ما در این مقاله به بررسی بازی هایی که سال جدید به دنبال آنها خواهید بود می پردازیم. همچنین برای اینکه بازی ای بتواند در این مقاله جای بگیرد باید تاریخ انتشار آن در سال 2019 باشد. البته احتمال آنکه یک بازی با تاخیر مواجه شود و به سال 2020 برسد زیاد است. ما در اینجا بر روی بازی Control تمرکز بیشتری خواهیم داشت.

بسیاری از توسعه دهندگان به طور کامل به توضیح شخصیت ها، درگیری ها و جزئیات پرداخته اند اما من به بازی هایی که هویت ها و حقیقت ها را پنهان می کنند (به دلیل اینکه اجازه می دهند تخیل من به کار بیفتد) جذب می شوم.

بازی Control توسط کمپانی Remedy Entertainment در حال ساخت است. این بازی تا حدی شما را در رمز و راز و پرسش و پاسخ قرار می دهد. با توجه به پیشینه Remedy و کارگردانی Sam Lake به این نتیجه خواهیم رسید که مطمئنا یک بازی کاملا جذاب در راه داریم.

من اولین کسی هستم که اعتقاد دارم بازی اخیر Quantum Break ساخته Remedy Entertainment را دوست ندارم. اما یک تفاوت کلیدی بین این پروژه و بازی Control وجود دارد. بازی  Controlمی کوشد تا صرفا بر روی مبنای ساختار خود قرار بگیرد ولی در پروژه دیگر با همکاری یک شریک قدرتمند مانند مایکروسافت به نتیجه دلخواه نمی توان رسید. من از مایکروسافت نفرت ندارم ولی بر این عقیده ام که فروش کنسول از طریق آنها جذاب تر می باشد.

به نظر می رسد طراحی کلاسیک Quantum Break به طور غیرمنتظره ای پیچیده و متفاوت به نظر می رسد. در طی مصاحبه های جداگانه ای در 2018 E3 آقای Mikael Kasurinen کارگردان و Anna McGill نویسنده عشق خود را به سبک علمی-تخیلی ابراز کردند. آنها بر این باورند که این بازی آنگونه که به نظر می رسد عجیب و غریب نمی باشد اما شما می توانید آن را به عنوان ترکیبی فانتزی، علمی-تخیلی و وحشت فراطبیعی در یک دنیای مدرن تلقی کنید.

بازی Control با موارد خیلی عجیب و غریبی رو به رو می شود ولی بعد از مدتی صحبت های بالا را درک خواهید کرد. اتاق های موجود شامل اتاق هایی دیگر در درون خود هستند و ما حس می کنیم انتهایی ندارد. سازه ها یک تونل را به وجود می آورند و منجر به فضای خالی می شود و موضوع telekinesis (حرکت اجسام به وسیله ذهن) به وجود می آید.

نکته جالب در این بازی اینجا می باشد که شما هم می توانید کنترل یک شخصیت را داشته باشید و هم اشیا اطراف را به حرکت درآورید. شما شخصیت Jesse Fadden را هدایت می کنید و باید بگویم در این مسیر خشونت های بسیاری را شاهد خواهید بود. در این بین Jesse از توانایی هایش بهره می گیرد تا به عنوان مثال یک میز را به اتاق دشمن برساند و از آن به عنوان یک سپر استفاده نماید. او همچنین دارای یک اسلحه می باشد که می تواند بر روی آن کنترل داشته باشد.

بازی Control به نظر یک رمز و راز می باشد و هیچ بازیکنی بعد از آشنایی با آن نمی تواند تا سال آینده منتظر بماند. من امیدوارم این بازی برای کمپانی Remedy یک اتفاق بسیار درخشان باشد و تمامی مشکلات و بدبینی ها را نسبت به خود از بین ببرد. همچنین باید بگویم که این بازی بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Control به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =