بازی Sea Of Thieves یکی از جدیدترین بازی های عرضه شده بر روی کنسول XBOX1 و PC است. بازی Sea Of Thieves تجربه یک بازی هیجان انگیز و سرشار از صحنه های خنده دار را برای شما به ارمغان می آورد. اگر از جمله بازیکنان XBOX1 و یا PC به حساب می آیید، به شما شدیدا توصیه می کنیم حتما بازی Sea Of Thieves را تجربه کنید. در این مقاله آموزشی،  نکات مفیدی برای بازیکنان جدید و کسانی که از قبل با بازی Sea Of Thieves آشنا هستند ارئه می کنم تا لذت بازی براتان دو چندان شود.

اگر به تازگی بازی رو شروع کرده و کمی در دور و اطراف بازی چرخیده باشید متوجه شده اید که بعضی از قسمت های بازی برای شروع ممکن است گنگ و نا مفهوم باشد، ولی شاید تمام این سختی ها و حتی نحوه کار کردن با نقشه و قطب نما، بخشی از جذابیت بازی باشد. در این مقاله، من آموزش مجموعه ای از نکات و ترفندهای گوناگون را برای یک تجربه بی نظیر از بازی Sea Of Thieves برای XBOX1 و PS4، دور هم قرار داده ام.

آموزش اصول اولیه، شخصیت ها و ارتباطات در بازی Sea Of Thieves

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که در این بازی بین XBOX1 و PC  کراس پلی وجود دارد و شما می توانید از قابلیت چت صوتی و دیالوگ های از پیش آماده شده در هر دو پلتفرم استفاده کنید. قابلیت چت متنی هم برای کسانی که کیبورد دارند فراهم شده است.

اگر اسم بازیکنی به رنگ فیروزه ای باشد به این معنی است که، او نیز از خدمه کشتی شماست و هم تیمی شما محسوب می شود. اگر اسم بازیکنی سفید باشد قطعا او به یک گروه دیگر تعلق دارد و می توانید به اون حمله کنید. البته مراقب باشید چون این قضیه درباره او هم صادق است و ممکن است قبل از شما حمله را شروع کند. شما می توانید علاوه بر چت کردن، به همدیگر کمک نیز بکنید ولی هیج وقت این مساله رو فراموش نکنید که:

فلسفه دزد دریایی بودن این است که به هیج کس از کشتی های دیگر اعتماد نکنید.

برای ساختن شخصیت خودتان، آیتم ها و لباس های متفاوتی وجود دارد که با پیشروی در بازی تعداد و تنوع آن ها بیشتر هم خواهد شد ولی به دلیل اینکه هیج زاویه ی سوم شخصی در بازی وجود ندارد قطعا لازم نیست زمان زیادی برای طراحی شخصیت صرف کنید چون هیچ وقت مجبور نیستید خودتان را نگاه کنید.

آموزش کارهای اولیه، نحوه مسیریابی و دریانوردی در دریاهای آزاد

فراهم کردن یک Voyage اولین کاری است که باید انجام دهید. خوشبختانه بازی برای همه، اولین Voyage را کاملا رایگان در نظر گرفته است. برای این کار تنها کافی است که با یکی از 3 فروشنده داخل بازی (Outpost Traders) صحبت کنید.

وقتی که اولین Voyage خود را تهیه کردید به کشتی خود بروید، دنبال یک میز بگردید که در واقع هیچ نقشه ای روی آن نیست. در آن جا Voyage خودتان را انتخاب کنید و آن را به صورت فیزیکی روی میز قرار دهید. برای شروع کردن Voyage باید به آن رای دهید (حتی اگر تنها باشید). بعد از آن شما یک نقشه درون inventory دریافت می کنید. شما باید از این نقشه در کنار نقشه بزرگ روی میز برای مسیر یابی مقصدتان استفاده کنید.

بازی Sea of Thieves

یک نکته مهم درباره Loot

در هر  Voyageتعدادی Quest وجود دارد که شما باید آن ها را انجام دهید و به عنوان پاداش بازی به شما Loot می دهد. پس از انجام هر ماموریت، آن Quest در لیست، به عنوان کامل شده مارک می شود ولی هیچ جایزه یا XP به شما تعلق نمی گیرد تا اینکه پیش یکی از Outpost Trader ها برگردید و Loot خود را مستقیم به او بفروشید. اگر قبل از کامل شدن این فرآیند و فروش Loot از بازی خارج شوید نه تنها Gold و XP دریافت نمی کنید بلکه بعد از شروع مجدد بازی متوجه می شوید که تمام Loot شما از بین رفته است. پس حتما بعد از اتمام هر Quest، سعی کنید Loot خود را بفروشید.

مسیریابی مثل هر کار دیگری در Sea Of Thieves به تجربه شما بستگی دارد و می توانید خیلی سریع یاد بگیرید که چگونه در کم ترین زمان مسیر خود را پیدا کنید. اول از همه باید به نقشه بزرگ نگاه کنید تا متوجه بشوید کدام مسیر برای رسیدن به مقصد مناسب است،  سپس به کمک قطب نما به آن سمت حرکت کنید.

دانستن نکات زیر به شما کمک میکند تا بتوانید در بازی Sea Of Thieves یک ملوان حرفه ای شوید:

  • برای حرکت کردن، شما نیاز به باد دارید. به خطوطی که در هوا وجود دارد نگاه کنید و بادبان های کشتی را در جهتی که می وزد بر افراشته کنید. به سادگی مشخص است که این کار کشتی شما را در جهت باد حرکت خواهد داد.
  • وقتی مستقیما به سمت باد دریانوردی می کنید، می توانید تا جای ممکن بادبان ها را به یک سمت بچرخانید و یا کشتی را به سمتی بچرخانید که از حداکثر قدرت باد درون بادبان های کشتی استفاده و به سرعت بیشتری دست پیدا کنید.
  • حتی فکرش را هم نکنید که بخواهید کشتی خود را مثل یک ماشین کنار جزیره پارک کنید. نزدیک شدن به جزیره به دلیل امکان برخورد با صخره ها، بسیار خطرناک است. توصیه می کنم همیشه لنگر را چند یارد دورتر از جزیره رها کنید.
  • لنگر کشتی شما، از چیزی که به نظر می رسد به شدت پر استفاده تر است. شما می توانید از لنگر به عنوان ترمز دستی در مواقع اضطراری استفاده کنید، همچنین می توانید از لنگر برای متوقف کردن کشتی که به دنبال آن هستید یا کشتی که به دنبال شماست، می توانید به وسیله توپ تعدادی از خدمه خود را به کشتی دشمن فرستاده تا لنگر کشتی آن ها را رها کنند. این روش به عنوان یکی از بهترین تهدیدها در بازی به حساب می آید.
  • خیلی بهتر است که بتوانید بین خدمه کشتی تقسیم وظایف کنید. این کار باعث می شود از این که چند نفر کار مشابهی انجام دهند، خیالتان راحت باشد.
  • در کشتی های یک یا دو نفره، شما می توانید نقشه را، حتی از عرشه بالایی هم مشاهده کنید.

تجهیزات، آیتم ها و نحوه تعامل با دنیای Sea Of Thieves

اساسا وقتی شما Sea Of Thieves بازی می کنید باید به معنای واقعی کلمه، یک دزد دزیایی باشید. اگر در دنیای واقعی، دزد درایی بودید و می خواستید یک صندوقچه رو بدزدید چه کار می کردید؟ قطعا یا محل آن را در جزیره پیدا کرده، شروع به کندن زمین می کنید و در نهایت صندوقچه را برداشته و هرجایی به دلخواه درون کشتی خود قرار می دهید و یا تصمیم می گیرید صندوقچه را از داخل کشتی دیگران بدزدید و فرار کنید. این دقیقا همان کاری است که در بازی Sea Of Thieves باید انجام دهید.

آیتم های شما داخل  inventory قرار دارند و شما می توانید به سادگی با فشردن دکمه (Q روی کیبورد PC و یا LB بر روی دسته XBOX1) به آیتم ها و تجهیزات خود دسترسی پیدا کنید و هر کدام که مورد نیاز است را استفاده نمایید.

شما می توانید تعداد انگشت شماری از آیتم ها را توسط شخصیت خودتان در بازی حمل کرده ولی بقیه آیتم ها و تجهیزات را  باید در کشتی خود نگهداری کنید. ظرفیت انبار هر کشتی بستگی به اندازی کشتی دارد. من پیشنهاد می کنم همیشه از حد اکثر ظرفیت انبار استفاده کنید و از تمام آیتم ها و مهمات ذخریه داشته باشید تا در مواقع جنگ و طوفان با مشکل کمبود منابع مواجه نشوید.

لیست کوتاهی از آیتم های بازی و کاربرد آن ها:

  • Sword- یک اسلحه کوتاه برد برای ضربه زدن به اشخاص و اشیا
  • Firearm- می تواند یک تپانچه، شات گان و یا یک تفنگ اسنایپر دوربین دار باشد
  • Banana- برای پر کردن Health
  • Wooden plank- برای ترمیم سوراخ های ایجاد شده در کشتی
  • Canonnball- به عنوان مهمات برای توپ ها
  • Compass- قطب نمای همراه برای مسیریابی
  • Shovel- برای کندن زمین جهت پیدا کردن اشیای دفن شده، مانند صندوقچه ها
  • Tankard- برای نوشیدن
  • Spyglass- استفاده به عنوان تلسکوپ برای جاسوسی
  • Lantern- به عنوان چراغ قوه برای روشنایی در شب
  • Instrument- برای آهنگ زدن

برای کنار گذاشتن هر آیتمی که در دست دارید می توانید دکمه (X روی کیبورد PC و یا B را برروی دسته XBOX1) فشار دهید.

نحوه غارت کردن و محافظت از آن در مقابل دزدان در بازی Sea of thieves

به زودی خواهید فهمید که بیشتر بازیکنان در بازی Sea Of thieves به دنبال غارت کشتی های یکدیگر هستند تا پیدا کردن Loot های جدید، پس این یک نکته بسیار مهم است که چگونه غارت کنیم؟ و آیتم های خود را کجا پنهان کنیم تا کم تر غارت شود؟

اول از همه باید در پنهان کردن صندوقچه ها باهوش باشید. در درجه اول اکثر بازیکنان فکر می کنند طبقه پایینی کشتی بهترین مکان برای پنهان کردن صندوقچه ها است ولی به زودی متوجه می شوید که طبقه پایینی اولین جایی است که اکثر غارتگران به سراغ آن خواهند رفت.

سعی کنید صندوقچه ها و بشکه های کم ارزش تر خود را در طبقه پایین جاسازی کنید تا مهاجمان با دزدیدن آن ها گمراه شوند و در عوض صندوقچه های ارزشمندتر را در نقاط مختلف کشتی نگهداری کنید تا پیدا کردن آن ها راحت نباشد.

شما می توانید در حالی که صندوقچه حمل می کنید همچنان از نردبان بالا بروید، شنا کنید و یا بپرید ولی هرگز فراموش نکنید که با پرتاب کردن صندوقچه ها به داخل آب و یا غرق شدن کشتیتان، ممکن است تمام صندوقچه ها از بین برود. در واقع صندوقچه ها و بشکه ها تنها مدت اندکی در آب شناور می مانند و زمان کوتاهی برای بازپس گیری آن ها وجود دارد.

باز هم تکرار می کنیم که:

تنها زمانی از Loot های خود استفاده می کنید که آن ها را به یکی از تجار فروخته باشید.

اگر Loot ارزشمندی در کشتی خود دارید و به دنبال دردسر نمی گردید، می توانید چراغ های کشتی را در شب خاموش کنید تا از دید سایرین پنهان بمانید.

نکاتی که قبل از شروع بازی Sea Of thieves باید بدانید

در آخر به نکاتی اشاره می کنیم که حتما در شروع بازی باعث می شود تا به نسبت دوستان خود، دزد دریایی بهتری باشید.

  • حیات وحش بازی را فراموش نکنید. همیشه مراقب کوسه ها و مارها در اطراف خود باشید. آن ها بسیار خطرناک هستند.
  • اگر بیش از حد از کشتی خود دور شدید به دنبال شعله های سبز درخشان باشید، آن ها شما را سریعا به کشتی بر می گردانند.
  • اگر به هر دلیلی در بازی مردید، نگران نباشید. پس از طی کردن مسیری از بین درب ها، دوباره در کشتی خود بازگردانده خواهید شد.
  • اگر کشتی شما به هر دلیلی توسط دشمن اسیر شود، می توانید خودتان کشتی را غرق کنید. برای این کار از داخل Menu گزینه “Scuttle Ship” را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید اگر چند بازیکن در کشتی وجود داشته باشد باید رای گیری انجام شود.
  • در هر بار Load کردن بازی نقشه ثابت است ولی Quest ها به صورت رندوم تغییر می کنند و شما را با ماجراجویی های جدیدی روبرو خواهند کرد.
  • هر کسی و با هر Level یا سطحی می تواند یک Voyage -که توسط هم تیمی هایش پیشنهاد می شود- را شروع کند. بنابراین بازیکنان رده بالاتر می توانند این امکان را برای بازیکنان دیگر فراهم نمایند، تا در Voyage های پیچیده تری شرکت کنند.
  • دنیاهای مختلفی در Sea Of Thieves وجود دارد و هر بار که شما وارد بازی شوید درون یکی از آن ها قرار می گیرید و با آن بازیکنان، هم بازی می شوید. متاسفانه این امکان وجود ندارد که شما حتما با دوستان خود درون یک دنیا قرار بگیرید هر چند که ممکن است این اتفاق به صورت اتفاقی رخ دهد.
  • شاید برایتان جذاب باشد که بدانید می توانید حتی خودتان را از داخل توپ شلیک کنید ولی دقت کنید وقتی داخل توپ قرار گرفتید دیگر نمی توانید هدف گیری کنید، چون همین الان داخلش هستید.

27 thoughts on “آموزش نکات بازی Sea of Thieves برای xbox1-pc

  1. Mmd says:

    سلام آقا من ایکس باکس دارم واقعیتن نمیدونم چجوری ویس چتم رو توی گیم فعال کنم خواهشاً یکی کمک کنه برای پسی هم اگر امکان داره توضیح بدین هرکس هم پلی میده این آیدی روبیکای من هست پیام بده بریم پلی بدیم @MmohamadAref

  2. محمد says:

    سلام من از استیم بازی رو خریدم و دانلود کردم روی ریجن ترکیه . الان که میخوام برم تو گیم میگه باید به ایکس باکس وصل بشی . آیا باید همینکارو کرد؟ چون دوستم راحت وارد میشه

    • دهئش says:

      برادر باید اکانته ایکس باکس اول بسازی بعد وارد گیم که میشی همون بخشی که دربارش حرف زدی اونجا همون اکانت ایکس بامستو لاگ گین کن مشکلت حل میشه

  3. farshid says:

    سلام من ی مشکل جدی دارم اگه میشه کمک کنید
    من بازی رو از استیم دان کردم و بازی میکنم ولی دوستم از windows 10 دانلود کرده و بازی میکنه
    چطوری میشه ما به هم Invite بدیم و بازی کنیم؟

    • Mmd says:

      سلام آقا من ایکس باکس دارم واقعیتن نمیدونم چجوری ویس چتم رو توی گیم فعال کنم خواهشاً یکی کمک کنه برای پسی هم اگر امکان داره توضیح بدین هرکس هم پلی میده این آیدی روبیکای من هست پیام بده بریم پلی بدیم @MmohamadAref

  4. یاسین says:

    خیلی ممنونم ازتو که این آموزش راگذاشتی من واقلا نیاز به همچین آمزشی داشتم واقلا ممنونم

  5. emad says:

    سلام ببخشید من نمی تونم داخل بازی صدای ویس چت پلیر هارو بشنوم و چجوری میشه یکیو تو زندان طبقه پایین حبس کرد؟

  6. Sogol says:

    وایییییییی خیلی ممنونم ازتون، خیلی کمک کرد.
    کاش راجع به نحوه ضربات ایستگاهی تو فیفا هم آموزش داشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =