کمپانی PUBG Corp شکایتی مبنی بر نقض حقوق copy علیه استودیو Epic Games مطرح کرده است.

هنگامی که بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds سبک Battle Royale، به محبوبیت رسید. استودیو Epic Games به طور کامل این ایده را ربود و در بازی Fortnite از آن بهره برد. تصمیمات هوشمندانه ‌ی Epic Games مانند رایگان بودن، دسترسی آسان برای تمامی پلتفرم ها و بهینه سازی ثابت آن، سبک هنری بسیار بالا و پشتیبانی بدون نقص بازی همگی باعث شدند که Fortnite تبدیل به محبوب ترین بازی جهان شود. در حالی که PUBG ایده Battle Royale را پایه گذاری کرد و حق این بازی است تا درجایگاه Fortnite قرار گیرد. همانطور که می دانیم بازی Fortnite بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد در صورتی که بازی PUBG تنها برای پلتفرم های pc و xbox1 می باشد.

شرکت PUBG Corp مدتی پیش اعلام کرد از شرکت‌ های دیگری که ایده‌ بازی آن‌ها را ربوده اند، شکایت خواهد کرد (شرکت Epic Games نیز شامل آن گروه می باشد). هم اکنون بر اساس گزارش Korea Times به نظر می‌رسد PUBG Corp تهدید خود را عملی کرده. PUBG Corp اعلام کرد:

این شرکت روز جمعه شکایت خود را مبنی بر نقض حقوق copy توسط شعبه کره‌ای شرکت اپیک گیمز به دادگاه مرکزی سئول ارائه داده است. این شرکت رسما دادخواست خود را در ماه ژانویه ثبت کرده بود.

اگر شکایت انجام شده به موفقیت بتواند حق خود را ادا کند، بازی Fortnite دیگر قادر به عرضه در کره‌ ی جنوبی نخواهد بود که این اتفاق موجب از دست دادن بازار بزرگی برای Epic Games می‌شود.

به عقیده منتقدین و دیگر صاحب نظران، حرکت شرکت PUBG Corp بسیار کوته نظرانه به نظر می رسد. زیرا رشد و گسترش صنعت بازی های ویدئویی همواره با ایده پردازی از شرکت ها و کانسپت های مختلف طراحان می باشد.

به طور مثال: بازی DOOM در سبک تیراندازی اول شخص خود، از Street Fighter II برای مبارزات ایده پردازی کرده بود. یا بعد از بازی های Mario و Zelda بسیاری از این سبک بازی ها وارد نینتندو شدند. اگر قرار بر شکایت بود بسیاری از بازی ها هم اکنون از دسترس خارج می شدند.

به عقیده بنده و دیگر صاحب نظران این موضوع بسیار خنده دار و اشتباه به حساب می آید.

بازی PUBG هم اکنون بر روی پلتفرم های pc و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره شکایت بین دو شرکت PUBG Corp و Epic Games به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید بازی PUBG برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =