هنگامی که شما قصد خرید کنسول دارید مطمئنا اسم کنسول های ریفر یا Refurbished را به مراتب شنیده اید. ما برای آشنا کردن شما با این کنسول ها این راهنما را ترتیب داده ایم. همانطور که می دانید کنسول ها با انواع و ظرفیت های مختلف در بازار موجود می باشند و شما هنگام خرید باید آگاهی کامل داشته باشید.

اگرچه اصطلاحات “Refurbished” و “reconditioned” به طور متناوب توسط خرده فروشان مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، اما از لحاظ فنی معنای آنها متفاوت می باشد.

Reconditioned: این کنسول ها از لحاظ فنی سالم و بی نقص می باشند. کنسول های Reconditioned شده اصولا در مغازه های خرده فروشی به نمایش در آمده اند و از لحاظ عملکرد خوب خواهند بود. احتمال دیگری که وجود دارد این است که حتی این کنسول ها بازگشایی نشده اند و برای فروش آنها را مجددا با عنوان دیگری وارد بازار می کنند. Reconditioned همچنین می تواند کنسول های استفاده شده ای باشد که بسیار تمیز و آزمایش شده می باشند و با عنوان دیگری به فروشندگان انتقال می یابد. اغلب کنسول های این چنینی مجدد با گارانتی جدید عرضه می شوند.

Refurbished: کنسول های ریفر یا Refurbished دارای معانی مختلفی می باشند و از این کنسول ها در بازار حتی به دست دوم نیز یاد می شود. این کنسول ها اصولا مورد استفاده قرار گرفته اند و توسط یک مشتری به فروشنده خرده فروش باز گشته است. این کنسول ها مورد بررسی و تعمیر قرار می گیرند و احتمال آن وجود دارد که گاهی تعمیر به صورت کامل انجام نشده باشد. اصولا گارانتی هایی که همراه این کنسول ها داده می شود عمر کوتاهی دارند.

هنگام خرید کنسول های ریفر یا Reconditioned به چه نکاتی توجه کنید.

برخی از کنسول های این چنینی مخصوصا refurbished بدون جعبه رسمی می باشند. برخی از خرده فروشان یک جعبه عمومی را برای حفظ ایمنی کنسول عرضه می کنند، اما این کاملا شبیه با جعبه اصلی نمی باشد.

بسته به اینکه نوع بررسی و تعمیر کنسول به چه صورت بوده ممکن است تمامی کاربران و بازی های روی هارد پاک شده باشد. باید بگویم اگر به دنبال کنسول مقرون به صرفه هستید توصیه ما به شما خرید کنسول های ریفر یا Refurbished می باشد. عنوان این کنسول ها چه در xbox1 و چه در ps4 ثابت می باشند.

لطفا نظرات خود را درباره کنسول های ریفر یا Refurbished به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید کنسول ایکس باکس وان اس Xbox One S 1TB (کپی خور)

خرید کنسول پلی استیشن ۴ اسلیم (PlayStation4 (PS4 Slim 500GB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =