بازی Chasm ابتدا در سال 2013 معرفی شد و به دلیل کمبود بودجه عرضه بازی به تعویق افتاد. حال سازندگان Chasm می گویند که این بازی در تابستان سال 2018 منتشر خواهد شد. بازی Chasm از معدود بازی هایی است که در آن تقلیدی دیده نمی شود. Chasm یک بازی ماجراجویی در سبک اکشن است که اخیرا وارد بازار شده و بر روی پلتفرم pc عرضه گردیده است.

 

سازندگان بازی Chasm

Chasm توسط شرکت BitKid توسعه یافته و به وسیله همین شرکت در تاریخ 31جولای (9 مرداد ماه) در دسترس کاربران قرار گرفت.

گیم پلی بازی Chasm

در نیمه ی اول بازی با چالش های سختی مواجه می گردید. شیاطین و ارواح در مقابل شما ظاهر می شوند. پیاده روی در مکان های ناشناخته سختی بازی را بیش از پیش افزایش می دهد. وجود خفاش ها که از ضعیف ترین دشمنان در بازی های ویدیویی هستند می توانند در قلب شما وحشت بیاندازند.

در بازی هیولاها در محیط پرپیچ و خم زیر زمین در حرکت هستند و شما باید برای زنده ماندن در مقابل آن ها تمام تلاش خود را به خرج دهید. وجود موش های صحرایی، زامبی ها و همه نوع خزنده در این بازی باعث می شود در حین بازی ضربان قلب شما به طرز عجیبی بالا رود. ولی این موضوع علاقه شما را به ادامه بازی افزایش می دهد، زیرا در هر لحظه، به مناطق عمیق تری در بازی حرکت می کنید.

در بازی Chasm طیف گسترده ای از شمشیرها، چکش ها، چاقو ها و دیگر سلاح های کوتاه بُرد برای انجام مبارزات و ماجراجویی ها در اختیار بازیکن ها قرار می گیرد.

در بازی Chasm زمان بسیار اهمیت دارد. شما باید متناسب با ویژگی هر یک از دشمنان با آن ها به مبارزه بپردازید و شانس خود را برای زنده ماندن افزایش دهید. این موضوع از هوش و مهارت شما است که به انجام مبارزاتی بروید که شناخت کافی از آن دشمن خاص را داشته باشید. در عکس شماره ۱ صحنه هایی از بازی را مشاهده می کنید.

بازی Chasm
عکس شماره 1: صحنه ای از بازی Chasm

هنگامی که الگو های حمله دشمن را یاد می گیرید، صبر شما اغلب مهم ترین دشمن شما خواهد بود. هیولا ها در بازی با 6 ضربه یا بیشتر می میرند. شما در بازی نباید به Grilla که به پایین و بالا می پرد با استفاده از سلاح یا بوم رنگ ضربه ای وارد نمایید زیرا انجام این کار یک نوع استراتژی خودکشی محسوب می شود.

دشمنان در بازی از کوچک ترین فرصت و اشتباه شما استفاده می کنند و خیلی ناراحت کننده است که به دلیل یک اشتباه کوچک در بازی جان خود را از دست دهید. پس در بازی بسیار دقت نمایید.

در بازی ده ها تَن اسلحه و لباس های مختلف برای پوشیدن وجود دارد. بنابراین شما می توانید لباس کاراکتر و سلاح مبارزه را خودتان تعیین کنید. علاوه بر اسلحه شما در بازی قادر هستید از سحر و جادو هم بهره ببرید.

سلاح Hurl shuriken برای نابود کردن دشمنان در مسیرهای دور استفاده می شود. شاید وجود این سلاح ها آن چنان رضایت بخش نباشد ولی وقتی عرصه بازی برای شما پیچیده و تنگ می شود وجود این اسلحه ها به شما کمک های مفیدی می کند. در بازی مواد غذایی و معجون هایی وجود دارند که می توانید در مواقعی که دشمن را در نزدیکی خود احساس کردید از آن ها استفاده نمایید. در طول بازی شما قادر هستید موش های صحرایی را با استفاده از چکش هایی که در طول مسابقه به دست می آورید نابود کنید. به دلیل زیاد بودن این موش ها شاید در کشتن آن ها با مشکلاتی رو به رو شوید. ولی تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در این قسمت از بازی سربلند بیرون بیایید.

کارفرمایان درساعات اولیه بازی که بی تجربه و ضعیف هستید، فشار زیادی بر شما تحمیل می کنند. Wendigo اولین رئیس در بازی می باشد که قابلیت نامرئی شدن دارد. در عکس شماره 2 صحنه هایی از بازی را مشاهده می کنید.

بازی Chasm
عکس شماره 2: تصویری از بازی Chasm

من در هنگام تجربه این بازی بارها توسط حشرات (دسته ای از مگس ها) جان خود را از دست دادم. در حالی که هیچوقت فکر نمی کردم یک حشره باعث مرگ من در بازی شود.

من در بازی هرگز متوجه صدای خود نشدم و در طول ماجرا بارها و بارها به عقب برگشتم و با همه ی دشمنان زیرزمینی روبه رو شدم. در پایان بازی بسیار قدرتمند بودم و هرگز خطری مرا تهدید نمی کرد. در ابتدا برای کشتن کارفرمایان بسیار تلاش می کردم و ساعت ها برای کشتن آنها وقت می گذاشتم. ولی در انتهای بازی و وقتی که با آخرین کارفرما رو برو شدم کشتن او برایم خنده دار به نظر می رسید ولی نباید هرگز دشمنان را در بازی دست کم گرفت و این اعتماد به نفس باعث مرگ من در بازی شد.

من بازی را از ابتدا آغاز کردم این موضوع غیر منصفانه بود. اما من می توانم به عنوان بازیکن تازه وارد آن را تحمل کنم. از هر دو بازی نهایت لذت را بردم. من در طول 12 ساعت بازی با زیبایی های زیادی در بازی مواجه شدم و در طی این ساعت فقط یک بار جان خود را از دست دادم که یک موفقیت بزرگ در بازی های ویدیویی محسوب می شود. حتی بعد از این که در بازی کشته شدم مشتاقانه منتظر یک ماجراجویی جدید بودم تا مهارت های خود را در بازی در مقابل دشمنان قوی تر بررسی کنم. چون این بازی، یک داستان روتین ندارد پس شما در هر لحظه با موارد جدیدی رو به رو خواهید شد.

هیچ وقت این تذکر من را فراموش نکنید. در این بازی کوچکترین اشتباه مرگ شما را به دنبال خواهد داشت.

داستان بازی Chasm

در بازی شما به عنوان یک کارآموز در یک قلعه دور از تمدن قرار دارید و به دنبال کشف حقایق اطراف خود می باشید. اما بعد از زمان کوتاهی متوجه می شوید برای کشف حقایق با خطرات بی شماری باید مواجه گردید.

در یک روایت کوچک از بازی شما باید تعدادی از شهروندان را در دهکده‌ای کوچک-که توسط شیاطین در قفس زندانی شده اند-را نجات دهید. هر کدام از این اهالی، دشمنان مخصوص به خود را دارند و شما باید به آنها برای ریشه کن کردن دشمنان کمک نمایید.

گرافیک و موسیقی بازی Chasm

طراحی پیکسلی این بازی حس و حال خاصی را برای بازیکنان به ارمغان می آورد. گرافیک بازی تا حد مطلوبی شیرین و لذت بخش می باشد. در این بازی سازندگان محدوده‌ی مکان‌ها را یکسان طراحی کرده‌اند، اما محتویات هر مکان برای هر بازیکن متفاوت و منحصر به ‌فرد خواهد بود.

صداهای شگفت انگیز و موسیقی متن رمز آلود و کمی ترسناک بازی، باعث شده جذابیت این بازی بسیار زیاد شود. شما می توانید در روند بازی صدای حملات و ضربه ها را بشنوید.

حرف آخر در مورد بازی Chasm

به طور کلی سازندگان، این بازی را با ظرافت و دقت بسیاری ساخته اند. بازی Chasm به دلیل مزیت های زیادی که دارد، طرفداران بسیاری را به خود جلب می نماید و پیشنهاد من به شما این است که این بازی مهیج را حتما امتحان کنید.

ضمن تشکر و قدردانی فراوان از همراهی شما عزیزان: لطفا نظرات خود را برای من ، گروه کروکوگیم در قسمت پایین این مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • مقابله تن به تن
  • جلوه های بصری قوی و انیمیشن های فوق العاده
  • تنوع در سلاح ها
  • چالش های سخت اما عادلانه در ابتدای بازی
نکات منفی
  • داستان فراموش شده بازی
  • عدم تعادل در بین مشکلات و سختی ها
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + 15 =