بازی متفاوت و خلاقانه Moonlighter به صورت نقش آفرینی توسط استودیو اسپانیایی Digital Sun خلق شد. این بازی ماجراجویی با مقوله قهرمانی پیش می رود. فروشگاه های بسیاری در آن وجود دارد که تجربه خرید و فروش را به بازیکنان می دهد. شهری که مدت ها تبدیل به سیاه چال شده، پذیرای بازیکنان خواهد بود. همچنین بازی Moonlighter در تاریخ 8 خرداد بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 عرضه شد.

pc      ps4        xbox1         بازی Moonlighter


کمپانی 11 Bit Studios با همکاری استودیو Digital Sun در ساخت بازی ماجراجویانه Moonlighter تلاش بسیاری به عمل آوردند.

گیم پلی بازی Moonlighter

بازیکن در بازی Moonlighter کنترل فردی به نام ویل را بر عهده دارد. او برای ارتقا بخشیدن به مغازه خود باید وارد سیاه چاله هایی (که در نزدیکی شهر است) بشود. هدف اصلی بازی ورود به سیاه چاله ها و مبارزه با دشمنان برای کسب آیتم های مختلف می باشد. هنگامی که بازیکن آیتم های متفاوتی را کسب کرد می تواند در مغازه خود به فروش برساند.

بعد از گذشت مدتی، شما می توانید سیاه چاله های بیشتری را کشف کنید و به مراتب توانایی گسترش مغازه خود را داشته باشید.

بخش مبارزات به حد کفایت لذت بخش و سرگرم کننده طراحی شده و باعث می شود قسمت های ناامید کننده را فراموش کنیم. به طور مثال بازی تماما یکسری مسیرهای خطی را بر سر راه ما می گذارد. از همین رو کمی کسالت بار به نظر می رسد. صحنه هایی از باری در عکس شماره 1 رویت می شود.

بازی Moonlighter
عکس شماره 1: صحنه ای از بازی Moonlighter

بازی به شما امکان انتخاب نوع و درجه سختی را در مبارزات می دهد. دشمنان شما متفاوت هستند و هرکدام به تنهایی نوع و روش خود را در استراتژی مبارزات دارند. ابتدا مبارزه با آن ها دشوار خواهد بود اما بعد از گذشت مدتی راه و روش آنها را خواهید آموخت. شما به وسیله دشمنانتان حسابی به چاش کشیده خواهید شد. هیولاهایی در ابتدای ورود به سیاه چاله ها وجود دارند که حسابی شما را مورد آزار قرار می دهند.

امکانات بازی

سلاح ها و ابزارهای موجود در بازی بسیار متنوع هستند و همین موضوع باعث می شود برای کسب و دست یابی به آنها حسابی تلاش به عمل آوریم. تمامی این سلاح ها نوع و روش بازی ما را دست خوش تغییر می کند.

یکی از نکته هایی حائز اهمیت این است که انتخاب در ادامه راه به عهده شما می باشد. یعنی می توانید در سیاه چاله ها به مسیر ادامه دهید یا اینکه بعد از کسب آیتم هایی به مغازه بازگردید. این را بدانید اگر شما به مسیر خود در سیاه چاله ادامه دهید و توسط دشمنی از پای درآیید، تمامی آیتم های کسب شده را از دست خواهید داد. بنابراین تصمیم گیری شما برای رسیدن به هدفتان بسیار تاثیرگذار می باشد. البته تصمیمات شما تنها به این موضوع ختم نمی شود زیرا قیمت گذاری اجناس بنا به بازخورد مشتری ها از مهارت و هوش شما نشات می گیرد. شما از ارزش اجناس خود مطلع نیستید و تنها با برخورد خریداران باید حدس بزنید که قیمت بالایی را برای آن برگزیده اید یا بسیار پایین تری. به هرحال باید مراقب ضرر نکردن خود باشید.

یکی از حس های جالب در این بازی سفر به سیاه چاله ها (بعد از عبور از شهر) می باشد. زیرا شما با انتخاب خود کوله بار سفر را بسته و وارد ماجراجویی هیجان انگیزی می شوید.

داستان بازی

بازی Moonlighter با اینکه داستان خاصی را شامل نمی شود ولی در بخش گیم پلی بسیار می درخشد. تمامی اهداف ما در این بازی با لذت بسیاری سپری می شود. البته وجود بخش داستانی چنان دور از لطف نبود ولی اگر لحاظ می گشت، می توانست رنگ و لعاب جذاب تری به بازی می بخشید. زیرا بعد از گذشت چند ساعت اهداف بازی بی دلیل و کمرنگ می شوند.

در ابتدای ورود به بازی چندین توضیح در خصوص کاراکتر اصلی و مرحله ها به عنوان داستان ارائه می گردد که به اندازه کافی تاثیرگذار و قابل قبول نمی باشد.

گرافیک و موسیقی بازی Moonlighter

طراحی کارتونی بازی به خوبی توجه بازیکنان را به خود جلب می کند. یکی از جذابیت های بخش بصری این است که بازیکنان هر سیاه چال را متفاوت با دیگری می بینند. این موضوع باعث تنوع به صحنه های بازی می شود و بسیار لذت بخش است. البته مکانیک اکثر دشمنان تکراری می باشد و تنها رنگ آنها تغییر می کند. این موضوع به دلیل وجود دشمنان بسیار پیش می آید.

موسیقی در بخش های مختلف بازی نواخته و باعث لذت بخش کردن فضا می شود.

و در نهایت بازی Moonlighter

سازندگان بازی Moonlighter با خلاقیت خود توانسته اند در خلق بازی کم نقصی موفق باشند. البته اگر از اشکالات آن (خسته کننده شدن بعد از مدتی زیرا دارای داستان خاصی نمی باشد) فاکتور گیریم بازی بسیار لذت بخش و سرگرم کننده تر می باشد. محیط های وسیع و متفاوت شرایط بازی را بسیار تنوع می بخشد و تکنیک های متنوعی که به کار می گیرید باعث خاص بودن بازی می شود.

این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Moonlighter برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در قسمت پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات منفی
  • مبارزات تکراری
  • سطی بودن جهان ومکانیک بازی
نکات مثبت
  • گرافیک جذاب
  • وجود فروشگاه و جمع آوری لذت بخش آیتم ها
  • حس قدرت و اختیار به بازیکن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + یازده =