فرض کنید در حال لذت بردن از بازی مورد علاقه ی خود با کنسول PS4 هستید. ناگهان یک اتفاق خیلی جذاب در بازی رخ می‌ دهد و شما می خواهید از این صحنه به سرعت یک اسکرین ‌شات تهیه کنید. در این مقاله اطلاعات جامعی درباره ی ضبط فیلم و عکس با کنسول PS4 به همراه جزییات مربوط به این موضوع را در اختیار شما عزیزان قرارداده ام.

ضبط فیلم و عکس با کنسول PS4

PS4 این امکان را برای شما فراهم کرده تا به راحتی بتوانید با استفاده از کلید Share روی دسته‌ ی DS4، عکس یا فیلم مورد علاقه ی خود را ذخیره کنید. پس از فشردن این کلید، منوی اشتراک یا همان Share Menu به نمایش در می آید. پس از اینکه منوی اشتراک برای شما باز شد، می‌توانید دکمه‌ ی مثلث را برای گرفتن عکس و همچنین مربع، برای فیلم از روی دسته فشار دهید. اما برای فیلم گرفتن دقت کنید که با انتخاب این گزینه، فقط ۱۵ دقیقه ‌ی انتهایی بازی شما ذخیره می‌ شود و نه بیشتر! یعنی شما فقط به همین ۱۵ دقیقه دسترسی خواهید داشت. بنابراین اگر به دنبال فیلم طولانی از بازی خود هستید، باید این ۱۵ دقیقه ‌ها را جدا جدا ذخیره کنید و در صورت تمایل آن ها را به هم بچسبانید.

نکته: در بعضی از بازی های خاص ممکن است صفحه Share Menu باز نشود، یعنی پس از زدن کلید Share از روی دسته هیچ اتفاقی نیفتد! به دلیل اینکه در بعضی از صحنه ‌ها، ناشران به خاطر به خطر نیفتادن حقوق خود،‌ اجازه‌ ی گرفتن فیلم و یا عکس را به کاربران نمی‌دهند. لازم به ذکر است، به ندرت شاهد این اتفاق بودیم و تقریبا در اکثر بازی‌ها مشکلی برای ذخیره تصاویر رخ نمی دهد.

اشتراک گذاری عکس و فیلم در PS4

شما می توانید برای اشتراک گذاری عکس و فیلم های خود، گزینه‌ های Upload Screenshot و Upload video clip را انتخاب کنید. همچنین، عکس‌ ها را می‌توانید در Facebook ،Twitter و Playstation message و فیلم ها را در Facebook ،Twitter ،YouTube و Dailymotion به اشتراک بگذارید.

نکته: در صورت ورود به صفحه ی Share Menu و تغییر نظرتان مبنی بر ذخیره ی تصویر، می‌توانید با زدن کلید دایره از روی دسته، این صفحه را ببندید و به صفحه‌ی قبل بازگردید.

چگونگی انتقال عکس و فیلم های داخل PS4 درون فلش

برای این کار باید از اپلیکیشن Capture Gallery (که به صورت پیش‌فرض روی PS4 شما نصب شده) استفاده کنید. اگر این اپلیکیشن را نمی بینید، در صفحه اصلی (Home Screen) به سمت راست صفحه بروید تا به گزینه ی Library برسید. سپس گزینه ی Applications را انتخاب کرده و بعد گذراندن این مراحل گزینه ی Capture Gallery را انتخاب نمایید.

اپلیکیشن Capture Gallery دسترسی شما را به تمام اسکرین شات ها و کلیپ های گرفته شده میسر می کند. برای انتقال این فایل‌ ها به USB، ابتدا لازم است که یک فلش با فرمت FAT32 یا exFAT را وارد درگاه USB دستگاه PS4 خود کنید. حالا فایل مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه‌ی Options را از روی دسته انتخاب نمایید. سپس گزینه ‌ی Copy to USB Storage Device را انتخاب کنید.

اگر به اینترنت متصل باشید می‌ توانید به راحتی این عکس یا فیلم ها را در همان لحظه به اشتراک بگذارید و اگر هم قصد انجام تغییرات روی این عکس و فیلم را داشته باشید می‌ توانید آن را به راحتی داخل USB‌ فلش بریزید و به کامپیوتر خود انتقال دهید و تغییرات مورد نظر را در رایانه شخصی خود روی آن اعمال کنید.

کمی درباره ی کنسول  PS4

PS4 نام یک کنسول بازی ویدیویی خانگی از نسل هشتم می باشد که از سوی شرکت سونی عرضه شده ‌است. این کنسول نخستین بار در ۲۰ فوریه ۲۰۱۳ در یک کنفرانس اختصاصی از سوی سونی و در شهر نیویورک معرفی شد. در این کنفرانس خود کنسول نمایش داده نشد و تنها از دسته ی جدید ۴ DualShock رونمایی شد. لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ در آمریکای شمالی و در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳ در اروپا و استرالیا روانه بازار شد.

خرید کنسول پلی استیشن ۴ پرو PS4 Pro

با تشکر از همراهی شما عزیزان. لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهاد های خود را در پایین همین مقاله یادداشت کنید. من به همراه تیم سخت کوش crocogame با تلاش های روزانه ی خود، همواره به دنبال راه حلی برای جلب رضایت شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پانزده =