بازی Assassin’s Creed Odyssey یک حالت RPG کامل با شگفتی های بسیار است. بازی Assassin’s Creed origin که در سال گذشته منتشر گردید توانست موفقیت بسیار زیادی را کسب نماید. این بازی برای اولین بار در سری Assassin’s Creed ویژگی نقش آفرینی را به بازی اضافه کرد و در این کار هم موفق گشت. در بازی Assassin’s Creed Odyssey دنیای بازی پویاتر از قبل می باشد. پس، یک بازی هیجان انگیز در انتظار شما خواهد بود.

سازندگان بازی Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey یک بازی ویدیویی رو به انتشار در سبک نقش‌ آفرینی-اکشن است که توسط کمپانی Ubisoft  توسعه یافته‌ و به وسیله همین شرکت نیز منتشر خواهد شد. این هفتمین نسخه از مجموعه بازی‌ های Assassin’s Creed به ‌شمار می ‌رود. این بازی در تاریخ 5 اکتبر (13 مهر ماه) بر روی پلتفرم های pc ،xbox1 ،Nintendo swich و ps4 روانه بازار می گردد.

گیم پلی بازی Assassin’s Creed Odyssey

گیم‌پلی Odyssey متشکل از ویژگی ‌های مختلفی همچون سوار ‌کاری، قایق ‌سواری، کشتی‌ رانی و نبرد های دریایی است و همچنین امکان استفاده از عقاب برای شناسایی دشمنان در مناطق گوناگون نقشه را به بازیکنان می دهد.

برخلاف نسخه های پیشین بازی در این سری اهمیت ویژه ای به عناصر نقش آفرینی داده شده است. بازی در یونان باستان جریان دارد. Assassin’s Creed Odyssey دارای 9 پایان مختلف می باشد و این موضوع ارزش تکرار Assassin’s Creed: Odyssey را از تمامی سری های قبلی بیشتر کرده است. بازی از 431 سال قبل از میلاد مسیح آغاز می گردد.

شما از ابتدای بازی قادرید بین Alexios و Kassandra، دو برادر و خواهر یکی را برای بازی کردن انتخاب نمایید.

Odyssey دارای داستان موازی است. در طی جنگ ها و مبارزه با فتنه های سیاسی، شما می توانید به تمدن حال حاضر بیایید و در نقش Layla Hassan (به دنبال کشف اسرار) به ادامه بازی بپردازید. در سفر های خود در Assassin’s Creed می توانید مقبره های گمشده را کشف نمایید و درگیر جنگ دریایی در دریا های آزاد شوید. در تصویر شماره 1 نمایی از مبارزات بازی را مشاهده می نمایید.

بازی Assassin's Creed Odyssey
تصویر شماره 1: صحنه ای از مبارزات بازی

بازیکنان در جریان بازی به نقاط مختلف سرزمین یونان و دریای مدیترانه سفر خواهند کرد و با شگفتی های بسیاری رو به رو می شوند.

در بازی مکان هایی وجود دارد که مردم سرزمین یونان به پرستش خدایان می پردازند. جزئیات و شگفتی های بسیاری در جای جای بازی به چشم می خورد و در همان ساعات ابتدایی بازی متوجه اکوسیستم پویا و فعال بازی خواهید شد.

با وجود تمام زیبایی های نهفته در جریان بازی، با سختی و مشکلات بسیاری نیز روبه رو می شوید و وحشت برده داری و جنگ همیشه همراه شما خواهد بود.

بازی دارای یک نقشه بسیار بزرگ تر نسبت به نسخه های پیشین می باشد. شما از ابتدای بازی متوجه می شوید اقدامات شما تاثیر زیادی بر روی روند بازی خواهد گذاشت. ماموریت ها بسیار متنوع هستند و همین موضوع باعث تفاوت این بازی شده است.

با وجود طبیعت تلخ این بازی، سازندگان لحظات سرگرم کننده ای نیز برای بازیکنان تدارک دیده اند.

روابط عاشقانه در بازی 

در بازی Assassin’s Creed Odyssey شما صرفه نظر از جنسیت، قادر به عاشق شدن نیز می باشید. عاشقانه ها در ادیسه بسیار شبیه داستان های عاشقانه در Mass Effect: Andromeda است. هنگامی که شما شخصی را ملاقات می کنید قادرید با او روابط عاشقانه برقرارنمایید. در حالی که بعضی از این صحنه ها می توانند سرگرم کننده باشند، ولی هدف اصلی در بازی این چیز ها نیستند.

وجود شخصیت های خاص باعث درگیر شدن شما در روابط عاشقانه می گردد. گنجاندن این صحنه ها در بازی خالی از لطف نیست. در این بخش ها مکالمات جالبی در بین بازیکنان رد و بدل می گردد که هیجان بازی را بیش از پیش افزایش می دهد.

شما از ابتدا باید سطح خود را ارتقا دهید تا مهارت های جدیدی را در بازی به دست آورید. بازی Assassin’s Creed Odyssey فرصت های زیادی برای آزمایش توانایی های جدید در اختیار شما قرار می هد.

شما قادرید از طریق منوی بازی، بازیکنان و نحوه ی پیدا کردن آنان را ردیابی نمایید. در برخی از ماموریت ها با چندین اسطوره مواجه می شوید که لحظات تکرار نشدنی در بازی برای شما فراهم می آورد.

شما می ‌توانید از تیر و کمان نیز برای کشتن دشمنان و شکار حیوانات استفاده کنید. در بازی از آزادی عمل بیشتری نسبت به نسخه های پیشین برخوردار خواهید بود. بازیکنان در این نسخه قادرند چهار مهارت برای مبارزات نزدیک و چهار مهارت برای مبارزات دور انتخاب نمایند و با کمک نوار جدید آدرنالین (که به بازی اضافه شده) از این توانایی‌ ها در مبارزات بهره مند شوند.

شما می توانید از بین شخصیت زن و مرد یکی را انتخاب نمایید و در چهار درجه سختی به مبارزه بپردازید. حیات وحش در بازی با حیواناتی چون خرس، گرگ و شیر تنوع زیادی به بازی بخشیده و هرکدام از آن ها شیوه ای متفاوت برای از بین بردن شما دارا می باشند. در تصویر شماره 2 صحنه ای از نبرد با حیوانات را مشاهده می کنید.

بازی Assassin's Creed Odyssey
تصویر شماره 2: نمایی از مبارزه با حیوانات

یکی از شگفتی های این بازی انتخاب دیالوگ است و این ویژگی تاثیرات تلخ و شیرینی روی روند داستان و سرنوشت شخصیت ها دارد.

در این سری شاهد تغییرات چشمگیری در سیستم مخفی کاری نیستیم. نبرد های دریایی نقش مهمی در گیم پلی بازی ایفا می کنند. شما در روند بازی با جمع آوری پوست حیوانات و چوب درختان قادرید توانایی های خود را ارتقا بخشید.

مبارزات دریایی

شما باید در جنگ های دریایی به کشتی های حریف نزدیک و با ورود به عرشه ی کشتی دشمنان به مبارزه با آن ها بپردازید و منابعشان را غارت نمایید. مبارزات دریایی حس و حال متفاوتی به بازی بخشیده اند و باعث می گردد شما از بازی خسته نشوید.

نکته جالب توجه در بازی Assassin’s Creed Odyssey استخدام خدمه کشتی می باشد. بازیکنان می توانند سربازانی را که در طول بازی شکست داده اند به عنوان خدمه کشتی استخدام نمایند. بازیکنان در حین مبارزات دریایی قادرند از کشتی های غرق شده در عمق اقیانوس ها نیز دیدن کنند. در تصویر شماره 3 صحنه ای از مبارزات دریایی را مشاهده می کنید.

بازی Assassin's Creed Odyssey
تصویر شماره 3: نمایی از مبارزات دریایی

در بازی وارد یک ماجراجویی فراموش نشدنی می شوید و این فرصت را دارید تا در نقاط مختلف محیط بازی به گشت و گذار بپردازید. بازی از حیث ماموریت های فرعی هم عالی عمل کرده و بعضا در حین بازی ماموریت های فرعی از اصلی را به سادگی نمی توانید تشخیص دهید.

یکی از بارز ترین نقاط قوت سری بازی های Assassin’s Creed چالش های گوناگون در روند بازی است. بازیکنان هر لحظه با ماموریت و چالش جدیدی رو به رو می شوند و همین موضوع باعث می گردد کاربران از انجام بازی خسته نشوند.

سلاح ها در این نسخه بسیار متنوع شده اند و حس و حال منحصر به فردی ارائه می دهند. بازیکنان باید در جنگ بین ارتش Spartan و Athenian یکی را انتخاب کرده و مبارزه با ارتش مقابل بپردازند.

بازی Assassin’s Creed Odyssey بسیار جالب به نظر می رسد. چون بسیاری از مواردی که کاربران در Assassin’s Creed  مجاز به انجام آن نبوده اند مانند (کشتن غیر نظامیان) امکان پذیر می گردد و سبک بازی احتمالا شبیه بازی GTA دارای سیستم دستگیری خواهد بود.

موسیقی و گرافیک بازی

متاسفانه انیمیشن ها در این نسخه به خوبی عمل نکرده اند و باعث دلزدگی بازیکنان شده است. موتور گرافیکی بازی سال هاست تغییری نکرده و هر سال با همان ایرادات به نسخه ی جدید بازی منتقل می شود. این کمپانی در تنوع محیط و آب و هوای پویا چه در خشکی و چه دریا بسیار چشمگیر عمل کرده است. شهر های متنوع، جنگل و کوهستان همه و همه بخشی از جذابیت بازی اودیسه می باشد. در بازی شاهد 7 زیست بوم مختلف نیز خواهیم بود. در تصویر شماره 4 گرافیک بی نظیر بازی را مشاهده می نمایید.

بازی Assassin's Creed Odyssey
تصویر شماره 4: گرافیک عالی بازی

صداگذاری خوب شخصیت ها و موسیقی های یونانی، زیبایی بی نظیری به بازی بخشیده اند. صدای شمشیر زنی و پارو زدن خدمه کشتی بازی را به اثری بی بدیل تبدیل کرده است. علی ‌رغم این تنوع متاسفانه دوربین بازی شدیدا آزاردهنده می باشد و گاهی با برخی توانایی‌ های شخصیت ‌ها هماهنگی ندارد.

خرید بازی Assassins Creed Odyssey برای PS4

حرف آخر در مورد بازی

Odyssey  علی ‌رغم داشتن یک سری مشکلات جزئی، تجربه ‌ای با جهان بسیار بزرگ و غنی، گیم‌ پلی درگیر ‌کننده و ویژگی ‌های مثبت دیگری هم می باشد که تجربه کردن آن برای همه طرفداران این مجموعه ضروری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازی Assassin’s Creed Odyssey به مقاله ما در سایت کروکوگیم مراجعه نمایید. لطفا نظرات خود را درباره بازی Assassin’s Creed Odyssey برای من، گروه کروکوگیم و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • اکتشافات شگفت انگیز در بازی
  • شخصیت های سرگرم کننده
  • محیط پر جنب و جوش یونان باستان
  • ماموریت های فرعی بی نظیر و پیچیده

نکات منفی

  • گیم پلی نا امید کننده در برخی از موارد (سرعت حرکت بازیکنان)
  • انیمیشن های ضعیف

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =