موزه The Strong چهار بازی Final Fantasy VII ،Tomb Raider ،John Madden Football و Spacewar را به موزه مشاهیر بازی ‌های ویدیویی (معروف به World Video Game Hall of Fame) معرفی کرد.

موزه The Strong، در شهر Rochester ایالت نیو‌یورک ایالات متحده واقع است. زمینه فعالیت این موزه، بررسی تاریخچه تغییر و تحولات بازی های ویدیویی است.

اولین بازی اضافه ‌شده به World Video Game Hall of Fame ،Spacewar (محصول سال 1962) است. به عقیده بسیاری از افراد، Spacewar تاثیر ‌گذار‌ترین بازی در شکل‌ گیری صنعت بازی‌ های ویدیویی است. این بازی توسط بخش فنی دانشگاه MIT ساخته شد و روی مینی‌ کامپیوتر PDP-1 اجرا شد. هر‌ چند این بازی هیچوقت به عنوان یک محصول تجاری معرفی نشد، اما به مردم سراسر جهان نشان داد که از pc می‌ توان برای انجام بازی ‌های ویدیویی استفاده کرد. بازیکنان در جریان بازی می ‌توانند وارد سفینه فضایی شوند و در آسمان پرواز کنند.

دومین بازی اضافه ‌شده به موزه مشاهیر بازی های ویدیویی، بازی John Madden Football است. به گفته موزه The Strong ،John Madden Football انقلابی در صنعت بازی های ورزشی به وجود آورد. بازی مذکور در سال 1988 توسط کمپانی Electronic Arts روی دستگاه ‌های Commodore و Apple II منتشر شد.

سومین بازی که فرصت قرار گرفتن در موزه مشاهیر بازی های ویدیویی را به دست آورد، بازی Tomb Raider است. این بازی در سال 1996 عرضه شد. ترکیب المان‌ های اکشن‌، حل پازل و بهره‌ گیری از آن‌ ها در جهان سینمایی و سه بعدی باعث شدند که Tomb Raider به یکی از مهم ‌ترین بازی‌ های تاریخ تبدیل شود. به این ترتیب، تاکنون بیش از 63 میلیون نسخه در سراسر دنیا، توانسته به فروش برساند.

چهارمین بازی‌ که در سال جاری به عنوان یکی از اعضای World Video Game Hall of Fame شناخته می‌ شود، بازی Final Fantasy VII است. هفتمین بازی سری Final Fantasy در سال 1997 در دسترس بازیکنان قرار گرفت. این بازی با گرافیک سه ‌بعدی و داستان پیچیده و عمیق خود بسیار محبوب شد. Final Fantasy VII یکی از اصلی‌ ترین دلایل آشنایی بازیکنان کشور‌های مختلف با سبک نقش آفرینی (RPG) ژاپنی است. همچنین برخی از مشهور‌ترین شخصیت‌ های تاریخ، از جمله Kuraudo Sutoraifu و سفیروت به‌ واسطه این بازی معرفی شده‌ اند. در واقع، پرفروش ‌ترین بازی در مجموعه فاینال فانتزی به حساب می ‌آید. این بازی در سال 1997 برای کنسول پلی‌ استیشن و در سال 1998 بر روی پلتفرم pc منتشر شد.

خرید بازی Rise of The Tomb Raider 20 Year Celebration

لطفا نظرات خود را برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =