گوگل تصمیم گرفت، سیاست توقف پخش خودکار صدا در کروم (اکنون در این مرورگر وجود دارد) را اعمال کند. این اقدام همواره، یکی از مهم ترین خواسته های کاربرانِ این مرورگرِ محبوب بوده است. همانطور که می دانید کنسول xbox1 ساخته کمپانی Microsoft است.

سیاست جدید Google Chrome

در اوایل ماه جاری، Google Chrome در سیاست های پخش خودکار ویدیو ها، تغییراتی اعمال کرد. به عقیده برخی از منتقدین، این امر فاجعه ای در صنعت بازی و هنر صوتی در وب است. طبق اخبار منتشر شده، آخرین نسخه google chrome از پخش اتوماتیک تمامی ویدیو های صدا دار جلوگیری می کند. در واقع کاربر هنگام جستجو با گوگل کروم، توسط صدا های نا خواسته از پخش ویدیو ها اذیت نمی شود.

گوگل در زمان عرضه نسخه 64 کروم، چند ویژگی (به منظور جلوگیری از پخش خودکار محتوا) معرفی کرد. اما در نسخه 66، این جزییات شکل جدی ‌تر و قوی‌ تری به خود گرفت. بعد از دریافت نسخه جدید این مرورگر، ویدیو ها تنها در صورت داشتن شرایط زیر، به صورت خودکار پخش خواهند شد:

  • صدای محتوا قطع شده و یا به طور کامل فاقد صوت باشد.
  • کاربر پیشتر در زمان گشت و گذار در وب، درون وب سایت کلیک کرده باشد.

گوگل امیدوار است به لطف تغییرات جدید، کاربران، مدیران وب سایت ‌ها و توسعه‌ دهندگان رضایت کافی داشته باشند.

بسیاری از ما عادت داریم با باز کردن چند لینک در مرورگر کروم (مشغول بررسی سایت های مختلف هستیم)، صدا هایی را بشنویم. اما از این پس مرورگر کروم گوگل به طور پیش فرض این روند تکراری را متوقف خواهد کرد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری، توقف پخش خودکار صدا در کروم، یک گام بزرگ در حذف مواردی است که کاربران را آزار می دهد. این ویژگی، هر ویدیویی را که برای پخش اتوماتیک با صدا تنظیم شده متوقف می کند.

ویدیو هایی که به صورت پخش خودکار بدون صدا طراحی شده اند، همچنان به طور کامل آزاد بوده و بدون نیاز به کلیک کاربر پخش خواهد شد. بر این اساس بازاریابان و تولید کنندگان محتوا لازم است در استراتژی ویدیو های خود بازنگری کنند.

باید گفت که گوگل در زمینه توقف پخش محتویات نا خواسته نسبت به‌ دیگر شرکت ‌ها پیش قدم شده است.

ضمن تشکر و قدردانی فراوان از همراهی شما عزیزان، لطفا نظرات خود را برای گروه crocogame در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

کنترلر جدید xbox1 لو رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + نه =