هنگامی که تصمیم به خرید یک بازی می کنید با یک چالش بزرگتر مواجه می شوید. این چالش دو راهی بین بازی های دیجیتال و فیزیکی می باشد. در حالی که بازی های فیزیکی و دیجیتال هر دو با یکدیگر بازی می کنند، هر کدام از جوانب مثبت و منفی خود را دارند که در مورد راحتی یا ارزش متفاوت هستند.

هر کدام از این روش ها دارای تفاوت هایی می باشد و شما باید بدانید آیا می خواهید قفسه بازی های خود را پر کنید یا هارد دیسک کنسولتان را؟

دلایل خرید بازی های دیجیتال

آنها فوق العاده راحت هستند و شما حتی می توانید بازی های دیجیتال را از کنسول یا رایانه خود خریداری کنید و حتی نیاز به خارج شدن از منزل نمی باشد. علاوه بر این شما می توانید بازی های دیجیتال را گاها زودتر از رسیدن بازی های فیزیکی دریافت کنید. شما حتی می توانید بازی های دیجیتال را از طریق برنامه های پلی استیشن و ایکس باکس موبایل خریداری کنید و آنها را در زمان ورود به خانه نصب کرده و منتظر آن باشید.

نکته دیگری در بازی های دیجیتال وجود دارد و آن هم از دست ندادن آنها است یعنی ممکن است دیسک های فیزیکی خراب یا گم بشوند و این در مورد دیجیتالی صدق نمی کند. در ضمن، بازی های دیجیتال شما با خیال راحت در cloud ذخیره می شوند و به طور معمول می توانند حذف و دوباره نصب شده در هر کنسول یا کامپیوتر که حساب Xbox، PlayStation، Nintendo یا Steam شما متصل است.

برخی از بازی های دیجیتال را می توان یک بار خریداری کرده و در سراسر سیستم عامل های متعدد پخش کنید. برای مثال، عنوان Xbox Play Anywhere مانند Gears of War 4، Middle Earth: Shadow of War و Cuphead می تواند یک بار خریداری شده و در سراسر Xbox One و PC بازی کند. همینطور برای عناوین PlayStation مانند Darkest Dungeon و Super Meat Boy که شما می توانید در PS4 و PS Vita لذت ببرید.

دلایل خرید بازی های فیزیکی

شما می توانید آنها را به فروش برسانید. با اینکه نمی توانید تمام پول خود را که صرف خرید بازی کردید پس بگیرید ولی برای خرید بازی دیگر فروش بازی های قبلی کمک خوبی برای شما می باشد. همچنین شما می توانید بازی های فیزیکی خود را با بهترین قیمت در سایت crocogame به فروش برسانید.

شما می توانید آنها را قرض بدهید و قرض کنید. شما می توانید بازی خود را در cloud ذخیره کنید و دیسک فیزیکی آن را به دیگران قرض دهید.

با اینکه در همه حال تخفیفات خوبی برای بازی ها وجود دارد ولی شما بهترین تخفیف ها را همیشه در دیسک فیزیکی مشاهده خواهید کرد. نسخه های فیزیکی گاهی اوقات به صورت پیش خرید به فروش می رسند و در آنها تخفیفات خوبی دیده می شود. برخی از بازیکنان علاقه مند به جمع آوری کلکسیون مجموعه ها هستند و به تنهایی در این بخش سرگرم خواهند شد.

نگرانی سرعت اینترنت دیگر وجود ندارد. با اینکه نصب و راه اندازی بازی های دیجیتالی آسان می باشد ولی اگر اینترنت پر سرعتی نداشته باشید به مشکل بر بخورید. این اتفاق در دیسک رخ نخواهد داد.

و در نهایت

هر کدام از موارد بالا دارای مزایا و معایب مختلف هستند که باید نسبت به شرایط خود آنها را مورد انتخاب قرار دهید. به طور مثال اگر اینترنت پر سرعتی ندارید بازی دیجیتال دچار مشکل می شود. اگر هم عاشق بردن بازی های خود در همه جا هستید بهترین گزینه برایتان بازی های دیجیتال خواهد بود. حقیقت این است که بسیاری از گیمرها ترکیبی از هر دو را دارند. گاهی اوقات شما یک بازی فیزیکی می بینید که نمی توانید در مقابل خرید آن مقاومت کنید.

لطفا نظرات خود را درباره مقایسه بازی های دیجیتال و فیزیکی به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید بازی دیجیتال Need for Speed Rivals برای PS4

خرید بازی FIFA 19 برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 14 =