نام Hideo Kojima که با سری Metal Gear Solid اجین شده بود بار دیگر، در کنار اثری متفاوت به نام Death Stranding قرار گرفته است. بازی Death Stranding یک پروژه مرموز است که اطلاعاتی زیادی از آن درز پیدا نکرده. این بازی به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 طراحی شده است.

ps4     بازی Death Stranding


تنها چیزی که از این بازی به طور یقین مشخص می باشد، شاهکاری بزرگ در کنار نام Hideo Kojima خواهد بود. در ادامه مقاله به اطلاعات کمی که در دست می باشد می پردازم.

بازی Death Stranding به وسیله استعداد بالای طراح آن و هزینه بسیار، به یکی از بازی های جذاب تبدیل خواهد شد. این بازی از ستارگان سینمایی مثل Norman Reedus و Mads Mikkelsen بهره برده. این نشان می دهد ما می توانیم برخی از بازیگران مشهور را با صدای باور نکردنی مشاهده کنیم.

وقتی Hideo Kojima از کنامی جدا شد، حیرت بسیاری از منتقدان را برانگیخت. آنها همواره او را به عنوان یک خالق افسانه ای، Hideo Kojima را تحسین کرده اند. پیش از این، ما شاهد رونمایی بازی  Death Stranding در E3 2016 بودیم. انتظار روشنی که همه از این بازی دارند، شاهکاری ماندگار در تاریخ بازی های ویدیویی جهان است.

طی این 2 سال که از معرفی بازی می گذرد، اطلاعات کمی از Death Stranding به طرفداران منتقل شده. اما از همین تریلرهای منتشر شده می توانیم حدس بزنیم در آینده چه پیش می آید.

بازی Death Stranding اولین پروژه از Production Kojima می باشد. این بازی به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 در حال توسعه است. این پروژه هرگز بر روی کنسول xbox اجرا نخواهد شد زیرا کوجیما رابطه نزدیکی با سونی داشته اما همیشه می توان به شکست انحصارها، امیدوار بود.

تریلرهای منتشر شده، Norman Reedus را به عنوان رهبر اصلی بازی معرفی می کند. ما واقعا در مورد جزئیات بازی چیزی نمی دانیم اما از تریلرها به نظر می رسد، دنیای بازی پر از پدیده های غیر معمول، در یک محیط جنگی منحدم شده دنبال نشود. همچنین وجود عناصر ترسناک نیز در بازی به چشم می خورد.

(P.T(Playable Teaser در سال ۲۰۱۴ توسط هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) و به عنوان پیش درآمد بازی Silent Hills ساخته شد. شرکت Konami قصد داشت با استفاده از این تیزر قابل بازی، بازیکنان را برای عرضه بازی Silent Hills آماده کند. ولی بعد از کنسل شدن ساخت بازی Silent Hills مجبور شد P.T را نیز از دسترس خارج نماید.

از طریق دموهای عرضه شده، امیدواریم این بازی را به صورت ترسناک مشاهده کنیم. شخصیت اصلی و چند تن دیگر، توسط نیروی بیگانه ای مورد حمله قرار می گیرند. دشمنان نامرئی قبل از اینکه کسی متوجه شود، آنها را آویزان کرده و نابود می کند. اگر این بیگانگان تصمیم بر نابودی انسان ها داشته باشند، مطمئنا نورمن ریدوس و انسان ها شدیدا در مرکز تهدید و ترس قراردارند.

هنگامی که انفجار بزرگی رخ داد، جهان به وجود آمد. انفجار سهمگین دیگری باعث شد، سیاره ها در فضا حرکت کنند. انفجار بزرگ دیگر باعث حیات موجودات شد. سپس نوبت به انفجار بعدی رسیده است…

طرفداران طبق نظریه بالا سعی در یافتن موضوع داشته اند. اولین نظریه طبق Big Bang، ایجاد زندگی و حدس دیگر درباره نابودی و اتمام زمین خواهد بود. از طریق شهاب سنگی که در پایان تریلر مشاهده می شود می توان حدس های متفاوتی زد. مثلا شاید اثرات شهاب سنگ باعث ایجاد یک موجودیت بیگانه شده که بر روی ساختار زندگی تأثیر می گذارد.

اطلاعات در مورد جزئیات گیم پلی بسیار کم است، اما با توجه به شخصیت Kojima، Death Stranding سعی خواهد داشت فراتر از عنوان های اکشن و RPG در بازی های مشابه رفتار کند.

این نشان می دهد، هیدئو قصد بر حیرت همگان از گیم پلی اعجاب انگیز خود دارد. جمله بالا را از گفته های کوجیما گرفته ام. چرا که پیش تر، او این بازی را، درآمدی بر بازی های آینده معرفی کرده بود. در کشاکش ساخت این بازی بزرگ، همواره نقش Del Tore به عنوان یک بازیگر برداشت شده بود. اماچیزی که امروزه بدست من رسیده، نقشی بیشتر از بازیگری برای او بوده است. همچنین کوجیما و تیمش، قول بخش های آنلاین را داده اند. به عقیده ی بنده، تیزرهای این بازی، شبیه به تیزرهای Silent Hills P.T می باشد، با این تفاوت که قابل بازی کردن نیستند.

تاریخ عرضه بازی Death Stranding

بازی Death Stranding در سال 2016 معرفی شد و هم اکنون بعد از گذشت 2 سال تاریخ دقیقی اعلام نکرده است. البته نسبت به اینکه در رده بازی های گروه AAA قرار دارد انتظار برای این بازی کاملا قابل درک خواهد بود. Kojima تایید کرده این بازی قبل از المپیک 2020 توزیع خواهد شد. بنابراین ممکن است که در تاریخ 2019 یک تاریخ انتشار برای این بازی منتشر شود.

این بازی احتمالا 3 سال طرفداران را منتظر می گذارد، اما مطمئنا انتظار برای بازی Death Stranding بسیار شیرین خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دوازده =