کمپانی سونی به تازگی اطلاعاتی برای نسل بعدی خود منتشر کرده و به احتمال زیاد نام آن PlayStation 5 خواهد بود. اما هنوز این نام کنسول ps5 تایید نشده است. در مصاحبه ای با Wired Mark Cerny، معمار اصلی سیستم ps4 در مورد جانشینی کنسول دیگر صحبت کرد. Cerny تایید کرد کنسول نسل جدید تا حدودی مشابه معماری کنسول ps4 خواهد بود. Cerny همچنین نشان داد که این یک دستگاه تمام دیجیتال نیست و دیسک های فیزیکی را قبول می کند. همچنین از گفته های او متوجه شدیم بازی هایی که در آینده منتشر خواهند شد بر روی هر دو کنسول قابل اجرا می باشند.

در کل توصیف های گفته شده این حس را به ما می دهد که ps5 تکرار ps4 می باشد و تفاوت چندان چشم گیری در آن احساس نخواهد شد. در کنسول، یک تراشه AMD ساخته خواهد شد که دارای یک CPU بر اساس نسل سوم Ryzen است. این کنسول هشت هسته از میکروچیپ Zen 2 هفت نانومتری دارد. اگر چه کنسول کیفیت 8K را پشتیبانی می کند ولی نمایش آن بستگی به رزولوشن تلویزیون دارد.

در عین حال، گرافیک توسط یک نسخه سفارشی از خط نوبی Radeon هدایت خواهد شد. این تراشه گرافیکی ردیابی اشعه را پشتیبانی می کند، چیزی که در حال حاضر به بخش محبوب در فیلم ها و بازی های ویدئویی تبدیل شده است. اگر چه به طور سنتی به عنوان یک روش نورپردازی در نظر گرفته می شود، Cerny می گوید که فراتر از ایجاد محیط های واقع گرایانه دلالت دارد.

او توضیح داد: “اگر می خواهید تست کنید تا ببیند آیا بازیکن می تواند منابع صوتی خاصی را بشنود یا دشمنان می توانند صداهای بازیکنان را بشنوند، ردیابی اشعه برای آن قابل استفاده است”. “این دقیقا همان چیزی است که یک مصرف کننده از طریق اشعه x می گیرد.

در حقیقت بخش صوتی یکی از پیشرفت های اصلی Cerny می باشد و او مشتاقانه در این مورد صحبت می کند. تراشه AMD صدای 3D را فعال خواهد کرد و این کلید برای غرق شدن بازیکنان در سطح عمیق بازی است. این به طور طبیعی منجر به بحث در مورد PlayStation VR شد در حالی که Cerny تأیید نکرد که نسخه جدیدی از هدست سونی منتشر خواهد شد یا خیر.

او گفت: “من جزئیات دقیق راهبرد VR خود را نخواهم گذاشت … فراتر از بیان اینکه VR برای ما بسیار مهم است و هدست فعلی PSVR با کنسول جدید سازگار می باشد.” SSD ها در حال حاضر در بیشتر لپ تاپ ها شایع هستند و آنچه که سونی به PlayStation بعدی می آورد به عنوان سخت افزار تخصصی به حساب می آید.

به طور مثال بازی مرد عنکبوتی در سخت افزار جدید سریعتر حرکت می کند زیرا دوربین از طریق شهر حرکت می کند وسخت افزار می تواند با نیازهای رندرینگ سازگار باشد. Cerny گفت: “من یک PlayStation 4 Pro گرفتم و پس از آن یک SSD را به قیمت PlayStation 4 Pro هزینه کردم که ممکن است یک سوم سریعتر از آن باشد. ”

به طور سنتی، کمپانی سونی PlayStation جدید خود را در نمایشگاه E3 عرضه خواهد کرد، اما شرکت کنفرانس مطبوعاتی معمولی خود را در این سال نخواهد داشت. به هر حال ما بی صبرانه منتظریم در سال جاری کنسول ps5 پرده برداری شود و تمامی ابهامات از میان برداشته شود. زیرا هم اکنون از راه اندازی قطعی آن مطمئن نیستیم.

رئیس سونی امسال اعلام کرد احتمالا کنسول جدید سه سال به طول می انجامد. او گفت، “ما از سه سال آینده برای آماده سازی مرحله بعدی استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم در آینده به بالاترین سطح آن برسیم.”

در حالی که برنامه های سونی هنوز تا حد زیادی مشخص نیست، کمپانی مایکروسافت شروع به تمرکز برای کنسول نسل بعدی خود می کند. این شرکت قرار است کنفرانس مطبوعاتی E3 در سال جاری برگزار کند و رئیس Xbox آقای Phil Spencer اعلام کرد که قصد دارد “همانطور که تا کنون بوده به عنوان یک شرکت بزرگ در E3 قرار داشته باشد” و نمایش جذابی به پا می کنند.

در سال 2018 مایکروسافت تأیید کرد که یک ایکس باکس جدید در حال توسعه است و انتظار میرود این نسل بعدی کنسول در E3 2019 دیده شود. کنسول جدید مایکروسافت دیسک های فیزیکی را قبول نمی کند و بر پایه دانلود و سیستم stream قرار می گیرد.

لطفا نظرات خود را درباره اولین جزئیات کنسول ps5 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =