شما به چند صورت می توانید با دوستان خود در کنسول ps4 به یک بازی بپردازید. ما در روش اول به شما نحوه بازی با دوست خود در یک مکان را می گوییم. اگر شما با دوست خود قصد بازی هایی از جمله FIFA و Call of Duty Black Ops 4 را دارید از روش زیر می توانید به آن متصل شوید. البته ناگفته نماند که در بازی ای مانند FIFA صفحه نمایش به صورت کامل به نمایش در می آید و در بازی ای همانند Call of Duty Black Ops 4 صفحه تلویزیون نصف شده و هر کدام از شما بخشی را بر عهده خواهید داشت.

1: شما در ابتدا می توانید کنترلر DualShock 4 خود را به وسیله کابل یا بلوتوث به کنسول ps4 خود متصل نمایید.

2: اگر بر روی کنسول کاربر مورد نظر شما پروفایلی دارد آن را انتخاب کنید و در غیر اینصورت New User را انتخاب کنید.

3: شما در این مرحله می توانید دو انتخاب داشته باشید. اولی گزینه New User و دومی گزینه Play as Guest می باشد. در گزینه اول و دوم شما می توانید اکانت جدیدی بسازید ولی با این تفاوت که در Play as Guest این اکانت موقتی می باشد و پس از خاموش کردن کنسول دیگر و جود نخواهد داشت.

پس از انجام این مراحل می تونید وارد بازی مورد نظر شوید. به علاوه شما می توانید برای افزودن کاربران بیشتر همین مراحل را دوباره تکرار کنید. همچنین کنسول ps4 قابلیت اتصال چهار کنترلر DualShock 4 را در خود دارد. در ادامه مقاله با سیستم Share Play آشنا خواهید شد.

سیستم Share Play چیست؟

شما می توانید از Share Play برای بازی با یک دوست بهره مند شوید (به صورتی که انگار او در کنار شما وجود دارد). این موضوع اجازه می دهد تا هر دو یک صفحه نمایش را مشاهده کنید و در آن به بازی بپردازید. اگر در یک بازی گیر کرده باشید یا اگربخواهید بازدید کننده بازی را امتحان کنید Share Play به شما اجازه می دهد کنترلر خود را به یک بازدید کننده هدایت کنید تا به جای شما به ادامه بازی بپردازد.

شما می توانید بازدید کننده خود را برای یک بازی چند نفره از طریق اینترنت (حتی اگر بازی بخش چند نفره آنلاین را پشتیبانی نکند) همراه کنید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که بازدید کنندگان شما برای بازی در سیستم Share Play نیازی به داشتن دیسک بازی ندارند.

چه کسی می تواند از Share Play استفاده کند؟

به دست گرفتن کنترلر دیگری

به دست گرفتن کنترلر

اشتراک گذاری صفحه

PS Plus

PS Plus

هر کسی می تواند

میزبان

PS Plus

هر کسی می تواند

هر کسی می تواند

بازدید کننده

چگونه Share Play را شروع نماییم؟

شما می توانید در هر لحظه از زمان با فشار دادن دکمه SHARE بر روی کنترلر DualShock 4 خود Share Play را شروع کنید. به سادگی از منوی  SHAREگزینه Start Share Play را انتخاب کنید و در صفحه بعدی دوست خود را دعوت نمایید. بازدید کننده شما یک دعوت نامه دریافت می کند و گزینه ای برای وارد شدن به این سیستم وجود دارد. هنگامی که این گزینه انتخاب می شود سیستم PlayStation 4 از طریق اینترنت متصل می شود و این برنامه به صورت خودکار انجام می شود. هنگامی که اتصال برقرار شد یک تایمر 60 دقیقه را شمارش می کند بعد از آن شما باید مجددا این نشست را restart کنید.

هر جلسه Share Play به 60 دقیقه محدود می شود و شما می توانید بعد از 60 دقیقه مجدد آن را فعال کنید و تا هر زمان که بخواهید به بازی بپردازید.

کمترین سرعت اتصال مورد نیاز برای Share Play چیست؟

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از Share Play هر دو طرفین باید اینترنت با سرعت بالا داشته باشند. شما باید حداقل سرعت اتصال اینترنتتان M2 باشد.

چگونه می توانم کنترلر خود را به دست بگیرم؟

به سادگی دکمه SHARE را در هر زمان که می خواهید فشار دهید، به «Party to Share Play» بروید و گزینه «Give Controller to Visitor» را انتخاب کنید. در صفحه بعدی شما می توانید اجازه دهید تا بازدید کننده به عنوان شما بازی کند (این موضوع به اختیار میزبان می باشد). شما می توانید با فشار دادن دکمه SHARE، دسترسی به منوی Share Play و انتخاب «Take Back Controller» در هر زمان دوباره کنترل را به دست بگیرید.

چگونه می توانم یک جلسه چند نفره را از طریق Share Play شروع کنم؟

با فشار دادن دکمه SHARE به منوی اشتراک گذاری دسترسی پیدا کنید و گزینه “Go to Party for Share Play” را انتخاب کنید. گزینه ‘Give Controller to Visitor’ و سپس گزینه ‘Play a Game Together’ را انتخاب نمایید. هم اکنون کنترل کننده دیگری به بازی اضافه می شود. شما می توانید یک بازی را با هم و یا در برابر یکدیگر تجربه کنید.

البته نا گفته نماند که این موضوع به عنوان بازی شما نیز مرتبط می باشد زیرا در برخی موارد ممکن است کنترل ها را در منوهای بازی انتخاب کنید.

محدودیت های پخش Share Play چیست؟

  • میزبان و بازدید کننده باید جزو شبکه های PlayStation Network باشند.
  • میزبان و بازدید کننده باید آنلاین باشند.
  • تعداد بازیکنانی که می توانند از Share Play استفاده کنند، 2 است.
  • حداکثر زمان یک جلسه 60 دقیقه است. هنگامی که جلسه به پایان می رسد، می توانید بلافاصله بازی را راه اندازی کنید.
  • تنها میزبان جایزه ها را به دست می آورد.
  • بازی تنها در PS4 میزبان ذخیره خواهد شد.

چه زمانی نمی توانید از Share Play استفاده کنید؟

  • بازی ای که در کشور بازدیدکننده و فروشگاه PlayStation موجود نباشد.
  • اگر سطح کنترل والدین با بازی مورد نظر مطابق نباشد.
  • اگر سن بازدید کننده پایین تر از رده بازی در PlayStation Store باشد.

آیا محدودیت های خاص منطقه ای وجود دارد؟

دارندگان حساب های آلمانی تنها می توانند از Share Play با سایر دارندگان حساب های آلمانی استفاده کنند.

Share Play بر روی PS4 Pro

اگر مایل به استفاده از p1080 و (fps30) برای Share Play هستید، پهنای باند باید حداقل 15 مگابیت بر ثانیه باشد، چه گیرنده و یا دریافت کننده.

لطفا نظرات خود را درباره چگونه با کنسول ps4 چند نفره بازی کنیم به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید کنسول پلی استیشن ۴ اسلیم (PlayStation4 (PS4 Slim 500GB

7 thoughts on “چگونه با کنسول ps4 چند نفره بازی کنیم؟

  1. سعید says:

    سلام خسته نباشی چطور میتونیم تو پی اس۲۰۲۱دو نفر تو یه تیم بازی کنیم با هم لطفا راهنمایی بفرمایید مرسی

  2. فاطمه says:

    سلام سرعت اینترنت من با اینکه ۶ mbps هست ولی وقتی میخوام بازی رو share کنم اول برام یه test internet connection میاره و میگه too low درصورتی ک شما گفتید با حداقل سرعت 2mbps میشه بازی ها رو share کرد. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید!

    • جاوید حکیمیان says:

      سلام فاطمه عزیز
      سرعت اینترنت تو ایران مفهوم خیلی متاسفانه بی منطقی داره
      چون اینترنتی که شما میگیرید با وضع بسیار بد کیفیت خطوط اینترنت ایران و اشتراک حداقل 1 به8 در ایران عملا اینترنت 6 مگ شما 1 مگ واقعی هم نیست
      جدا از اون
      سرعت آپلود در اینترنت ایران 1 به 20 پایینتر از سرعت اعلامی هست که باعث میشه عملا نتونید با بهترین و بالاترین سرعت های اینترنت در ایران باز هم راحت کار کتنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =