آینده کنسول PlayStation وجود ندارد. در May 2018 رئیس پلی استیشن John Kodera گفت: “سخت افزار جدید احتمالا در سال 2021 عرضه خواهد شد”.

تا به امروز ps4 دو نسخه به نام PS4 Slim و PS4 Pro عرضه کرده است. در PS4 Pro سخت افزار beefier وجود دارد و خروجی ها را با کیفیت 4k به معرض نمایش قرار می دهد. در همین حال مایکروسافت نسخه های مشابهی را با Xbox One ،Xbox One S و Xbox One X منتشر نموده است.

از سوی دیگر، مایکروسافت تلاش دارد تا بازی های خود را به گونه ای متفاوت ترسیم کند. در حال حاضر بعضی از بازی ها را می توان در Xbox One و PC از طریق برنامه Xbox Play Anywhere بازی کرد.

تا کنون مایکروسافت مشخص نکرده است که چه زمانی می خواهد یک پلتفرم جدید را راه اندازی کند. در ماه نوامبر، مایکروسافت XO18 را میزبانی خواهد کرد، رویدادی که به عنوان global celebration of all things Xbox توصیف شده است.

لطفا نظرات خود را درباره آینده کنسول PlayStation برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 13 =