کمپانی مایکروسافت رسما اعلام کرد کنسول xbox1 تمام دیجیتالی است و هیچ درایو دیسکی ندارد. نسخه ی Xbox One S All-Digital در تاریخ 17 اردیبهشت راه اندازی می شود و قیمت آن 250 دلار می باشد. بر طبق اظهارات Jeff Gattis مدیر اجرایی ایکس باکس، تقاضای مصرف کننده برای محتوای دیجیتال امروزه قوی تر از هر زمان دیگری است و Xbox One جدید و تمام دیجیتال پاسخی به آن است.

بازی و تکنولوژی پس از سال 2001 و اولین xbox کاملا تغییر کرده. گاتیس گفت: “در طول این مدت ما شاهد یک تحول دیجیتال در بین بازی، موسیقی، تلویزیون و فیلم ها هستیم. نسخه Xbox One S تمام دیجیتال برای افرادی که ترجیح می دهند بازی های خود را به صورت دیجیتال پیدا کنند و به دنبال بهترین روش برای بازی در ایکس باکس هستند ایجاد شده است. ”

نسخه All-Digital با Minecraft، Forza Horizon 3 و Sea of Thieves همراه است که منتشر کننده تمام آنها مایکروسافت است. علاوه بر این، کنسول با یک پیشنهاد ویژه برای Xbox Game Pass عرضه می شود که سرویس مشترک بازی های Xbox در تمام مواردی است که مایکروسافت می تواند داشته باشد. عدم وجود یک درایو دیسک به این معنی است که کنسول، دیسک های دی وی دی یا دیسک های Blu-ray را پشتیبانی نمی کند، اما مایکروسافت می گوید مردم هنوز هم می توانند 4K را از طریق Netflix، آمازون و دیگر مقصد ها تجربه کنند.

Xbox One تمام دیجیتال عملکرد مشابهی با استاندارد Xbox One S دارد. این فقط می تواند دیسک های بازی و یا رسانه های مبتنی بر دیسک را تحت تاثیر قرار دهد.

Gattis می گوید: “این ابعاد مشابه Xbox One S را برای کمک به حفظ قیمت مناسب ترین قیمت در دستگاه های خانواده Xbox One به اشتراک می گذارد، به خصوص از آنجایی که تغییراتی که بر شکل کنسول تاثیر می گذارد، پیچیده و پرهزینه است.”

از لحاظ مشخصات، Xbox One S All-Digital Edition در مسیر Xbox One S قرار دارد. بدین معنی است که در حالی نمی تواند رزولوشن 4K بومی برای بازی هایی مانند Xbox One X را بازی کند، می تواند بازی ها را با پشتیبانی از HDR نمایش دهد. مشخصات کلی آن:

1TB HDD

8-core Custom Jaguar CPU @ 1.75GHz

Custom GPU @ 914 MHz

12 CUs

1.4 TFLOPS

8 GB DDR3 @ 68 GB/s

32 MB ESRAM @ 218 GB/s

در مورد قیمت 250 دلار، مایکروسافت اشاره کرد که این قیمت 50 دلار کمتر از استاندارد Xbox One S است. برخی انتظار داشتند Xbox One تمام دیجیتال از 200 دلار شروع شود. در صورتی که مایکروسافت Xbox One X تمام دیجیتال را عرضه کند هیچ کلمه ای در مورد قیمت وجود ندارد.

Gattis می گوید: “نسخه Xbox One S تمام دیجیتال طراحی شده تا بازی کنسول را برای افراد بیشتری در دسترس قرار دهد، مخصوصا برای مشتریانی که قبلا کنسول ندارند و می خواهند دسترسی کامل به Xbox را بدون سرمایه گذاری در یکی از گزینه های دیگر ما انجام دهند”.

مهمتر از همه، Xbox One S تمام دیجیتال تنها یک کنسول در خانواده های Xbox One است. با توجه به دسترسی اینترنت و سرعت، این کنسول برای برخی افراد امکان پذیر نخواهد بود. مایکروسافت کنسول های Xbox One را با درایوهای دیسک حفظ خواهد کرد، و این شرکت شایعه می کند سیستم های نسل بعد خود را در E3 در ماه ژوئن اعلام می کند.

لطفا نظرات خود را درباره جزئیات کنسول دیجیتال xbox1 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =