این بازی action-survival پیچ و خم های جدیدی را به دنیای جهان باز می آورد.

به نظر می رسد 20 دقیقه زمان، به سختی پاسخگوی روشن ساختن پیچ و خم های بازی Days Gone (که در استودیو Bend برای حماسه ی بلندپروازانه ی action-survival ساخته شده) باشد. داستان بازی عمیق بوده و ظرفیت بسیاری دارد. پس از سر و کله زدن با این بازی، آخر هفته ای را به آن اختصاص دادم تا سر از بازی دربیاورم. بازی Days Gone به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 اجرا می شود.

ps4        بازی Days Gone


پس از گذشت دقایقی از بازی واقعا از موتورسیکلت آن خوشم آمد. موتورسیکلت تا مدتها توتمی جذاب در آمریکا به حساب می آمد. اما انتظار نداشتم حالت ایده آلی برای توسعه جذابیت بازیِ جهان بازی چون Days Gone باشد. این موتور، سریع و حساس بوده و به راحتی از مسیرهای باریک و پل ها می گذرد. لازمه ی راندن این موتور، دقت و توجه است. با اینکه تلاش می کردم بازی را سخت نگیرم اما مسیرهای پرپیچ و خم مرا وادار به دقت و توجه بسیار می کرد. علاقه ای به تعمیر بی ملاحظه و شتابزده موتور هنگام حمله دسته ای از Freaker ها نداشتم. در طول بازی آسیب پذیری موتور هیجان و تنش را بالا برده و در مسیرهای روستایی Oregon وادارم می کرد توجهم را به مصرف سوخت معطوف کنم.

بازی با موتوری ساده شروع می شود. به تدریج با جمع آوری امتیاز و پول نقد و همینطور همکاری با مکانیک محلی می توانید موتورتان را ارتقا دهید. برای مثال امکان ارتقای سیستم اگزوز برای کاهش صدا وجود دارد. همینطور با نصب موتوری جدید می توانید حداکثر سرعت آن را افزایش دهید یا بدنه ای سنگین برای جذب آب و روغن بیشتر ذخیره کنید. برای آن هایی که مشتاق تر هستند امکان ارتقای مخزن سوخت، لاستیک ها، سیستم تعلیق و… نیز وجود دارد.

قهرمان بازی Deacon St.John جای پیشرفت زیادی دارد. همزمان با اتمام ماموریت ها و زمین زدن دشمنان می توانید امتیازات را در سه شاخه اصلی: مبارزاتِ از راه دور، مبارزات تن به تن و مبارزه برای بقا خرج کنید. در طول بازی انتظار لحظات سخت تصمیم گیری را داشته باشید. چگونگی استفاده از این امتیازات بسته به سبک بازی شما دارد.

صحبت از تصمیمات سخت شد! بازی Days Gone سراسر مملو از رویدادهای ناگوار و برخوردهای غیرمنتظره و سرگرم کننده است. برای مثال ممکن است درحالی که با خوشحالی از مسیری پایین می آیید به دام راهزنان بیفتید. یا در حالی که با راهزنان می جنگید ناگهان دسته Freaker ها یا کلاغ هایشان به شما حمله کنند. چگونگی برخورد با این رویدادهای متوالی بسته به شماست. آیا با آن ها درگیر می شوید؟ چند مولوتوف پرتاب می کنید؟ یا روی موتور پریده و از صحنه فرار می گریزید؟ زمانی که روال بازی دستتان بیاید از این افت و خیزها به نفع خودتان استفاده خواهید کرد. برای مثال در حالی که از فاصله ای دور به اردوگاه دشمن شلیک می کنید می توانید Freaker ها را علیه دشمنانتان برای ایجاد خرابی تحریک نمایید.بازی Days Gone تعامل خوبی با طبیعت دارد. در طول بازی می توانید از المان های محیطی و طبیعت بهره ببرید و سلاح های خود را (همچون آیتم های اسلحه، مهمات و داروهای شفا بخش) مانند بازی Horizon Zero Dawn ارتقا بخشید.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از بازی در دسترس نیست. به خصوص از سرنوشت Deacon St.John یا جهت بازی اطلاعی نداریم. از محیط های خارجی (جدا از جنگلی که در تریلر بود) خبری در دسترس نیست، چراکه سخنگویان استودیوی Bend اطلاعاتی در رابطه با وجود محیط های دیگر منتشر کرده اند.

موضوع دیگر حضور Freaker ها در بازی است. می دانیم که Freaker ها نمرده اند. آن ها به صورت گروهی زندگی و شکار کرده و از گورهای دسته جمعی تغذیه می کنند. هنوز ریشه Freaker ها در هاله ای از ابهام است. آیا Freaker ها افراد حاضر در آزمایشی نظامی بودند؟ نتیجه حمله ای از سلاح های کشتار جمعی اند؟ یا حاصل ابتلا به ویروسی خاموش؟ هنوز نمی دانیم! اما به گفته کارگردان خلاق این بازی John Garvin پاسخ برخی از این سوالات در طول بازی نمایان می شود.

روی هم رفته پس از اولین تجربه ام مشتاق صرف زمان بیشتری برای این بازی هستم. نشانه ها حاکی از آن است مدت زیادی تا انتشار این بازی نمانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهار =