دارندگان تلفن های هوشمند با اپلیکیشن گوناگون حسابی می توانند خودشان را سرگرم کنند. بالاخص امسال که نه تنها سازندگان بازی های موبایلی خارجی بلکه ایرانی ها هم سنگ تمام گذاشتند. اگر بخواهیم کمی جزئی تر نگاه کنیم و مقایسه ای بین ios و android انجام دهیم متوجه می شویم که ios از بهترین سیستم عامل ها برای پشتیبانی از بازی است.

بر اساس اخبار بازی های ایرانی با وجود این که همیشه سیستم عامل ios مزیت هایی نسبت به اندروید داشته و عناوین معروف معمولا به صورت کاملا انحصاری برای ios عرضه می شوند، ولی به علت توسعه صنعت گیم موبایل و در نتیجه افزایش تعداد بازی ها این قضیه بیشتر به چشم می آید.

اکثر توسعه دهندگان قبل از آن که بازی های موبایلی را منتشر کنند، نسخه ای از آن را به صورت محدود به دست کاربران بعضی منطقه ها فرستاده و جالب است که این نسخه در اکثر مواقع مختص آی دیوایس ها است.

Retroshifter

  • ناشر:  Murdercloud Studios
  • پلتفرم: ios و android

سبک Runner برای مدت ها فراموش شده بود و هر از چند گاهی با بعضی بازی ها این سبک زنده می شد.


وجه تمایز Retroshifter نسبت به بقیه عناوین رانر رکوردی، وجود چهار در رنگی مختلف است که برای رد شدن از آن ها باید رنگ شخصیت اصلی را (به کمک ضربه زدن روی بخش چپ صفحه) متناسب با این درها کنید.

Linelight

  • ناشر:  BT Productions
  • پلتفرم: ios و android

بر اساس اخبار بازی های ایرانی به تازگی متوجه شدیم که بازی های موبایلی توانسته راهش را به android هم باز کند، چه می شود اگر یک بازی ویدیویی در مینیمال ترین حالت خود باشد؟

شما در هر مرحله کنترل یک جسم رنگی را دارید و با عبور کردن آن از میان سیم های مختلف باید سعی کنید تا او را به خط پایان نزدیک کنید.

پخش موسیقی آرام باعث شده تا Linelight یکی از آرامش بخش ترین عناوین بازی های موبایلی لقب بگیرد.

بدو دهقان بدو

  • ناشر: تی تو تم
  • پلتفرم: ios و android

مدت ها بود که به جستجوی عنوانی متفاوتی از سبک رانر در مارکت های خارجی بودیم اما به نتیجه ای نرسیدیم.

در این بازی شما نقش ریزعلی را داشته و بایستی با قاطر، پا به پای قطار پیش روید. قاطر حرکت می کند و شما باید با پرش های به موقع مراقب باشید تا به موانع برخورد نکنید.

توسعه دهنده با استفاده از ایده مشعل و آزادی عمل هنگام حرکت توانسته جذابیت ساخته اش را افزایش دهد.

مشعلی که در دست شماست سلامتی شما را تضمین می کند که اگر خاموش شود شما می بازید. ترکیب تمامی این المان ها با یک گرافیک زیبا باعث شده تا بدو دهقان بدو یکی از بهترین بازی های ایرانی لقب بگیرد.

Iron Marines

پلتفرم: ios و android

در بین بازی های موبایلی، این بازی با حال و هوای جذاب و منحصر به فردش، شما را به جهان‌ های ناشناخته از سیارات دیگر می‌ برد. این بازی شما را به جایی که شگفتی‌ های بسیاری در انتظار شما هست می برد.

بازی بیانگر ماجراجویی شخصیتی بی نام در یک جزیره زیبا است که می خواهد پرده از رازهای موجود بردارد، در نتیجه باید در جزیره جستجو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شش =