بر اساس اخبار بازی های ویدیویی، مایکروسافت قصد دارد به زودی از کنترلر جدید خود رونمایی کند. همانطور که در عکس مشاهده می کنید، تصاویری از کنترلر جدید xbox1 پیش از E3 2018 در فضای مجازی به بیرون درز پیدا کرده است.

یکی از کاربران توییتر (WalkingCat) تصویری از کنترلر جدید xbox1 پیدا کرده که می ‌توانید در ادامه‌ ی این مطلب ببینید. به نظر می رسد این کنترلر برای افرادی طراحی شده که دارای محدودیت ‌های فیزیکی هستند. به عقیده او، این کنترلر برای افرادی با نیازهای فیزیکی طراحی شده تا بتوانند تجربه‌ ی بهتری از بازی با xbox1 داشته باشند.

تاکنون کسی راجع به این که آیا این کنترلر جدید xbox1 واقعا به درد این افراد خواهد خورد یا خیر، صحبت نکرده است. اما می ‌توان بر اساس تصاویر درز لو رفته از این کنترلر، حدس‌ هایی زد. در این کنترلر دو دکمه‌ ی بزرگ وجود دارد که به احتمال زیاد همان دکمه ‌های A و B کنترلر اصلی هستند. همچنین به احتمال قوی می ‌توان شیوه‌ ی کارکرد دکمه ‌های این کنترلر را نیز تغییر داد. در بالای کنترل کننده نیز 22 علامت مشاهده می شود. به نظر می رسد این علامت ها پورت ورودی برای دستگاه های مختلف یا کنترل کننده های دیگر باشند. این کنترلر، دارای یک درگاه هدفون و پورت USB است.

مکان دقیق برگزاری E3 2018

مایکروسافت طی یک سال گذشته، فعالیت های قابل ‌توجهی برای کمک و پشتیبانی به افرادی که دارای محدودیت ‌های ویژه‌ای هستند انجام داده است. اوایل امسال، رییس مجمع نابینایان آمریکا به دلیل پیشرفت ‌های مایکروسافت در تکنولوژی (برای کمک به افرادی که دچار ضعف ‌های بینایی هستند) جایزه‌ ی هلن کلر را اهدا کرد.

یکی از دستاورد های کمپانی مایکروسافت کمک کردن به بازیکن سابق فوتبال آمریکایی، استیو گلیسون بوده است که از بیماری لو گریگ (ضعیف شدن ماهیچه ‌ها به شکلی که روی تحرک تاثیر می گذارد) رنج می‌ برد. این شرکت با به ‌روزرسانی ویندوز 10 و ایجاد قابلیت‌ های کنترلی که توسط چشم انجام می‌ شود توانسته  زندگی استیو را بهبود بخشد.

در آینده، شما قادر خواهید بود ویندوز 10 را با چشمان خود کنترل کنید. این ویژگی جدید که تحت‌ عنوان Eye Control شناخته می‌ شود، به شما امکان انجام کارها با اشاره چشمانتان را می دهد. این ابزار جدید باعث می‌ شود که افراد بیشتری -حتی آن‌ دسته از کاربرانی که به علل‌ مختلف قادر به استفاده از دستان خود نیستند- بتوانند از امکانات ویندوز بهره‌ مند شوند.

دلیل افزودن چنین امکانی به این نسخه از ویندوز در واقع کمک به کاربرانی است که با بیماری ‌های صعب ‌العلاجی (مانند ALS) دست‌ و پنجه نرم می ‌کنند. این بیماران، تنها قادر به استفاده از چشمان خود برای انجام کارهایشان می ‌باشند.

کاربران می‌ توانند با بهره‌ گیری از تکنولوژی Eye Control، اپلیکیشن ‌ها را باز و بسته و صفحات را بالا و پایین کنند. در حقیقت چنین کارهایی را فقط‌ و ‌فقط با تمرکز چشم انجام خواهند داد.

نمایشگاه E3 2018 مایکروسافت قرار است در تاریخ 11 ژوئن برگزار شود و انتظار می‌ رود اخبار مهمی در رابطه با xbox1 منتشر شود.

ضمن تشکر و قدردانی فراوان از همراهی شما عزیزان، لطفا نظرات خود را برای گروه crocogame در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دوازده =