در اولین قسمت از مجموعه پنج قسمتی گفتگو با Blizzard درباره اهمیت esport، و چگونگی ایجاد انقلاب در esport توسط Overwatch League پرداخته ایم. همانطور که می دانید بازی Overwatch بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox one قابل اجرا می باشد.

Blizzard Entertainment یک شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای در کالیفرنیا است. این شرکت از زیرمجموعه های Activision Blizzard می باشد و تاکنون بازی های موفق و پرطرفداری مانند Diablo ،WarCraft و StarCraft را به بازار عرضه کرده است. بازی های این شرکت جزء پرفروش ترین ها بوده و از آن ها استقبال بالایی می شود.

esport نیز شکلی از رقابت های بازی های ویدیویی است و معمولا به صورت تیمی به ویژه در میان بازیکنان حرفه ای برگزار می شود. از شایع ترین سبک های این رقابت می توان به RTS ،FPS ،Fighting و نبرد های پیاپی آنلاین اشاره کرد. چنین رقابت هایی با جایزه های نقدی همراه بوده و تماشاگران بسیاری را جذب می کند. برای مثال esport در سال 2013، نزدیک به 71.5 میلیون تماشاچی داشت.

از بازی StarCraft تا بازی World of Warcraft، شرکت Blizzard سابقه ای طولانی در رقابت esport دارد. اما با موفقیت بازی Overwatch در حال حاضر شرکت Blizzard بزرگترین قدم خود را در مسابقات بازی های ویدیویی برمی دارد.

هم اکنون Overwatch League چشم اندازی را ترسیم می کند که در آن همه از رقابت های بازی های ویدیویی لذت می برند. Overwatch League با الهام از ورزش های سنتی، بر روی تجربه های ملموس (ایجاد ارتباط میان شهر ها و تیم ها برای جذب مخاطبان پرشور و افزایش جذب آن ها با در اختیار گذاشتن دسترسی آسان به بازی) متمرکز شده است.

Building OverWatch League مجموعه ای پنج قسمتی است که نگاهی عمیق به جاه طلبی شرکت Blizzard دارد و به ستون های اصلی ای که شرکت را پا بر جا نگه داشته می پردازد. در این قسمت از مجموعه به گفتگو با Jeff Kaplan کارگردان بازی Overwatch League و Nate Nanzer عضو هیئت مدیره پرداختیم تا درباره مسائل اساسی و پیشنهادی esport و اهمیت آن از نظر دیگران صحبت کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دوازده =