در گذشته، سنگین ترین بازی ها نهایت ۱۰ یا ۱۵ گیگابایت حجم داشت. اما حالا میانگین حجم بازی ها به ۳۰ الی ۳۵ گیگ می رسد. در واقع، حجم بازی های ویدیویی در نسل هشتم بسیار زیاد شده. خوشبختانه، سازندگان در کنسول های نسل هشتم مانند PS4 سیستمی برای مدیریت این دانلود ها در نظر گرفته اند. بنابراین شما می توانید دانلود هایتان را متوقف کرده و با شروع ساعات رایگان، آن ها را مجددا از سر بگیرید.

از حجم اولیه بازی ها که بگذریم، بازی ها گاهی بروزرسانی های بسیار سنگینی هم دریافت می کنند. پچ روز اول برخی از بازی ها گاهی ۱۰ گیگ حجم دارد و دانلود این بروزرسانی ها برای بهبود عملکرد بازی ها، رفع مشکلات و لذت بردن از ویژگی های آنلاین آن ها اغلب ضروری است.

در نتیجه، حجم فایل هایی که گیمر های ایرانی باید دانلود کنند بسیار بالا رفته، در حالی که هنوز کاربران زیادی از اینترنت های حجمی استفاده می کنند و فقط قادرند که در ساعات مصرف رایگان، بازی ها و بروزرسانی های شان را دانلود کنند.

اما عده ای از کاربران کنسول PS4 می گویند: سیستم مدیریت دانلود در بسیاری از مواقع به درستی کار نمی کند. بعضا دیده شده که بازیکنان دانلود هایشان را متوقف می کنند، اما کنسولشان به صورت کاملا اتوماتیک و خود سر، دانلود را ادامه می دهد. به هر حال هیچ کس نمی خواهد که حجمش بی جهت مصرف شود و مجبور به پرداخت پول گزاف بابت خرید ترافیک اینترنت شوند.

سیستم مدیریت دانلود PS4

هر دانلودی که آغاز می شود، اعم از دریافت بروزرسانی سیستم عامل، دریافت بازی ها و یا دریافت بروزرسانی های بازی ها، وارد لیست دانلود ها می شود. همچنین، لیست دانلود ها در بخش اعلانات کنسول PS4 نیز قرار دارد.

برای مشاهده لیست محتویات در حال دانلود، کافی است که در منوی بالای پلی استیشن، وارد بخش اعلانات یا Notifications شوید. در این بخش لیستی از اعلانات، شامل آخرین پیام ها، درخواست های دوستی و دانلودها را مشاهده می کنید.

در حالت عادی، اولین گزینه لیست اعلانات باید به دانلود ها اختصاص داده شده باشد. آیکن دانلود با فلشی رو به پایین مشخص است. در صورتی که گزینه مربوط به دانلود ها را پیدا نکردید، گزینه ی Options را بزنید و Downloads را انتخاب کنید.

برای متوقف کردن هر دانلود، کافی است روی آن رفته، ضربدر را بزنید و گزینه Pause را انتخاب نمایید. برای ادامه ی دانلود، همین فرایند را طی کنید، ولی این بار گزینه Resume را بزنید. لازم به ذکر است که با انتخاب Cancel and Delete، فرایند دانلود به کل متوقف می شود و تمام فایل های دانلود شده از حافظه کنسول شما حذف می شود.

کمی درباره ی کنسول PS4 

PS4 نام یک کنسول بازی ویدیویی خانگی از نسل هشتم می باشد که از سوی شرکت سونی عرضه شده ‌است. این کنسول نخستین بار در ۲۰ فوریه ۲۰۱۳ در یک کنفرانس اختصاصی از سوی سونی که در شهر نیویورک معرفی شد. در این کنفرانس خود کنسول نمایش داده نشد و تنها از دسته ی جدید ۴ DualShock رونمایی شد. لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ در آمریکای شمالی و در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳ در اروپا و استرالیا روانه بازار شد.

خرید کنسول پلی استیشن ۴ پرو PS4 Pro

با تشکر از همراهی شما عزیزان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =