بازی مبارزه ای Fighting EX Layer به تازگی متولد و جانشین بازی Street Fighter EX شده است. زیرا کاراکترهای بسیار مشابهی را شامل می شوند. از همین رو می توان به شباهت این دو بازی اشاره کرد. این بازی ژاپنی بر روی موتور Unreal طراحی شده و با ظرافت خاصی توانسته تمامی طرفداران را به خود جلب کند. بازی Fighting EX Layer هم اکنون به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 قابل اجرا می باشد.

ps4         بازی Fighting EX Layer


سازندگان بازی Fighting EX Layer

شرکت ژاپنی و 22 ساله Arika در توسعه و انتشار بازی Fighting EX Layer تلاش های بسیار کرده و یقینا هدف آنها درخشیدن و پیروزی بوده است. زیرا بازی های محبوب بسیاری با همین سبک در صدر بهترین ها قرار دارند. (به طور مثال سری بازی Tekken). این موضوع کار شرکت سازنده را سخت می کند. زیرا رقیبان بسیار قَدری روبروی خود دارد.

گیم پلی بازی Fighting EX Layer

گیم پلی بازی Fighting EX Layer تا حدی شبیه به بازی های fighting ساخته شرکت Arika در گذشته می باشد. مکانیک هایی مانند Super Cancels و running در بازی های شرکت Arika جز جدایی ناپذیر به حساب می آیند. این بازیِ دو و نیم بعدی حالت ها و امکانات پیشرفته ای را در اختیار بازیکنان قرار می دهد. در ادامه مقاله به تمامی آنها می پردازیم.

بازی مبارزه ای مورد بحث، برای مخاطبان خاصی طراحی شده زیرا نه بخش آموزشی در آن وجود دارد و نه بخش داستانی. از همین رو می توان گفت که سازندگان بازی Fighting EX Layer تمام تمرکز خود را بر روی مبارزات رقابتی گذاشته اند. این بازی به شدت رضایت بخش بوده و سازندگان را سربلند ساخته است. در عکس شماره 1 صفحه انتخاب کاراکترها را مشاهده می کنید.

بازی Fighting EX Layer
عکس شماره 1: صفحه انتخاب کاراکترها

همانطور که پیش تر گفتم بازی Fighting EX Layer به Street Fighter EX شباهت بسیاری دارد. وجود کاراکترهای مشابه مانند Blair Dame ،Doctrine Dark و Skullomania در بازی دیده می شود. اگر شما هم جز طرفداران SFEX بودید مطمئنا بازی EX Layer احساس آشنایی را برایتان فراهم می آورد. شما حس می کنید دوستان قدیمی خود را پس از گذشت مدت زمان طولانی ملاقات کرده اید. البته این را بدانید که کاراکترهای موجود امکانات و توانایی های جدید و خاصی را در اختیار بازیکنان قرار می دهند.

شش بخش در مبارزات کاراکترها وجود دارد. این 6 بخش شامل: پرتاب ها، شدت بخشیدن به مبارزات، مبارزات هوایی، حرکت های ویژه، مبارزات خاص و مبارزات پایه ای می شود. کلیه این حالت ها در کنار طراحی انیمیشن ها باعث شکوفایی بازی شده اند.

با اینکه توانایی اولیه کاراکترها معمولی می باشد ولی در نیمه مبارزات مهارت های قدرتمند آنها به نمایش در می آید. اولین حرکت عجیب و غریب Allen’s Justice در خصوص بهبود چشم گیر خویش، باعث از بین رفتن مشکل نابودی او می شود (ولی از توانایی آن کمی می کاهد).

بخش های ویژه باعث افزایش تمرکز بازیکنان و نیازمند به استفاده از تاکتیک های متنوع در آنها احساس می گردد.

یکی دیگر از عناصر اصلی که مجموعه EX Layer را از دیگر بازی ها متمایز می کند بخش Gougi نام دارد. این بخش 5 مهارت خاص را در اختیار بازیکنان قرار می دهد. آنها می توانند این قسمت را فعال یا غیر فعال نمایند و امکاناتی که در اختیارشان قرار می گیرد بهره برند. تمامی Effect ها (بعد از گذشت زمانی) چند ویژگی های خاص، مانند سرعت بخشیدن به مبارزات و حرکات ویژه را در اختیار بازیکن قرار می دهد. در حال حاضر 15 بسته Gougi در حالت استاندارد موجود می باشد. البته نسخه light بازی، این قسمت را با قیمت بالاتری به عنوان DLC روانه بازار کرده است. در عکس شماره 2 صحنه ای از مبارزات دیده می شود.

بازی Fighting EX Layer
عکس شماره 2: صحنه ای از مبارزات بازی Fighting EX Layer

مهارت هایی که در هر Gougi فعال می گردد به خوبی با یکدیگر هماهنگ می شوند. این بدان معناست که بخش Gougi به طرز چشم گیری بر روی بازی تاثیر می گذارد. بسیاری از افکت های بازی بعد از چندین دور بازی کردن به دست می آیند و بعد از دست یابی در سراسر بخش ها قابل استفاده می باشند. این موضوع شما را به چالش می کشد تا نه تنها سبک مبارزه خود را تغییر دهید بلکه از مهارت های کسب شده نیز برای نابودی دشمنان استفاده کنید.

میدان مبارزات بنا به حالت های مختلف متغیر و گوناگون می باشد.

بخش Gougi و مبارزات Cancelling بسیار متنوع هستند و برای تمامی کسانی که می خواهند ساعت ها سرگرم بمانند بسیار لذت بخش خواهد بود.

بازی Fighting EX Layer از وجود بخش تک نفره (به جز حالت CPU Kumite که در زیر منوها دفن شده) خالی می باشد. بنابراین در اینجا تنها مبارزه با رقیبان را مشاهده می کنیم و خبری از هوش مصنوعی نیست.

کمپانی Arika اعلام کرد:

در حال حاضر هیچگونه برنامه ای برای گسترش بخش تک نفره در بازی نداریم و این موضوع را بسیار مفید می پنداریم.

گرافیک بازی Fighting EX Layer

تصاویر کارتونی و دو و نیم بعدی، رنگ و لعاب نوستالژی بازی های مبارزه ای را حفظ می نماید. گرافیک بازی در نوع خود رنگارنگ و چشم نواز است ولی فوق العاده نیست.

حرف آخر درباره بازی Fighting EX Layer

بازی Fighting EX Layer با اینکه فاقد بخش داستانی است ولی با گیم پلی جذاب خود توانسته به خوبی لذت بخش باشد. بازیکنانی که علاقه مندند در آرامش به تمرین و آموزش بپردازند این عنوان انتخاب خوبی برای آنها به حساب می آید و ارزش تجربه بسیار دارد. این بازی هم اکنون به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Fighting EX Layer برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • مبارزات جالب و سرگرم کننده
  • سیستم Gougi امکان آزمایش را می دهد
  • نبرد در یک مسیر جالب
نکات منفی
  • نبود محتوای تک نفره
  • نبود آموزش
  • مسابقات آنلاین گهگاهی مشکل دارد
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × چهار =