بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید

در این مطلب به پر تنش‌ترین عناوین بازی‌های ویدیویی اشاره می‌کنیم. بازی‌هایی که حتی ممکن است در نگاه اول اصلا استرس آور، سخت یا ترسناک به نظر نرسند، اما قطعا به هدف خود که عذاب دادن بازیکن است خواهند رسید.

 

بازی Dark Souls

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید 1

 

استرس و تنش بیش از حد، دو عنصر اصلی تشکیل دهنده سری بازی Dark souls و به کلی سبک Souls Like هستند. از هر گوشه محیط این بازی‌ها بوی مرگ می‌آید و باید در تمامی لحظاتی که به تجربه آن‌ها می‌نشینید آماده مقابله با سرسخت‌ترین دشمنان زندگی خود باشید. حتی کوچک‌ترین دشمنان بازی هم می‌توانند مبارزه‌ای سخت و طاقت فرسا برای بازیکن رقم بزنند و این موضوع تمامی مبارزات بازی را به نبردی برای مرگ و زندگی، و البته نگه داشتن آیتم‌ها و روح‌های با ارزش جمع آوری شده، می‌کند. اگرچه هر چقدر هم تلاش کنید تا از سرنوشت حتمی خود فرار کنید، باز هم در نهایت این بازی است که برنده خواهد شد و نمایش صفحه سیاه مرگ در این عناوین یکی از پرتکرارترین اتفاقات بازی خواهد بود. این بازی بدون شک در لیست بهترین بازی های سخت و استرس آور جای دارد.

 

بازی Amnesia: The Dark Descent

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید 2

 

سری بازی Amnesia را می‌توان یکی از بهترین بازی های سخت و استرس آور دهه اخیر دانست. قسمت اول این مجموعه در سال 2010 با خلق جوی هولناک و وحشتناک در راهروهای نمور قلعه برننبرگ (Brennenburg)، بازیکنان را به تجربه کابوس‌های خود دعوت می‌کرد. علاوه بر حضور همیشگی  موجودات کشنده در تاریکی‌ها، کلنجار رفتن با چراغ نفتی همیشه کم نور و کنترل نوار انسانیت دنیل (Daniel) هم مزید بر علت می‌شوند تا در هر لحظه مجبور به سر و کله زدن با چندین مشکل مختلف باشید و حتی ثانیه‌ای آرامش نداشته باشید. موفقیت بازی Amnesia: The Dark Descent در نهایت باعث خلق دنباله‌های بیشتری از این بازی و حضور گاه و بی گاه شخصیت شرور قسمت اول، الکساندر (Alexandr of Brennenburg) در دو قسمت بعدی این مجموعه شد

 

بازی Ikaruga

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید 3

 

سبک Shoot ‘em Up یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شوند و در همان ابتدا طرفداران زیادی روی دستگاه‌های آرکید پیدا کردند. هدف اصلی بازیکن در این بازی‌ها، زنده ماندن در میان سیل عظیم تیر‌های شلیک شده و از بین بردن دشمنان (معمولا سفینه‌های مهاجم) است، اما بازی Ikaruga با اضافه کردن یک مکانیک جدید به این سبک، علاوه بر کمک به بازیکن در جریان مبارزات، حالت پازل گونه‌‌ای هم به گیم ‌پلی سریع خود اضافه کرد.

 در بازی Ikaruga هم مانند تمامی عناوین دیگر این سبک هزاران تیر به سمت بازیکن شلیک خواهد شد، با این تفاوت که تیر‌ها در دو رنگ سیاه و سفید به سمت سفینه بازیکن، که قابلیت تغییر ماهیت خود بین سیاه و سفید را دارد، شلیک می‌شوند؛ سفینه به هر رنگی که باشد، نسبت به تیرهای همان رنگ ایمن می‌شود. این مکانیک ساده به کلی نحوه پیشروی بازیکن و قرار گیری دشمنان در مقابل او را متحول می‌کند و با وجود این که گیم‌ پلی بازی همچنان سخت و شلوغ است و قطعا صدها بار در جریان مراحل بازی جان خود را از دست خواهید داد، بازی این کار را به شکلی منصفانه انجام می‌دهد و می‌توان با کسب مهارت در مکانیک تغییر رنگ آن، تعادل مناسبی میان عذاب آور بودن درجه سختی بازی و مهارت بازیکن در عبور از این مراحل به وجود آورد، تا بازی Ikaruga با تجربه‌ای به یادماندنی در میان بازی های سخت و استرس آور تبدیل شود.

 

بازی Alan Wake

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید 4

 

این بازی به معنی واقعی کلمه شما را از تاریکی بیزار خواهد کرد. منابع نور قدرتمند‌ترین سلاح و نقطه آرامش بازیکن هستند و چراغ قوه الن (Allan) مهم‌ترین ابزار بازیکن در طول مراحل و مبارزات بازی خواهد بود. دشمنان بازی Alan Wake توسط تاریکی تسخیر شده اند و تنها راه مقابله با آن‌ها، متمرکز کردن نور چراغ قوه یا هر منبع نور دیگری روی آن‌هاست. البته این چراغ قوه قرار نیست خیلی در خدمت بازیکن باشد و منابع محدود باتری آن، استفاده از مهم‌ترین سلاح این بازی را بسیار محدودتر از حد نیاز می‌کنند. بازی Alan Wake بدون شک یکی از بهترین بازی های سخت و استرس آور است که باید تجربه کنید

 

بازی Minecraft

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید 5

 

بله! بازی Minecraft هم می‌تواند به شدت پر تنش باشد. اگرچه بازیکنان در طول روز و زیر روشنایی خورشید می‌توانند آزادانه در محیط بازی بچرخند و ساخت و ساز کنند، اما با تاریک شدن محیط و پیدا شدن کریپرها (Creeper) این بازی به سرعت به یک عنوان در سبک ترس و بقا تبدیل می‌شود. شنیدن صدای عذاب آور این موجودات در تمام طول شب که می‌توانند به راحتی با کشتن بازیکن تمامی زحمات طول روز را به باد دهند، به اندازه کافی حس ترس و استرس در بازیکن ایجاد می‌کند. برای زنده ماندن در طول شب بهتر است یک گوشه امن پیدا کنید و با پنهان شدن در آن، دعا کنید که تا پایان شب هیچ کریپری شما را پیدا نکند

 

بازی The Walking Dead

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید 6

 

تمامی بازی‌های قبلی این لیست با مکانیک‌های سخت و طاقت فرسای گیم پلی خود بازیکن را در تنگنا قرار می‌دادند، اما شرایط در بازی The Walking Dead کاملا متفاوت است. این بازی با قرار دادن بازیکن در دو راهی‌های داستانی حساس و سریع که معمولا به کشته شدن یکی از شخصیت‌های داستان ختم می‌شود، غرایض انسانی بازیکنان را آزمایش می‌کند. با وجود این که سرنوشت برخی از شخصیت‌های داستان در فصل اول این بازی غیرقابل تغییر است، همچنان تمامی تصمیمات بازیکن در شکل گیری شخصیت کلمنتاین (Clementine) و آینده او موثر هستند. انتخاب پایانی بی‌رحمانه فصل اول این بازی را می‌توان به راحتی در میان سخت‌ترین دو راهی‌های بازی‌های ویدیویی دسته بندی کرد تا بازی The Walking Dead به یکی از بهترین بازی های سخت و استرس آور تبدیل شود

 

بازی  Silent Hill 2

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید 7

 

سری بازی Silent Hill همیشه به خاطر المان‌های ترسناک روان شناسانه خود شناخته شده‌اند، اما قسمت دوم این مجموعه موجودات عجیب و غریب زیادی را در ذهن بازیکنان ماندگار کرده است. پس از خروج از فضای مه گرفته و دلهره آور خیابان‌های سایلنت هیل، نوبت به محیط‌های بسته و تاریک ساختمان‌های این شهر می‌رسد که موجودات کریه کشنده‌ای را به جان بازیکن خواهند انداخت. هیچ سلاحی به اندازه کافی برای مقابله با موجودات بازی قدرتمند نیست و اگر جرات افزایش درجه سختی بازی را داشته باشید، باید قید کشتن ضعیف‌ترین موجودات Silent Hill را هم بزنید و همواره در حال فرار از دست آن‌ها باشید. در کنار همه رنج‌هایی که این موجودات به روان‌تان تحمیل خواهند کرد، فشار روانی سختی‌هایی که برای باز کردن صندوق چهار قفله بازی، به امید دریافت محتویات ارزشمند داخل آن کشیده‌اید، تا ابد همراه‌تان خواهد ماند. بازی Silent Hill بدون شک یکی از بهترین بازی های سخت و استرس آور در تاریخ است.

 

بازی Papers Please

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید 8

 

در بازی Papers Please، فشار زندگی یک کارمند گارد مرزی در یک حکومت دیکتاتوری را تحمل خواهید کرد. از همان ابتدای بازی، دخل و خرج خانواده با هم نمی‌خواند و ممکن است خیلی زود اعضای خانواده‌تان را به خاطر بیماری، گرسنگی و یا سرما زدگی از دست بدهید. حتی با وجود کم شدن اعضای خانواده و خرج روزانه هم سختی‌های زندگی دست از سرتان بر نخواهند داشت و با آغاز جنبش انقلابی، خودتان را در میان اعضای دیوانه هر دو جهت پیدا می‌کنید. یکی از شما انتظار انجام خدمات مختلف، در ازای دریافت رشوه یا محافظت از جان عزیزانتان را دارد و دیگری، حکومتی دیوانه است که به خاطر به خطر انداختن جان‌تان حتی کمترین نیاز‌های روزانه‌تان را هم تامین نمی‌کند. ممکن است یک روز درآمد خوبی داشته باشید، اما روز بعد به خاطر انجام یک حمله تروریستی حتی فرصت نکنید به اندازه حداقل نیاز‌های روزانه خود درآمد داشته باشید. مشکلات غیر قابل پیش بینی که در این بازی سر راه بازیکن قرار می‌گیرند آن را به یکی از بهترین بازی های سخت و استرس آور تبدیل می‌کنند.

 

بازی DayZ

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید 9

 

بقا در دنیای بزرگ و خطرناک بازی DayZ کار دشواریست. حتی وقتی به انواع و اقسام سلاح‌ها مجهزید، غذای کافی و لباس گرم همراه دارید و خود را در محیطی امن و آرام و دور از دسترس زامبی‌ها مخفی می‌کنید، ممکن است دیگر بازیکنان برای به دست آوردن منابع با ارزش‌تان به شما حمله کنند. در این بازی حتی یک لحظه هم نمی‌توانید احساس امنیت داشته باشید. تمامی موجودات متحرک محیط به قصد کشتن‌تان حمله ور خواهند شد و هر چقدر هم خودتان را برای شرایط سخت آماده کرده باشید، نمی‌توانید خود را از احتمال کشته شدن به دست ضعیف‌ترین دشمنان بازی مصون بدانید

 

بازی XCOM: Enemy Unknown

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید 10

 

درجه سختی مبارزات تاکتیکی این بازی به سرعت افزایش پیدا می‌کند و کوچکترین اشتباه می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بازیکن وارد کند. در بازی XCOM: Enemy Unknown، بازیکنان می‌توانند با استفاده مکرر از یک اپراتور در ماموریت‌ها، تجربه و مهارت او را افزایش دهند. اما خطری که همیشه در کمین است، مرگ و از دست دادن یکی از این اپراتورهاست. ممکن است سربازی که ساعت‌ها وقت برای آپگرید کردن‌اش صرف کرده‌اید را در یک مبارزه نابرابر برای همیشه از دست بدهید و مجبور به ادامه بازی بدون یکی از افراد قدرتمند خود باشید. چنین جریمه سنگینی که برای شکست در مبارزات بازی در نظر گرفته شده، این بازی را لحظه به لحظه پر تنش‌تر می‌کند و با نزدیک شدن به پایان بازی، از دست دادن یکی از افراد قدرتمندتان ممکن است هزینه گزافی داشته باشد. بازی XCOM: Enemy Unknown و نسخه دوم آن از  بهترین بازی های سخت و استرس آور هستند.

 

بازی Alien: Isolation

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید 11

 

یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده از مجموعه Alien که به بهترین شکل ممکن حس تعقیب توسط زنومورف‌های (Xenomorph) ترسناک این مجموعه را به بازیکن منتقل می‌کند. با وجود این که سکانس‌های ملاقات رو در رو با بیگانه بسیار کم هستند، در بیشتر لحظات بازی حس تنها نبودن در راهروهای ایستگاه فضایی اعصاب بازیکن را آرام نخواهد گذاشت. علاوه بر زنومورف‌، ربات‌های سرگردان در این ایستگاه فضایی هم با لحن سرد و نگاه بی روح‌شان قطعا مهمان کابوس‌های شبانه شما خواهند بود. بازی Alien: Isolation یکی از بهترین بازی های سخت و استرس آور است که متاسفانه به سرعت فراموش شد.

 

بازی Dota 2

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید 12

 

یکی از راحت‌ترین انتخاب‌های این لیست که باعث خرد شدن کیبورد و موس‌های بسیار زیادی شده‌ است. مهم‌ نیست تازه این بازی را شروع کرده باشید یا چند هزار ساعت از عمر خود را در Dota سپری کرده باشید، دوتا همیشه راهی برای نابود کردن اعصاب‌تان پیدا خواهد کرد. کوچکترین اشتباه در جریان مسابقات این بازی می‌تواند باعث باخت تیم شود و فرد خاطی با انواع و اقسام کلمات جدید و تازه اختراع شده از سوی هم تیمی‌های خود مواجه خواهد شد. این موضوع در کنار پیچیدگی کار با هر یک از لجندهای بازی، استرس مسابقات بازی Dota 2 را بسیار بالا برده است.

 

بازی Super Meat Boy

بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید

 

این بازی را می‌توان Dark Souls عناوین پلتفرمر دانست. مراحل بازی Super Meat Boy به سرعت سخت‌تر می‌شوند و اصلا اهمیتی به میزان مهارت بازیکن در مراحل قبلی نمی‌دهند. اما حتی همین مراحل بازی هم در مقابل دنیای تاریک بازی و مراحل Dark آن، شوخی‌ای بیش نیستند. این مراحل نمونه بسیار سخت‌تر مراحل عادی بازی هستند و به کلی مکانیک‌های سکوبازی و حتی جلوه‌های گرافیکی متفاوتی نسبت به آن‌ها ارائه میکنند .

 

فروشگاه کروکوگیم خدمات تخصصی فروش و نصب بازی
فروش و دفتر فنی | ۵۰۸۳ ۶۶۷۱ ۰۲۱
آدرس :  |تهران – میدان امام خمینی ( توپخانه ) ابتدای خیابان فردوسی – بالاتر از کوچه طبس – پاساژ امام رضا – طبقه دوم پلاک ۳۵
۱۱ صبح الی ۸ شب بجز جمعه

لوکیشن   | کلیک کنید (لمس کنید )
برای اطلاع از محصولات جدید کروکوگیم صفحه اینستاگرام مار را دنبال کنید
صفحه اینستاگرام کروکوگیم

2 thoughts on “بهترین بازی های سخت و استرس آور که باید تجربه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =