کمپانی مایکروسافت سرویس Stream بازی اختصاصی خود را با نام Project xCloud معرفی کرد. این رویداد در سال 2019 به صورت آزمایشی در دسترس عموم قرار می گیرد. به تازگی سرویس‌های Stream بازی، پیشرفت خوبی داشته ‌اند و کمپانی ‌های بزرگ برای سرمایه‌ گذاری در این زمینه بسیار مشتاق می باشند. به طور مثال کمپانی سونی از مدت‌ها پیش با Playstation Now وارد این حوزه شده است و گوگل هم اخیرا سرویس Stream خود را معرفی نمود (البته هم اکنون با پشتیبانی از بازی Assassin’s Creed Odyssey در حال آزمایش شدن است).

هم اکنون کمپانی مایکروسافت ورود خود را به این سیستم اعلام و سرویس Project xCloud را معرفی نمود.

سرویس Project xCloud مدتی پیش در سایت رسمی مایکروسافت رونمایی شد. این کمپانی اعلام کرد هدفش از این پروژه این است که کاربران هر لحظه که بخواهند، بتوانند روی هر نوع صفحه نمایشی، صرفا از طریق سرویس Stream بازی‌های دلخواه‌ شان را تجربه کنند.

کمپانی مایکروسافت این ویژگی را با موسیقی، فیلم و سرویس‌های Stream مقایسه و اعلام کرد که در حال حاضر، سرویس‌های استریم فیلم و موسیقی، این امکان را برای مخاطبان فراهم کرده‌اند که بتوانند در هر زمان و مکانی و روی انواع پلتفرم‌ها، خیلی سریع به محتوای مدنظر خودشان دسترسی داشته باشند و هدف سرویس Project xCloud، فراهم کردن چنین امکانی برای بازی ‌های ویدیویی می باشد.

کاربران از طریق این سرویس تنها با داشتن یک سرویس اینترنت پر سرعت می توانند بازی های بزرگ را در قسمت Stream بر روی پلتفرم های گوناگون اجرا نمایند و دیگر نیاز به دارا بودن کنسول یا پلتفرم قدرتمند نخواهد بود.

البته مایکروسافت اعلام کرد: “سرویس Project xCloud پروژه بسیار بلند پروازانه‌ ای می باشد و به همین دلیل، توسعه کامل آن مدت ها به طول می انجامد. به همین دلیل انتظار می ‌رود در سال 2019 این پروژه به شکل آزمایشی در دسترس عموم قرار گیرد. البته احتمالا در ابتدا این سرویس در مناطق خاص که به شکل کامل از سرویس Microsoft Azure پشتیبانی می‌کنند شاهد این موضوع خواهد بود”.

هم اکنون کمپانی مایکروسافت در حال آزمایش بر روی پروژه Project xCloud می باشد. همچنین این کمپانی اعلام کرد این سرویس را با سرعت 10 MB امتحان می نماید. باید بگویم سرویس Stream گوگل هم نیازمند چنین اینترنتی برای اجرا می باشد.

علاوه بر این، برای اینکه سرویس Project xCloud روی گوشی‌های موبایل هم قابل استفاده باشد، مایکروسافت یک شیوه کنترل مخصوص صفحه نمایش‌های لمسی طراحی می‌ کند که تا حد امکان کاربردی باشد و کاربران بتوانند به‌ سادگی از این شیوه کنترل بازی‌ها روی گوشی‌ هایشان استفاده نمایند.

لطفا نظرات خود را درباره سرویس Stream کمپانی مایکروسافت برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + بیست =