The Sinking City یک بازی ترسناک و ماجراجویانه محسوب می شود. داستان این بازی در سال 1920 و شهری تخیلی با نام Oakmont جریان دارد. این داستان دنباله جدید قدیمی Charles W و یک محقق مخفی می باشد. Reed به عنوان محقق به مکان هایی که او را تهدید می کند می رود و در رمز و راز ناگهانی Oakmont غوطه ور می شود. متاسفانه بازی The Sinking City با اشکالاتی که در ادامه می گویم نتوانسته توجه منتقدین را جلب کند و نمرات پایینی از سایت های معتبر بازی دریافت نموده است. این بازی در تاریخ 6 تیر 98 به پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و nintendo switch وارد می شود.

سازندگان بازی The Sinking City

این بازی توسط کمپانی Frogwares طراحی و شرکت های Bigben Interactive و Frogwares انتشار بازی را بر عهده داشته اند. در ادامه مقاله با The Sinking City بیشتر آشنا خواهید شد.

گیم پلی بازی The Sinking City

در سال 1945 آقای H.P. Lovecraft کتابی منتشر نمود که مورد انتقاد قرار گرفت و داستان خوبی پشت آن نبود. The Sinking City الهام بخش داستان ترسناک Lovecraft می باشد. The Sinking City نقطه عطفی از ادبیات Lovecraft است که به شدت بر شخصیت ها، تنظیمات و تم های برخی از داستان های می پردازد. این بازی به شدت تحت تاثیر کتاب The Shadow Over Innsmouth در ساحل مرموز انگلستان قرار دارد.

شما در نقش Charles Reed (یک سرباز قدیمی که به تحقیق در شهر خیالی Oakmont می پردازد) هستید. شما در مورد جنگ بین نژادها در خانواده ها می شنوید و مجموعه ای از قتل ها، خشونت ها و توطئه ها تنها در دو ماموریت اول وجود دارد. این اطلاعات در صحبت های طولانی و خسته کننده و گفتگوهایی که کاملا یک طرفه و احساس بی پایان دارند منتقل می شود. این اطلاعات تمام نشدنی از طریق کلیک کردن، خسته کننده می شوند و ابزار اولیه برای انجام تحقیقات شما هستند. در تصویر شماره 1 صحنه ای از بازی دیده می شود.

بازی The Sinking City
تصویر شماره 1: صحنه ای از بازی The Sinking City

مأموریت های شما مجموعه ای از موارد پیچیده است، مانند LA Noire که در آن شواهد باید جمع شوند، مظنونین باید “مورد بازجویی” قرار گیرند (و به آنها گوش داده می شود) و باید نتیجه گیری شود. این لحظات با معضلات اخلاقی ابتدایی مواجه خواهد شد، مانند اینکه مجرمان باید با عدالت روبه رو شوند و یا اجازه دهند بدون توجه به شرایط، آزادانه راه بروند. طول این مأموریت ها به طرز دلخراشی طولانی است که با توجه به اینکه سرنخ ها، شخصیت ها و سایر ایستگاه های بین المللی ضروری به نظر می رسد از یک طرف دیگر و همچنین با عقب نشینی، جستجو تکراری و عدم وضوح کلی در مورد جایی که شما نیاز به رفتن بعدی و آنچه شما در نظر دارید برای انجام وجود دارد.

Oakmont یک دنیای باز و بسیار بزرگ است. در مقابل، تعداد بسیار زیادی مکانیک بازی وجود دارد که بسیاری از این آموزش ها به یکی از کلیدهای کنترلر اختصاص داده شده است. یکی از ویژگی های خیره کننده تر بازی، “Mind Palace” است که به شکل یک منوی فراموش نشدنی با اطلاعات و سرنخ ها جمع آوری شده و مصاحبه ها در طول مأموریت انجام می شود. ما باید اطلاعات مختلفی را با حقایق مرتبط ترکیب کنیم که در تجربه من به طور عمده با چسباندن آنها به صورت تصادفی، تا زمانی که دو مورد مناسب پیدا کنم، به دست می آید. با اتصال قطعات به صورت موفقیت آمیز، شما نتیجه گیری می کنید که بعدا می توانید برای دستیابی به عاقبت ماموریت متصل شوید.

برخی از این اطلاعات باید از بایگانی ها کشف شود که در مکان های مختلف شهر مانند اداره روزنامه و بیمارستان دیده می شود. فعالیت در این بازی به نظر می رسد بدون هیچ هدف روشنی می باشد و انگیزه را از بازیکن می گیرد. قهرمان شما دارای قدرت فوق العاده خاصی هستند و شما باید در طول تحقیقات خود از آنها استفاده کنید. شما می توانید بارها به پرونده نگاه اجمالی بیندازید تا وقایع را به روشنی دریافت نمایید. قدرت دیگری به سبک Batman: Arkham عمل می کند و به شما این امکان را می دهد تا چیزهایی که برای چشم غیرقابل رویت نیست را مشاهده کنید. هیچ کدام از این قدرت ها برای گیم پلی پویا نیستند و به لحاظ زیباشناختی، آنها تمایل دارند یکپارچه، لجوج و بی رحمانه باشند. در تصویر شماره 2 صحنه ای از بازی دیده می شود.

بازی The Sinking City
تصویر شماره 2: صحنه ای از مکالمه در بازی The Sinking City

یک سیستم بسیار ساده و کاملا بی معنی وجود دارد که به نظر می رسد هیچ منطقی را دنبال نکرده است. coil springs و الکل می تواند یک ترکیب بهداشتی بدهد حتی اگر این ترکیب مفید نباشد ولی انجام خواهد داد. به دلایلی که برای من کاملا روشن نیست، دوربین دارید و می توانید تصاویری از محیط را بگیرید. یک متر وجود دارد که سلامت روحی شما را به خطر می اندازد، که اگر زمان زیادی را در مورد هیولاها گذرانده باشید، هر چند فقط بینایی شما کمی تار شده است. همانطور که از ژانر بازی مشخص است بازی باید ترسناک باشد ولی متاسفانه احمقانه به نظر می رسد.

موسیقی و گرافیک بازی The Sinking City

گرافیک بازی در حد قابل ملاحظه ای می باشد ولی مشکلات فنی در آن به چشم می خورد.

متاسفانه در بخش صداگذاری باید بگویم توضیحات طولانی باعث کلافگی بازیکنان شده و از جذابیت بازی کاسته است.

و در نهایت بازی The Sinking City

بازی The Sinking City متاسفانه با پیگیری اشتباه از یک داستان نه چندان جذاب یک شکست در بازی سازی به حساب می آید و توضیح های طولانی راوی باعث خسته شدن بازیکن می شود. البته ماجراجویی در این عنوان سرگرم کننده نیز می باشد. این بازی در تاریخ 6 تیر 98 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و nintendo switch قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی The Sinking City به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • بازی گاهی اوقات جذاب به نظر می رسد
نکات منفی
  • صداهای ناهنجار، زشت و بیهوده
  • مکانیک بسیاری از بخش ها نادرست است
  • توضیحات طولانی و خسته کننده
  • دنیای الهام گرفته از داستان نه چندان خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =