بازی Assassin’s Creed Odyssey یک حالت RPG کامل با شگفتی های بسیار است. در سری بازی های Assassin’s Creed انتخاب های زیادی برای کنترل شخصیت های بازی در دست بازیکنان قرار نمی گرفت و کاربران بارها و بارها یک روایت کنترل شده را تجربه می نمودند. به گونه ای که می بایست شخصیت های خاصی را در بازی از بین می بردند و به شیوه ای کنترل شده و خاص به وقایع، واکنش نشان می دادند.

نسخه جدید بازی تحت عنوان Assassin’s Creed Odyssey یک تجربه متفاوت از بازی را ارائه می دهد. در این نسخه می توانید یک آزادی بی سابقه در مبارزات و گفتگو های خود را داشته باشید.

این بازی این اجازه را به شما می دهد تا شریک زندگی خود را انتخاب و افرادی که سزاوار مرگ هستند (حتی شهروندان عادی) را از بین ببرید. در تصویر شماره 1 نمایی از بازی Assassin’s Creed Odyssey را مشاهده می کنید.

بازی Assassin's Creed Odyssey
تصویر شماره 1: نمایی از بازی Assassin’s Creed Odyssey

مکانیک‌ های دریانوردی در بازی اصلاح شده‌اند. نقشه ‌ی بازی وسیع تر از نسخه‌ی Origins است (هرچند که نصف آن شامل دریاها می ‌شود) و جزئیات بیشتری نسبت به آن را دارا می باشد. همچنین بازی آب و هوای متفاوت و هفت نوع زیست‌ بوم مختلف به معرض نمایش می گذارد.

مهارت ها در بازی Assassin’s Creed Odyssey

بازی در یونان باستان جریان دارد. بناهای باستانی و پوشش مخصوص مردم یونان در بازی قابل مشاهده می باشد. شما قادر خواهید بود تا در Assassin’s Creed Odyssey، در مرحله ابتدایی بازی شخصیت خود را با توجه به مرد یا زن بودن، انتخاب کرده و بازی را پیش ببرید. مبارزات در این نسخه از اهمیت بالایی برخودار می باشد و تغییرات جدیدی در آن‌ها اعمال گشته است.

در ابتدای بازی بارها بارها در موقعیت هایی قرار می گیرید که باید تصمیمات مهمی را بگیرید. Kassandra و Alexios قهرمانان این نسخه از بازی می باشند. در بازی همه چیز در اختیار و کنترل شما قرار دارد. برخی از نوآوری های جدید تمرکز بیشتری بر روی نیاز های بازیکن دارد و نه شخصیت های موجود در داستان.

شما از ابتدای بازی باید سطح خود را ارتقا دهید تا مهارت های جدیدی را در بازی به دست آورید. بازی Assassin’s Creed Odyssey فرصت های زیادی برای آزمایش توانایی های جدید در اختیار شما قرار می هد.

در لحظات اولیه بازی شما توانایی های محدودی دارید و بسیاری از مهارت های منحصر به فرد را باید از طریق پیشرفت در روند بازی به دست آورید.

مانند بازی Assassin’s Creed Origins استفاده از مهارت ها بر روی adrenaline meter انجام می پذیرد. با این حال، آدرنالین در Odyssey بسیار سریع تر پر می شود. بنابراین به راحتی می توانید مهارت ها را با هم ترکیب کرده و برای از بین بردن دشمنان به صورت مخفیانه از آن استفاده نمایید. در تصویر شماره 2 نمایی از مبارزات بازی را مشاهده می کنید.

بازی Assassin's Creed Odyssey
تصویر شماره2: صحنه ای از مبارزات بازی Assassin’s Creed Odyssey

در بازی Assassin’s Creed Odyssey کاراکتر های Kassandra و Alexios از سپر و محافظ استفاده نمی کنند. توانایی های دیگری به این نسخه از بازی اضافه شده که مهم ترین آن ها نشانه گذاری دشمنان در مکان های متفاوت و کنترل مسیر تیر بعد از خروج از تیر کمان می باشد.

مهارت های جدید برای بازیکنان بسیار سرگرم کننده است. یوبی سافت به زیبایی چندین دشمن را در کنار لبه ی صخره ها یا برج ها در مناطق اولیه مستقر کرده که هدف آن تنها ایستادن می باشد تا زمانی که به طور غم انگیزی نابود شوند.

در مقایسه با Bayek، شخصیت Kassandra و Alexios، مهارت های بسیار خیره کننده ای دارند. یکی از این توانایی ها به شما اجازه می دهد در پشت سر دشمنانتان ظاهر شوید و با چاقو آن ها را به قتل برسانید و خود را برای هدف بعدی آماده نمایید.

به جای قرار دادن تمام امتیازات خود برای کسب مهارت های جدید، می توانید این امتیازات را صرف ظاهر خود در بازی نمایید.

داستان رمانتیک در Assassin’s Creed Odyssey

در نسخه های پیشین شما توانایی انتخاب زوج را در بازی نداشتید. در بازی Assassin’s Creed Odyssey شما صرفنظر از جنسیت قادر به عاشق شدن می باشید. عاشقانه ها در ادیسه بسیار شبیه داستان های عاشقانه در Mass Effect: Andromeda است. هنگامی که شما شخصی را ملاقات می کنید قادرید با او روابط عاشقانه برقرارنمایید.

در این صورت یک قلب کوچک در صحنه ظاهر می شود که با کلیک کردن بر روی آن Kassandra/Alexios روابط خود را با آن شخص آغاز می نمایند. اما انتظار ما از بازی این است که روابط ایجاد شده در بازی بیشتر به عشق واقعی نزدیک باشد.

مکالمات در بازی Assassin’s Creed Odyssey

در بازی Assassin’s Creed Odyssey سیستم انتخاب دیالوگ باعث تاثیرات طولانی مدت و اساسی بر روی داستان بازی می شود و فقط یک انتخاب ساده نیست. گفتگو ها در بازی Assassin’s Creed Odyssey ساختار یافته شده اند. جدا از انتخاب‌ های گوناگونی که در صحبت با افراد مختلف قادر به استفاده از آن‌ ها هستید، کار‌هایی مانند کمک به مردم طی مرحله‌ای خاص یا تلاش برای انجام ماموریت، روی سرنوشت داستان موثر خواهد بود.

تمام انتخاب های شما در بازی عواقبی در پیش دارد. یک اقدام مثبت در بازی همیشه نتایج خوبی را در پی ندارد. یکی از نکات قابل توجه در بازی عدم سانسور در بین مکالمات می باشد.

سفر های دریایی در بازی Assassin’s Creed Odyssey

سرعت در سفرهای دریایی بازی Assassin’s Creed Odyssey بسیار کند است. این موضوع از لحاظ تاریخی قابل درک می باشد که شخصیت ها و کشتی های موجود در بازی به تکنولوژی های مشابهی در Assassin’s Creed 3، 4: Black Flag و  Rogue مجهز نیستند.

این روند کند در ماموریت های طولانی مدت ممکن است آزار دهنده باشد اما هنوز هم کاوش در دریاهای مواج بسیار لذت بخش خواهد بود.

نبرد های دریایی در Assassin’s Creed Odyssey نسبت به آنچه پیش از این مشاهده شده پر تنش تر بوده و در آن به جای حمله با توپ به کشتی های دیگر، بازیکنان بایستی به کشتی دشمنان نزدیک و آن ها را با پرتاب نیزه و تیر کمان نابود سازند . نکته جالب توجه در بازی Assassin’s Creed Odyssey استخدام خدمه کشتی می باشد. بازیکنان می توانند سربازانی را که در طول بازی شکست داده اند به عنوان خدمه کشتی استخدام نمایند. شکست بدنه ی کشتی دشمنان در بازی Assassin’s Creed Odyssey بسیار لذت بخش و جالب خواهد بود. در تصویر شماره 2 نمایی از نبرد های دریایی را مشاهده می نمایید.

بازی Assassin's Creed Odyssey
تصویر شماره 2: صحنه ای از مبارزات دریایی

مبارزه با نیروی دریایی هنوز هم  بسیار هیجان انگیز می باشد. در انجام مبارزات دریایی ممکن است چند ملوان به شما ملحق شوند. ولی هنوز هم تمام مسئولیت مبارزه بر گردن شما خواهد بود.

در بازی Assassin’s Creed Odyssey آزادی عمل شما نسبت به سری های پیشین بازی بیشتر شده و شما می توانید روند داستان را آن طور که می خواهید پیش ببرید.

Assassin’s Creed Odyssey  قرار است 5 اکتبر سال جاری (13 مهر 97) بر روی پلتفرم‌های pc، xbox1 و ps4 منتشر شود. کسانی که بازی Assassin’s Creed Odyssey را پیش خرید کرده باشند می توانند دو روز زودتر از سایرین اقدام به دانلود و تجربه بازی نمایند.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Assassin’s Creed Odyssey برای من، گروه کروکوگیم و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.

 

خرید بازی Assassins Creed 4 Black Flag برای PS4

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 2 =