بازی Anno 1800 نسخه هفتم سری عنوان های Anno به حساب می آید. این بازی با سبک استراتژی خود توانسته از نسخه های پیشین سبقت بگیرد و جذاب واقع شود. ما در ادامه مقاله به بحث و بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. دو عنوان پیشین آن با نام های Anno 2070 و Anno 2205 یک محیط تاریخی در جریان انقلاب صنعتی را به تصویر می کشیدند. این بازی در قرن 19 جریان دارد و هم اکنون این بازی به ساخت شهر و مکانیک مبارزه با اقیانوس می پردازد. در این قسمت گیم پلی بازی جذابتر از پیش وجود خواهد داشت. این بازی به صورت انحصاری بر روی پلتفرم pc اجرا خواهد شد.

سازندگان بازی Anno 1800

بازی Anno 1800 توسط کمپانی آلمانی Blue Byte طراحی و در شرکت بزرگ Ubisoft به انتشار رسیده است.

گیم پلی بازی Anno 1800

در قلب هر شهر اروپایی که قبل از قرن نوزدهم تاسیس شده بود کلیسایی وجود دارد. کلیسای Anno 1800 یکی از آنها می باشد. در مرکز شهر یک کلیسای باشکوه وجود دارد که اوج تماشایی آن به آسمان می رسد و زندگی هر کسی را که از کنار آن عبور می کند روشن می نماید. این کلیسای زیبا چیزی پنهان درون خود دارد. در قلب Anno 1800 دروغ و اتفاقات مالی پیچیده ای رخ می دهد.

بازی Anno 1800 در قرن نوزدهم و در دوران انقلاب صنعتی جریان دارد و موضوع اصلی آن هم بر پایه تحولات آن دوران حاکم می باشد. از همین ابتدا باید بگویم بازی به سه بخش کمپین، sandbox و مولتی پلیر تقسیم می شود. حالت کمپین، داستان بازی را در اختیار شما قرار می دهد و شما باید خانواده خود را نجات دهید همچنین ساخت شهر نیز به عهده شما خواهد بود. در حالت sandbox شما می توانید در نقشه های مختلف قرار بگیرید و منطقه ای را برای خود شخصی سازی نمایید. بخش مولتی پلیر یا همان گروهی به این گونه است که شما می بایست به جای بازی با دوستان با هوش مصنوعی به رقابت پردازید. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی دیده می شود.

بازی Anno 1800
تصویر شماره 1: صحنه هایی از بازی

هنگامی که شما حالت مورد نظر خود را انتخاب نمودید به محیطی خالی و خشک در اروپا مواجه می شوید. در این هنگام باید ساخت آن منطقه را به عهده بگیرید و با مسائل ساده در ابتدا آن را پر نمایید. به مرور زمان شما می توانید روستای کوچک خود را به یک شهر بزرگ تبدیل نمایید. نیازهای انسان ها در ابتدا ساده و جزئی می باشد و این اتفاق به مرور افزایش می یابد. شما می توانید با امکانات فرعی و غیر ضروری آنها را خوشحال نمایید. همچنین باید مایحتاج نیروهای کاری از جمله کشاوری یا چوب بری و غیره را تامین کنید.

با ارتقا پیدا کردن سرزمین تمامی موارد نیز تغییر می کند. به طور مثال کشاورزان به کارهای بالاتری می رسند و در کارخانه ها مشغول به کار خواهند شد. همین اتفاق برای ساخت و ساز شما نیز مفید می باشد ولی باید بدانید که به مرور خواسته های آنها در زمینه دریافت حقوق و مایحتاج نیز بالا می رود. نکته حائز اهمیت اینجاست که شما برای تولید مواد مختلف نیاز به کارمندان متفاوت دارید این یعنی اگر یک کارخانه ای به سه کارگر نیاز دارد کارگاه دیگری ممکن است به پنج کارگر نیاز داشته باشد.

سیستمی در این بازی وجود دارد که به شما اجازه می دهد قبل از ساختن بنایی آن را در مکان مورد نظر مشاهده کنید و پس از تائید آن را قرار دهید. این قسمت Blueprint نام دارد و در بسیاری مواقع برایتان مفید واقع می شود زیرا هزینه هایی که برای ساخت یک بنا در مرحله های بالاتر پرداخته می شود گزاف می باشد وشما برای جلوگیری از خسارت می توانید از آن بهره بگیرید. در ادامه هرچه جلوتر بروید مشتاق می شوید افراد بیشتری را در شهر خود قرار دهید از همین رو باید به زیبایی آن اهمیت بسیاری دهید. لوازم بسیاری برای تزئین آن وجود دارد که باید ذره ذره در شهر خود قرار دهید. در تصویر شماره 2 صحنه ای از شهر ساخته شده به چشم می خورد.

بازی Anno 1800
تصویر شماره 2: صحنه هایی از شهر بازی

شما می توانید همواره از بازی خود کمک و راهنمایی موثر بخواهید زیرا برخلاف ظاهر ساده ولی پیچیدگی های خود را دارد. اگر در برخی مواقع شرایط را کنترل نکنید ممکن است بسیار دردسر ساز شود. اتفاقات بسیار جالبی در این شهر وجود خواهد داشت که از جمله آنها می توانم به روزنامه نگارانی اشاره کنم که موفقیت و شکست های ریز و درشت این منطقه را به اطلاع همگان می رسانند. در برخی مواقع شورش، آتش سوزی و اتفاقات این چنینی نیز شما را دچار آشفتگی می نماید.

یکی از جذاب ترین بخش های بازی سفر به منطقه دیگر به همراه کشتی می باشد. شما برای تامین نیازهای خود که در سرزمین شما موجود نمی باشد باید به سفر بروید و در مکان های جدید ساکن شوید. برای اینکه بتوانید در این مسیر موفق باشیدباید راه های تجاری مناسبی را انتخاب نمایید. این بازی مبارزاتی را نیز برای هیجان بازی قرار داده که در قسمت دریایی این اتفاق رخ می دهد. زیرا دزدان دریایی به شما حمله کرده و در مقابل آنها بایستی از گروه خود دفاع نمایید. به همین دلیل باید کشتی قدرتمندی را برای این اتفاقات طراحی نمایید.

تمامی اتفاقات بین شما و منطقه های همسایه بستگی به سبک بازی کردن شما دارد. شما می توانید با همسایگان خود دوست یا دشمن باشید. تمامی اتفاقات ریز و درشت این بازی هیجان انگیز و جذاب می باشد و بهتر می دانم در مورد تمامی آنها با شما صحبتی به عمل نیاورم تا خود آنها را کشف و هیجان زده شوید.

گرافیک و موسیقی بازی Anno 1800

گرافیک بازی جزئیات جالب و دلنشینی را برای مخاطب در خود جای داده و شما با دیدن تمامی مناظر حس تاریخی بودن آن را درک خواهید نمود.

موسیقی بازی هم چنان حالت حماسی و جذابی را دارد و بازیکن را به شیرینی در خود غرق می نماید.

و در نهایت بازی Anno 1800

بازی Anno 1800 به خوبی می تواند ساعت ها شما را بدون متوجه شدن گذر زمان به خود درگیر نماید. تمامی اتفاقات حس رهبری و مسئولیت پذیری را در شما افزایش می دهد. نسخه جدید این بازی بهتر از تمامی سری های خود و حتی بازی های شبیه سازی در رده خود می باشد. اگر شما همواره از طرفداران بازی های شبیه سازی هستید مسلما از این عنوان بسیار لذت خواهید برد. این بازی جذاب هم اکنون بر روی پلتفرم pc قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Anno 1800 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

2 thoughts on “نقد و بررسی بازی Anno 1800

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =