PS4 از دید بسیاری از کاربرها به عنوان محبوب‌ ترین و در عین حال پرقدرت ‌ترین کنسول بازی شناخته می شود. با این وجود بزرگترین نقطه ضعف این کنسول، عمر کم باتری‌ دسته‌ های DualShock 4 آن است. بنابراین، شما باید به دنبال روش هایی برای افزایش عمر باتری دسته ‌ی PS4 باشید. بسیاری مقصر اصلی خالی شدن باتری این دسته‌ ها را نور پشتی آن می‌ دانند. لازم به ذکر است، این باتری ها می‌بایست ۸ ساعت به صورت مداوم کار کنند. اما در حقیقت، متهم اصلی این موضوع تنها این نور نیست. در این مقاله به معرفی روش هایی برای افزایش عمر باتری دسته‌ ی PS4 پرداخته ام.

کم کردن نور دسته‌ ی PS4

در واقع، خاموش کردن این چراغ دسته‌ ی PS4 ممکن نیست اما می ‌توانید شدت روشنایی آن را تغییر دهید. برای این کار کافیست: به Setting>Devices>Controllers>Brightness رفته و شدت این نور را به کمترین حالت ممکن برسانید.

غیر فعال کردن ویبره دسته PS4

هنگام بازی به دلیل لگد اسلحه‌ هایی که شلیک می ‌کنید یا لرزش موتور خودرو هایی که هدایت آن ‌ها را برعهده دارید، شاهد ویبره دسته PS4 هستید. در حقیقت این موضوع جز جدا نشدنی از این کنسول می باشد. اما همه قبول داریم که ویبره، باتری خورترین ویژگی دسته‌ هاست.

برای غیرفعال کردن آن به Setting>Devices>Controllers>Enable Vibration رفته و تیک آن را بردارید.

کم کردن صدای اسپیکر دسته‌ PS4

روشن بودن دائم اسپیکر دسته های PS4، باتری زیادی را مصرف می کند. با کم کردن صدای آن، عمر باتری را بیشتر کنید. برای این کار کافیست به Setting>Devices>Controllers>Volume Control رفته و با دکمه‌ های راست و چپ میزان این صدا را تغییر دهید. این کار باعث افزایش عمر باتری دسته‌ ی PS4 می شود.

خاموش شدن اتوماتیک 

برای خاموش کردن دستی به Setting>Devices>Controllers>Turn Off DualShock 4 Automatically بروید. به صورت پیش فرض این گزینه غیر فعال می باشد. به این معنی که دسته ‌ها، تا زمانی که باتری داشته باشند روشن خواهند ماند. پس با تنظیم ۱۰ دقیقه ای برای این گزینه و زودتر خاموش شدن دسته‌ ها می ‌توانید بیشتر از آن ‌ها استفاده کنید.

خاموش کردن دسته‌ PS4

اگر مشغول تماشای فیلمی هستید و نمی‌خواهید با روشن شدن دسته از آن برنامه خارج شوید، می‌توانید هم زمان با فشردن دکمه‌ی پلی استیشن دسته، ابتدا دکمه‌ی O و سپس X را فشار دهید. این کار باعث افزایش عمر باتری دسته‌ ی PS4 می شود.

خرید باتری اضافی برای دسته PS4

باتری‌ های اضافی تایید شده ‌ای برای دسته PS4 فروخته می ‌شوند که تا ۲۰ ساعت عمر باتری را افزایش می دهند. اما به دلیل اتصال به بدنه‌ ی دسته ممکن است کمی مزاحم بازی کردن شما شوند.

کمی درباره ی کنسول PS4  

PS4 نام یک کنسول بازی ویدیویی خانگی از نسل هشتم می باشد که از سوی شرکت سونی عرضه شده ‌است. این کنسول نخستین بار در ۲۰ فوریه ۲۰۱۳ در یک کنفرانس اختصاصی از سوی سونی و در شهر نیویورک معرفی شد. در این کنفرانس خود کنسول نمایش داده نشد و تنها از دسته ی جدید ۴ DualShock رونمایی شد. لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ در آمریکای شمالی و در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳ در اروپا و استرالیا روانه بازار شد.

خرید کنسول پلی استیشن ۴ پرو PS4 Pro

1 thoughts on “روش هایی برای افزایش عمر باتری دسته ‌ی PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =