استفاده از این مهارت ها و تکنیک ها در بازی FIFA 19 برای جلوگیری از مدافعان سودمند می باشد.

دریبل های بازی FIFA 19 از همیشه بیشتر شده است. سیستم جدید Active Touch اجازه می دهد کنترل بیشتری بر روی توپ داشته باشید به خصوص زمانی که در لحظه ای توپ به دست شما می آید. دنبال کردن این سیستم به همراه Timed Finishing شما را قادر می سازد تا شوت های دقیق تر و دورتری را به انجام برسانید.

اگر شما به دنبال راه هایی برای ضرب و دفاع به جای عبور از مدافعان هستید در اینجا 6 راهنمایی برتر از بازی FIFA 19 را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

1: استاد عبور فریب دهنده و سر توپ زدن (Master the Fake Pass)

بازی FIFA 19
عکس شماره 1: نکته اول

هیچ چیز بهتر از دریبل کردن در نزدیکی حریف نیست. شما برای فریب دادن (Fake Pass) مهاجم بیگانه می توانید به سرعت گزینه مربع و در ادامه x را فشار دهید (یا X و A در xbox1). این حرکت برای بازیکن بسیار مفید می باشد زیرا به شما یک حرکت 180 درجه می دهد تا فضای کافی برای دنبال کردن و ضربه به توپ را داشته باشید. یا اگر فردی شگفت انگیز با شوت های موثر دارید، می توانید سعی کنید تا از لبه corner به سمت داخل زمین شوت کات دار بزنید. این نیز می تواند به عنوان یک شوت فریب دهنده (fake shot) انجام شود. ولی ما متوجه آسانتر شدن fake pass نسبت به قبل شدیم.

2: استاد چرخش توپ (Master the Ball Roll)

بازی FIFA 19
عکس 2: نکته دوم

یکی از ساده ترین مهارت های حرکت در بازی FIFA چرخش توپ (ball roll) می باشد. بازیکن شما تنها نیاز به دو ستاره برای اجرای این مهارت دارد در این صورت تقریبا هر کسی می تواند این مهارت را انجام دهد و برای اجتناب از چالش های ورودی مناسب می باشد.

شما باید سرعت بالای خود را کاهش داده و بسته به اینکه می خواهید چه مسیری را تغییر دهید تنها right stick یا خود را به سمت چپ یا راست نگه دارید. این موضوع آسان اگر به درستی انجام شود بسیار لذت بخش می باشد.

3: Take a heavy touch

بازی FIFA 19
عکس 3: نکته سوم

هنگامی که شما یک بازیکن بال سرعتی دارید، گاهی اوقات نمی خواهید از سرعت دویدن خود در برابر توپ جلوگیری کنید. در این شرایط، پای خود را روی پدال گاز فشار دهید و از آنها سبقت بگیرید. به right stick خود در جهت حرکت بازیکن، یک ضربه بزنید تا توپ از پای بازیکن شما فاصله بگیرد و شما فضای کافی برای ادامه دادن داشته باشد. اگر بازیکن شما سرعت کافی نداشته باشد مدافع می تواند به آن ضربه وارد نماید. بنا به همین موضوع بهتر است با یک بازیکن تند رو این تکنیک را اجرا نمایید.

4: Master the Ronaldo Chop

Ronaldo Chop برخلاف نامش می تواند توسط هر کسی با مهارت 4 ستاره یا حتی بیشتر انجام پذیرد. ball roll بخش سختی به حساب می آید اما هنگامی که به درستی اجرا شود، برای تغییر جهت بسیار موثر می باشد. دو راه برای اجرای از آن وجود دارد. یک- همان روش عبور جعلی (X/X + A+ مربع)، اما فقط در زاویه 45 درجه قابل اجرا می باشد. اگر بازیکن دارای مهارت های چهار ستاره باشد، آنها ترجیح می دهند تا با فریب از مسیر عبور کنند. دو- راه دیگر با حرکت right stick (در صورتی که ایستاده باشید) به سمت مدافع سپس دو بار در جهت مخالف ضربه بزنید. این نکته را به یاد داشته باشید که حالت دوم را نمی توانید در حین دویدن انجام دهید.

5: Master the Rainbow Flick

بازی FIFA 19
عکس 5: نکته پنجم

یکی از معروف ترین مهارت های حرکتی در فوتبال، Rainbow Flick یا چرخش توپ از پشت بازیکن به بالا می باشد. این مهارت راه بسیار خوبی است تا بیش از یک مدافع عبور کنید. دو روش برای این کار وجود دارد. اولی بسیار پیچیده است به در مواقع تحت فشار خیلی کارآمد نیست. اما راه دوم ساده تر و در اکثر مواقع قابل اجرا می باشد. همانند اغلب دریبل های فیفا، شما باید ابتدا بایستید. سپس right stick را در جهت مخالف حرکت نگه دارید و stick را به سرعت دوبار در مسیری که می خواهید حرکت دهید ضربه زنید. نتیجه این حرکت بلند شدن توپ از روی سر تمامی مدافعان پیش رویتان خواهد بود. اگر بار دوم stick را حرکت دهید بازیکن شما این تکنیک را نصفه انجام می دهد.

6: فشار را کنترل نمایید (Keep close control under pressure)

هنگامی که توپ را تحت فشار دریافت می کنید، برای فعال کردن کنترل دقیق L1 را نگه دارید (LB در Xbox). سپس تماس با شما کمتر می شود و مسلما توپ را از افرادی که از پشت حمله می کنند در امان نگه خواهید داشت. اگر بر روی بازیکنان پشت سر تمرکز نمایید می توانید در لحظه ای به صورت درست این دریبل را انجام دهید و بازیکن حریف را جای بگذارید. اگر این کار را به درستی انجام دهید، بازیکنان هم تیمی شما وقت مناسبی برای جاگیری پیدا می کنند.

لطفا نظرات خود را درباره بازی FIFA 19 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید بازی FIFA 19 برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهار =