مدیر عامل جدید شرکت Nintendo آقای Shuntaro Furukawa -جانشین Tatsumi Kimishima- اظهار کرد، Nintendo از کسب و کار بازارهای موبایلی خود بسیار راضی است و قصد توسعه آن را دارد.

Nintendo، از معروفترین و قدیمی‌ ترین شرکت‌ های بازی ‌های کامپیوتری در جهان به‌ شمار می ‌آید. اکنون 128 سال از عمر کمپانی پرآوازه نینتندو می‌ گذرد. در واقع قدیمی‌ ترین شرکت بازی‌ سازی دنیا و سومین شرکت ارزشمند ژاپن می‌ باشد. همچنین ارزش آن، 85 میلیارد دلار آمریکا برآورد شده ‌است.

طبق گزارشات، Tatsumi Kimishima پس از سه سال فعالیت در سمت ریاست، در روز 7 تیر ماه سال  1397 (28 ژوئن 2018) بازنشسته می شود. بدین ترتیب، با برکناری Kimishima، آقای Shuntaro Furukawa به عنوان مدیر عامل شرکت نینتندو معرفی خواهد شد. از این پس کارهای مدیریتی شرکت به عهده ایشان است.

Nintendo به تازگی طی جلسه ای (با مدیران و سهام داران) گزارشات مالی چند ماهه اخیر خود را ارائه کرد. جدا از بحث میزان فروش و درآمد و سود دهی، به نظر می رسد نینتندو می خواهد از افراد جوان تری برای مدیریت کمپانی خود استفاده کند. به بیانی دیگر، دلیل اصلی انتخاب Furukawa به عنوان مدیر عامل شرکت نینتندو، سِنِ وی است. هرچند، شرکت نینتندو علت برکناری Kimishima را مشخص نکرد، اما این شرکت در گذشته بارها اعلام کرده بود، به دنبال جایگزینی افراد جوان تری در سمت های مدیریتی خود می باشد.

به نظر شما، Shuntaro Furukawa می تواند موفقیت های بیشتری را برای Nintendo رقم بزند؟

آقای Shuntaro Furukawa در سال 1974 متولد شد. او قرار است در سن 46 سالگی برای اولین بار در سمت مدیر عامل شرکت Nintendo خدمت کند. این در حالی است که Kimishima در اوایل ماه جاری وارد سن 68 سالگی شد. ظاهرا همین موضوع یکی از دلایل اصلی برکناری ایشان بوده است. البته نباید منکر عملکرد فوق العاده آقای Kimishima در بخش مدیریتی باشیم. زمانی که وی (در سال 2015) ریاست این شرکت را برعهده گرفت، پروژه ساخت کنسول جدید هیبریدی nintendo switch شروع شد. بر خلاف عملکرد ضعیف کنسول های پیشین، nintendo switch به عنوان یکی از کنسول های برتر جهان شناخته شد. به علاوه، در مدت کوتاه ریاست ایشان، شاهد انتشار بازی های پرطرفدار زیادی بر روی کنسول nintendo switch بودیم.

بر اساس اخبار بازی های ویدیویی، Shuntaro Furukawa می خواهد ارزش کسب و کار گوشی های هوشمند خود را به 100 میلیارد ین (واحد پول ژاپن) افزایش دهد. این روزها شاهد علاقه نشان دادن کمپانی‌ های بزرگ به بازار بازی‌ های موبایلی هستیم. نکته قابل توجه، ورود شرکت‌ هایی نظیر Nintendo و حضور جدی ‌تر آن‌ ها در این زمینه، می ‌تواند به رشد این بازار کمک بسیار زیادی کند.

این کسب و کار در طی سال گذشته، حدود 40 درصد سود مالی کسب کرده است. Nintendo اعلام کرد، برای دستیابی به سودِ رضایت بخش، در این زمینه، هنوز زمان داریم.

Furukawa چشم انداز خود را (در مصاحبه ای با Nikkei) اینگونه توصیف کرد:

من علاقه مند به فروش سخت افزار Nintendo در بازارهایی مانند خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا هستم.

طبق گفته های رئیس کمپانی Nintendo، در دهه های اخیر فروش این شرکت در کشورهای ژاپن، اروپا و ایالات متحده بی نظیر بوده است. اما Furukawa معتقد است، Nintendo پتانسیل رشد در سایر مناطق را داراست. او همچنین قصد اعمال تغییرات اساسی در نینتندو را دارد. Furukawa می خواهد، یک کمیته ی جدید پنج نفره (از جمله خود) تشکیل دهد. هدف از ایجاد این کمیته، بررسی ایده های جدید محصولات است. اهداف Nintendo برای بازارهای موبایلی این است که ارزش  کسب و کار خود  را به 100 میلیارد ین (910 میلیون دلار) افزایش دهد.

باید منتظر باشیم و ببینیم Nintendo چه ایده ‌ای برای بهبود اوضاع خود در این زمینه دارد؟

لطفا نظرات خود را برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − چهار =