چند شرکت بازی سازی موفق با درآمد میلیاردی می شناسید؟ طبق اخبار منتشر شده، شاهد افزایش فروش کمپانی Bandai Namco هستیم.

30 سال پیش کسی تصور نمی کرد، صنعت بازی های ویدیویی جزء پررونق ترین صنایع روز دنیا شود. امروزه کشورهایی مانند آمریکا و ژاپن (تولید کننده کنسول های بازی) با جذب میلیاردها دلار سرمایه، هر سال بر اهمیت بازار بازی های ویدیویی می افزایند.

تاریخچه Bandai Namco

شرکت ژاپنی Bandai Namco با ادغام دو کمپانی Bandai و Namco در سال 2006 تاسیس شد. این کمپانی، با داشتن بیش از 900 کارمند در ژاپن و صدها کارمند دیگر در کشور های فرانسه، رومانی، بریتانیا، آلمان، پرتغال و آمریکای شمالی، حوزه فعالیت خود را به صورت جهانی  گسترش داد. نکته قابل توجه اینکه، شعبه اروپایی Bandai از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همانطور که می دانیم، عناوین Tekken 7 و DragonBall FighterZ در زمینه بازی‌ های کنسول خانگی، از افتخارات شرکت مذکور به حساب می آید.

گزارش مالی

اخیرا شرکت باندای نامکو گزارش مالی خود تا پایان 11 فروردین ماه 1397 (31 مارس 2018 میلادی) را منتشر کرد. این گزارش مالی نشان می‌ دهد، عملکرد مالی کمپانی Bandai Namco فراتر از سطح انتظار بوده است. طبق این گزارش، میزان فروش بازی‌ های جدید این شرکت، بیرون از مرز‌ های ژاپن و قاره آسیا، بالا‌تر از سطح پیش ‌بینی‌ بوده است. فروش خالص کمپانی باندای نامکو، 6.2 میلیون دلار می باشد. این رقم نسبت به سال گذشته حدود 9.4 درصد رشد داشته است. همچنین نرخ سود در سال 2018، مبلغ 683.8 میلیون دلار که این آمار، در مقایسه با 2017 حدود 18.6 درصد افزایش داشته است.

  • میزان فروش در سال 2018  3.7 میلیارد دلار
  • میزان فروش در سال 2017  3.2 میلیارد دلار
  • میزان سود در سال 2018    477 میلیون دلار
  • میزان سود در سال 2017    383 میلیون دلار

همانطور که مشاهده می کنید، شاهد افزایش نرخ فروش و سود در سال جاری هستیم. شرکت Bandai Namco در سال جاری 13.9 میلیون نسخه بازی در اروپا و 11 میلیون در آمریکا فروخته است. این رقم نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش یافته است.

اهداف

شرکت Bandai Namco در تلاش است که کالاهای اختصاصی (بازی) جدید را به انتشار برساند. در ضمن آن‌ ها را به بازار غرب نیز روانه کند تا بتواند به سود بالایی مانند سال گذشته دست یابد. با این روش می تواند، در مناطق غربی فرصت ‌های کاری جدیدی برای خود به وجود بیاورد. این شرکت در سال گذشته توانست در زمینه بازی ‌های کنسولی و موبایلی عملکردی بی نظیر داشته باشد. در عین حال محصولات خود را حفظ کرده و به فروش خوبی برساند.

Bandai Namco در زمینه کسب و کار سرگرمی (شامل بازی ‌های ویدیویی و بازی‌ های موبایلی) توانست به سود چشمگیری دست یابد تا بدین سان بتواند منابع مالی خود را در ژاپن و اروپا به جایگاه ویژه ای برساند.

ضمن تشکر و قدردانی فراوان از همراهی شما عزیزان، لطفا نظرات خود را برای گروه crocogame در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید بازی Tekken 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 5 =