در مقایسه PS4 Pro و Xbox One X باید ببینید کدام برنده خواهد شد. کنسول های PS4 Pro و Xbox One X یک تغییر بزرگ در بازی های کنسول را نشان می دهند. هر دو دستگاه از تمام موارد موجود PS4 و Xbox One پشتیبانی خواهند کرد در حالی که با اضافه کردن مقدار زیادی از ویژگی های جدید و پیشرفت های سخت افزاری مانند افزایش عملکرد، رزولوشن و ویژگی های گرافیکی در بهبود پخش نمایان شدند.

بیایید بسیار واضح بگویم: این کنسول ها با اینکه هر دو پخش 4K دارند ولی برای طرفداران به دلیل قیمت گذاری مختلف کاملا متفاوت به نظر می رسند. PS4 Pro در ماه نوامبر سال 2016 عرضه شد و فروش آن به 349.99 پوند رسید. Xbox One X، در تاریخ 7 نوامبر 2017 با 449 پوند / 499 دلار عرضه شد. این یک جهش عظیم از PS4 Pro نیست، اما هنوز یک جهش است که برخی افراد ممکن است مایل به آن نباشند.

مقایشه پردازشگر Xbox One X و PS4 Pro

Xbox One X: پردازنده 8 هسته ای، 2.3 گیگاهرتزی

PS4 Pro: پردازنده 8 هسته ای، 2.13 گیگاهرتزی

PS4 Pro با استفاده از یک نسخه بهبود یافته از تراشه مدل اصلی با سرعت کمی افزایش یافته است. در عین حال One X، کمی از مارک Pro را به سرقت گرفته و دارای یک پردازنده کمی سریعتر می باشد، اما این موضوع مانند مقایسه گوشت با گرافیک است.

گرافیک PS4 Pro و Xbox One X

Xbox One X: 6 TFLOPS, 326GB/s, 12GB GDDR5

PS4 Pro: 4.12 TFLOPS, 218 GB/s, 8GB GDDR5

برخی از اصطلاحات: TFLOP ها به معنای تریلیون عملیات نقطه شناور در هر ثانیه، ساده ترین روش اندازه گیری اسب بخار گرافیکی است. GB / s پهنای باند آن حافظه است، که به شما می گوید که سرعت GPU می تواند فریم ها را از طریق حافظه و به صفحه نمایش شما حرکت دهد. حافظه بیشتر، بافت های با وضوح بیشتر GPU می تواند به سرعت در هر زمان باعث افزایش عملکرد شود.

PS4 Pro دارای 8 گیگابایت GDDR5 با 1 گیگابایت حافظه اضافی برای پردازش پس زمینه می باشد. Xbox One X دارای 12 گیگابایت GDDR5 کامل است. هر دو کنسول حافظه خود را بین GPU و CPU به اشتراک می گذارند، هر چند هر کدام از آنها ناشناخته می باشد.

در کنار این ها تفاوت در قدرت گرافیکی نیز در مقایسه با 4K کنسول های متفاوت خواهد بود. مایکروسافت قصد دارد تا 4K بومی را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ارائه دهد، در حالی که تمام بازی های PS4 Pro با آن مشخصات سازگار نیستند. برخی از بازی ها با فرکانس 30 فریم در ثانیه در 4K اجرا می شوند، در حالی که دیگران عملکرد کامل 60 فریم در ثانیه را به طور کامل به 4K بومی می پردازند. بقیه ترکیبی از بازی هایی هستند که تنها با فرکانس 30 فریم در ثانیه به صورت 4K اجرا می شوند و یا در زیر 4K رندر می شوند و از تکنیک های پیشروی هوشمندانه برای ظاهر شدن 4K استفاده می کنند.

شما همچنین قادر به بازی One X در Full HD خواهید بود، با انتخاب اینکه آیا می خواهید از وضوح فوق العاده HD برای گرافیک فوق العاده یا اجرای بازی ها در 1080p برای عملکرد بهتر استفاده کنید. این به طور خاص با PS4 Pro متفاوت است زیرا عادت به مخفی کردن این تنظیمات از شماست مگر اینکه شما به طور خاص انتخاب کنسول خود را فقط در Full HD انتخاب کرده باشید.

Xbox One X vs PS4 Pro – بازی ها و محتویات

مایکروسافت همچنین تایید کرده است که سازگاری Xbox One به سمت One X رونمایی خواهد شد. این سرویس در حال حاضر دارای بیش از 300 عنوان است، که هیچ چیزی برای اتفاق بد در آن وجود ندارد.

Xbox One X vs PS4 Pro – نتیجه گیری

از زمان راه اندازی، PS4 Pro به خودی خود با مجموعه ای از مشخصات بهبود یافته و حالت جدید به روز رسانی پیاده سازی شده است. این بهترین تکرار PS4 در بازار امروز است، اگر چه برای کسانی که صفحه نمایش 4K ندارند نمی توانند آن را به طور کامل بهره برداری نمایند. با این حال، Xbox One X فقط یک بازیگر بهتر می باشد. بنابراین تلاش کمپانی سونی بهتر بوده است.

لطفا نظرات خود را درباره مقایسه Cpu کنسول های PS4 Pro و Xbox One X به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید کنسول پلی استیشن ۴ پرو PS4 Pro

خرید کنسول ایکس باکس وان ایکس Xbox One X (کپی خور)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =