سوالی که بسیار پیش می آید این است که بین کنسول های PlayStation 4 Pro و PlayStation 4 Slim کدام را بخرید؟

کنسول PlayStation 4 Slim هر بازی را با سهولت برای شما اجرا می نماید ولی باید توجه داشته باشید که اگر تلویزیون شما خروجی 4K داشته باشد این کنسول از آن پشتیبانی نمی کند. اما اگر می خواهید بهترین تجربه از بازی را داشته باشید ما به شما کنسول PlayStation 4 Pro را پیشنهاد می نماییم.

کمپانی سونی دو نسخه از PlayStation 4 را ارائه می دهد بدون آنکه فاقد ویژگی های متنوع باشد. شما در بین این دو باید تجربه بازی عالی و تجربه بازی عالی ترین را انتخاب نمایید.

تفاوت در چیست؟

کمپانی سونی چند سال پس از انتشار پلی استیشن 4 اولیه، نسخه slim آن را منتشر کرد. نسخه های slim در طول سال های منتشر شده بیشتر در اندازه فیزیکی نسبت به عملکرد، متفاوت می باشند. ویژگی ها و عملکرد متفاوتی در بین این کنسول ها وجود ندارد و بیشترین موضوع ممکن خروجی 4K و HDMI در بین تلویزیون ها می باشد. بزرگترین تفاوت عملکرد بین PS4 اصلی و slim PS4 جدید، مصرف برق است. سونی ادعا می کند که PS4 جدید دارای قدرت حداکثر 165 وات است در صورتی که در کنسول اصلی 250 وات به نظر می رسد.

همانطور که می بینید، سونی از همان CPU و GPU استفاده می کند که کمی بیشتر از دو برابر عملکرد در PlayStation 4 Pro می باشد. همچنین یک نسخه به روز شده از استاندارد HDMI در PS4 Pro وجود دارد، ولی تفاوت عملکرد فوری در خارج از پورت خروجی ویدئو وجود ندارد.

بازی هایی که در گذشته برای حفظ 30fps یا 60fps در PlayStation 4 استاندارد مبارزه کرده اند قادر به ارائه یک تجربه سازگار با PlayStation 4 Pro از طریق ویژگی «boost mode» خود خواهند بود. این موضوع به طور اساسی یعنی بازی هایی که کمی درجه دو محسوب می شوند در یک کنسول معمولی ps4 به نظر بی کیفیت به نمایش در می آیند در صورتی که PS4 Pro تصویری صاف و صریحتر به نمایش می گذارد.

درک 4K و HDR در PlayStation

کنسول PlayStation 4 Pro با خروجی 4K و گرافیک پیشرفته تصاویر کاملا دلچسب و رضایت بخشی ارائه می دهد. توسعه دهندگان بازی گزینه ای برای ارائه گرافیک با کیفیت بالا به طرفداران PlayStation 4 Pro ارائه خواهند داشت که با وضوح پیشرفته تری در دسترس قرار می گیرد. نه تنها بیشتر بازی ها برای حمایت بیشتر این کنسول آن را پشتیبانی می کنند بلکه گرایش بازیکنان به سمت کیفیت بهتر مایل می گردد و ترویج کنسول های قدرتمند بیشتر شده است.

چه خبر از PlayStation VR؟

عملکرد PlayStation VR کاملا متفاوت است. PlayStation 4 Pro برای حمایت بهتر از PlayStation VR ساخته شده است. ولی حتی در اینجا هم تفاوت ها در بسیاری از عناوین بسیار کم و ظریف هستند. اکثر عناوین به خودی خود در تلاش برای کیفیت و گرافیک بهتر هستند و امروزه با امکانات پیشرفته تر همه چیز بهبود یافته است.

با توجه به تمرکز بالا در فرکانس PlayStation VR، آنچه که در عنوان Pro Enhanced مشاهده خواهید کرد، جزئیات بیشتری به نمایش گذاشته می شود و شما بعضا می پندارید که انتقال با کیفیت تری مشاهده ی شود در صورتی که اینطور نیست.

لطفا نظرات خود را درباره مقایسه کنسول های PlayStation 4 Slim و PlayStation 4 Pro به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید کنسول پلی استیشن ۴ پرو PS4 Pro (کپی خور)

خرید کنسول پلی استیشن ۴ اسلیم PlayStation4 (PS4 Slim) 1TB (کپی خور)

خرید باندل PS VR به همراه (PlayStation VR (Camera+Move+Game

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 20 =