امروزه پیشرفت روز افزون کنسول ‌ها از یک طرف و پیشرفت تلفن‌ های همراه از طرف دیگر، سبب شده تا ابزارهایی همچون PS Vita ،3DS و … چندان مورد استقبال قرار نگیرند. اما کنسول PS4 با قابلیت Remote Play خود توانسته تا حدودی PS Vita را دوباره نزد بازیکنان محبوب نگه دارد. در این مقاله به شرح قابلیت Remote Play کنسول PS4 بر روی PS Vita پرداخته ام.

قابلیت Remote Play کنسول PS4 به شما این امکان را می ‌دهد که بازی مورد نظر خود را روی کنسول دستی PS Vita دایورت کرده و هر جایی از خانه که دوست دارید به انجام بازی بپردازید. البته این امکان باید در خود بازی نیز موجود باشد، وگرنه همه ی بازی ‌ها را نمی ‌توان به این شکل استفاده کرد. لازم به ذکر است که شما نمی ‌توانید در فواصل دور نسبت به کنسول خود به انجام بازی بپردازید.

بدون شک ویژگی Remote Play یک ویژگی مثبت و کارآمد به شمار می رود. همچنین دور از انتظار نیست که در آینده ای نزدیک، کمپانی سونی برای گسترش این قابلیت روی کنسول خود برنامه ریزی کند.

به گزارش Eurogamer Digital Foundry، سونی قابلیت Remote Play را برای تمام عناوین PS4 محیا کرده است.

یکی از ویژگی ‌های بسیار خوب کنسول PS4 این است که می‌ توانید محتوای آن را به صورت استریم روی دستگاه‌های دیگر، از جمله کامپیوتر شخصی خود بازی (استریم) کنید و یا در هر زمان به ادامه ی بازی خود بپردازید.

اپلیکیشن Remote Play برای ویندوز و Mac

با استفاده از اپلیکیشن Remote Play برای ویندوز و Mac، شما می ‌توانید بازی ‌های مورد علاقه ی خود در PS4 را روی لپ تاپ یا PC استریم کرده و بازی کنید. پس از دانلود این اپلیکیشن و اتصال کنترلر Dualshock 4 با کابل USB، شما می ‌توانید تصویر PS4 خود را از طریق شبکه داخلی استریم کرده و روی نمایشگر مورد نظر خود مشاهده کنید.

برای نصب این سیستم، اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. قبل از هر چیز، باید مطمئن باشید که کنسول PS4 شما، به عنوان کنسول اصلی یا Primary برای اکانتتان شناخته شده. همچنین، ویژگی Remote Play را در تنظیمات اتصال و تنظیمات صرفه جویی انرژی کنسول خود (تنظیمات Connection و Power Saving) فعال کرده باشید.
  2. اگر مرحله اول را به درستی انجام داده‌اید، اکنون باید کنسول خود را روشن کرده یا روی حالت Rest Mode قرار دهید.
  3. اپلیکیشن PS4 Remote App را دانلود کنید.
  4. کنترلر Dualshock 4 خود را با یک کابل USBبه کامپیوتر خود متصل کنید.
  5. اپلیکیشن PS4 Remote Play را روی کامپیوتر خود اجرا کرده و روی عبارت Start کلیک نمایید.
  6. اکنون کافیست که با اکانت پلی استیشن خود وارد برنامه شوید و از کنسول خود استفاده کنید.

در حال حاضر، این اپلیکیشن با سیستم عامل‌ های زیر سازگار است:

(Windows 10 (32-bit or 64-bit

Mac OS X Yosemite

Mac OS X El Capitan

کنسول PlayStation Vita

از ویژگی Remote Play در کنسول پلی استیشن ویتا نیز می‌توان استفاده کرد. شما با اتصال هر دو کنسول خود به شبکه وای فای داخلی، می ‌توانید بازی‌ های کنسول PS4 را روی کنسول PS Vita استریم کرده و از آن‌ ها لذت ببرید. کنترلر کنسول PS4 به صورت خودکار روی کنسول PS Vita شبیه سازی می‌شود. پس نگران هیچ چیز نباشید!

خرید کنسول پلی استیشن ۴ پرو PS4 Pro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =