بازی Below یک عنوان اکشن و ماجراجویی به حساب می آید. در این بازی ترس و تنهایی را احساس خواهید کرد و بدون هیچ گونه راهنما باید معماهای ریز و درشت آن را کشف نمایید. بازی مستقل Below در تاریخ 23 آذر 97 بر روی پلتفرم های pc و xbox1 عرضه شده است. در ادامه این مقاله با این بازی بیشتر آشنا خواهید شد.

pc         xbox1       بازی Below


سازندگان بازی Below

بازی Below توسط کمپانی کانادایی Capybara توسعه و انتشار یافته است. این کمپانی بازی هایی از جمله Super Time Force ،Critter Crunch و چندین عنوان دیگر را در کارنامه خود خود ثبت کرده است.

گیم پلی بازی Below

بازی Below در سبک roguelike معجزه ای به پا کرد. این بازی آموزش کمی در اختیار بازیکنان قرار می دهد. هدف شما در این بازی به اندازه کافی ساده می باشد. شما در ابتدا احساس می کنید در یک جزیره قدم نهاده اید ولی بعد از گدذشت مدتی مدام به لایه های زیرین می روید و احساس می کنید این مسیر پایانی ندارد.

این بازی داستان خاصی ندارد و سازنده بیشتر سعی در قرار دادن بازیکن در یک فضای دلهره آور دارد. شما در سیاه چاله های عمیق این بازی فرو می روید و خود باید یک ذهن خلاق برای این فضا و محیط فراهم بیاورید. شما باید کاراکتر اصلی بازی را مدیریت نمایید و به تمامی نیازهای او از جمله گشنگی، تشنگی و دمای بدن آن رسیدگی نمایید. شما در این جزیره با هر بار مردن واقعا از بین می روید و بار دیگر به این سرزمین پا می گذارید. تنها مواردی که در این بازی قابلیت ذخیره سازی دارد مربوط به مکان و جزیره مورد نظر می باشد. زیرا شما در این مسیر به سیاه چاله های دیگر مرتبط خواهید شد. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی را مشاهده خواهید کرد.

بازی Below
تصویر 1: صحنه هایی از بازی Below

شما در بازی Below باید به اکتشاف و جستجو کریستال باشید تا بتوانید درها و موارد مختلف را بگشایید. شما هرچه کریستال های بیشتری را بیابید می توانید میانبرهای اصلی را پیدا نمایید. این موضوع بسیار مهم می باشد زیرا اگر نتوانید به میانبرها دسترسی پیدا کنید مسیر بازی مدت به طول می انجامد و مسلما خسته کننده و آزار دهنده می شود.

یکی از اشکالات مشخص این عنوان در این است که بازی شما را ناگهان در یک سختی قرار می دهد که نمی توانید از آن عبور نمایید زیرا سختی آن به میزان تجربه شما توجهی نمی کند و همین موضوع باعث نابودی و مرگتان می شود. تکرار شدن چند باره این موضوع نا امید کننده به حساب می آید.

دشمنانی که در برخی از مراحل بر سر راهتان قرار می گیرند با چند ضربه نابود می شوند. البته شما گاهی در مسیری قدم می گذارید که سیاه چاله های پنهانی زیر پای شما قرار می گیرند و به راحتی از بازی خارج می شوید. این بازی از نظر سازندگان در مدت 3 ساعت به اتمام می رسد ولی مرگ های پی در پی شما باعث می شود اتمام این عنوان ساعت های زیادی به طول انجامد.

Below همانند بازی‌های دیگر سبک roguelike، از محیطی با مسیرهای مشخص استفاده می نماید و در هر بار مردن قسمت‌های بسیاری از آن دوباره ساخته می‌شوند. البته اصلی ترین بخش های نقشه این بازی ثابت می باشند و تنها یک فرمت متفاوت ولی قابل فهم را دنبال می کنند. شما مسلما نقشه های این بازی را به عنوان یکی از بهترین ویژگی ها در ذهن ثبت خواهید کرد.

شما پس از هر بار مردن به مکان جدیدی از نقشه Below وارد می شوید و باید این نکته را بدانید با وارد شدن به مکان جدید دشمنان نیز تغییر خواهند کرد. دشمنان نه تنها با ظاهری متفاوت آشکار می شوند بلکه سیستم مبارزات آنها تغییر می کند. شما باید با منابعی که در اختیار دارید به مبارزه با دشمنان بپردازید.

شما می توانید با تابیدن نور به برخی از دشمنان آنها را نابود سازید. نکته این موضوع اینجاست که شما برای تابیدن نور باید یک کریستال خود را از بین ببرید و اگر در مسیر یک در بسته وجود داشته باشدشما بدون کریستال پشت این در قرار می گیرید. در این صورت احتمالا شما باید به عقب برگردید و با یک دشمن رو به رو شوید و از بین بروید.

در برخی مواقع چیزی در بازی وجود دارد که مطمئنا بی دلیل نمی باشد ولی شما نمی دانید چگونه مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال می توانید در کنار آتش ها قرار بگیرید و کریستال های خود را بسوزانید. شما با این کار می توانید یک ذخیره سازی موقت بسازید و زمانی که بمیرید و وارد بازی شوید در کنار این آتش قرار خواهید گرفت. این بخش ها متاسفانه بدون هیچ نوع راهنمایی در اختیار شما قرار می گیرد و بسیاری از بازیکنان تا آخر بازی از بسیاری از مسائل بی خبر می مانند. در تصویر شماره 2 آتش های مطرح شده را مشاهده خواهید کرد.

بازی Below
تصویر 2: آتش در بازی Below

این بازی گرچه در مبارزات و جستجو و ماجراجویی سرگرم کننده و جذاب می باشد ولی در برخی از ادغام ها خسته کننده و نامفهوم می شود.

موسیقی و گرافیک بازی Below

موسیقی بازی Below به طرز باور نکردنی ای جذاب طراحی شده است به طوری که صدای قطرات آب را از چندین متر آنطرف تر حس می کنید. در هر صورت می توان این بخش را بسیار شگفت انگیز و جذاب مطرح کرد.

گرافیک بازی به دلیل طراحی تاریک و ادغام آن با موسیقی جذاب حس ترس و مرموز بودن را به مخاطب القا می نماید. باید بدانید که در ابتدا محو زیبایی های بصری و سمعی آن خواهید شد و از یاد می برید که واقعا هدفتان از اینجا آمدن انجام بازی می باشد. البته صحنه های متنوع و تکرار نشدنی برای بازیکنان بسیار جذاب خواهد بود.

در نهایت بازی Below

بازی Below با تمامی اشکالات کوچک و جزئی یک عنوان لذت بخش به نظر می رسد و برای تمامی علاقه مندان به عنوان های چالش برانگیز دوست داشتنی می باشد. این بازی به خوبی تا مدت ها در ذهن بازیکن باقی می ماند و اگر بتوانید با برخی از بخش های خسته کننده کنار بیایید خالی از لطف نیست که حتما آن را تجربه نمایید. همانطور که پیشتر گفتم این عنوان در تاریخ 23 آذر 97 بر روی پلتفرم های pc و xbox1 وارد بازار شده است.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Below به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • حس بازی بسیار تاثیرگذار می باشد
  • پیشرفت در بازی بسیار لذت بخش می باشد
  • چند ساعت اول بازی بسیار جذاب می باشد
نکات منفی
  • مردن در بازی باعث نمی شود شما از تجربیات قدیمی استفاده کنید
  • اکتشاف در بازی به سرعت خسته کننده می شود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 16 =