بازی Call of Duty: Black Ops 4 جدیدترین عنوان از سری Call of Duty است. این سری از سه حالت اصلی تشکیل شده که شامل multiplayer ،Zombies و حالت جدید battle royale تحت عنوان Blackout می باشد.

تغییرات کوچک و بزرگ اعمال شده در بازی Call of Duty: Black Ops 4 برای شما بسیار هیجان انگیز خواهد بود. بدون شک، این مجموعه جزو بهترین و فراموش ‌نشدنی ‌ترین مجموعه بازی ‌های سبک شوتر است که تا به امروز، نسخه‌ های مختلفی از آن منتشر شده‌ است.

سازندگان بازی Call of Duty: Black Ops 4

بازی Call of Duty: Black Ops 4 محصول مشترک کمپانی Treyarch و Activision است. کمپانی نام آشنا Treyarch عناوین موفقی در کارنامه خود دارند.

بازی Call of Duty: Black Ops 4 در تاریخ 20 مهر ماه (12 اکتبر) برای pc ،ps4 و xbox1 عرضه شده است.

گیم پلی بازی Call of Duty: Black Ops 4

این نسخه، قرار است برای اولین بار در تاریخ این مجموعه، فاقد بخش داستانی به شیوه همیشگی باشد و به جای آن، بر روی یک تجربه چند نفره معطوف شده است. این یک حرکت بی نظیر و به نوبه خود انقلابی در سری بازی های Call of Duty محسوب می شود.

دلیل حذف بخش داستانی از بازی تحقیقاتی است که بر روی این بخش در نسخه 3 Call of Duty انجام شده و نشان داده که تعداد کمی از بازیکنان بخش داستانی را به اتمام رسانده اند.

فقدان بخش تک نفره در بازی Call of Duty: Black Ops 4

Black Ops 4 فاقد بخش تک نفره می باشد و این سری دارای مجموعه ای مفید از مأموریت های آموزشی متمرکز بر شخصیت است. البته حذف بخش داستانی، به این معنی نیست که بازی، فاقد هر گونه تجربه تک ‌نفره خواهد بود. در این نسخه باز هم شاهد حضور کاراکتر ‌هایی در بخش چندنفره هستیم که هرکدام مهارت ‌های خاص خود را دارند و برای آشنایی بهتر بازیکنان با این شخصیت ها عوامل بازی داستان های کوتاهی برای هریک در نظر گرفته اند.

بخش Multiplayer بازی Call of Duty: Black Ops 4

سلاح های مختلف و ده عدد Specialists وجود خواهد داشت. حالت چندنفره بازی، شباهت زیادی به بخش چندنفره Black Ops 3 دارد. این بخش ساده ترین حالت است و Call of Duty سعی کرده تاکتیکی تر از همیشه عمل نماید. در تصویر شماره یک نمایی از بخش Multiplayer را مشاهده می نمایید.

بازی Call of Duty Black Ops 4
تصویر شماره 3: نمایی از قسمت Blackout

در روند بازی باید همیشه در مورد موقعیت خود تصمیات حیاتی بگیرید. در برخی از موارد ممکن است این تصمیمات روند بازی را کند نماید ولی در ادامه به نفع بازیکنان خواهد بود. در این سری مبارزات و ماموریت ها روند کندتری داشته و زمان از پای در آوردن دشمنان نیز بسیار اندک می باشد.

Specialist ها در بازی 

در Black Ops 4 ماموریت ها و توانایی های Specialist ها بسیار تخصصی و تاکتیکی تر از همیشه عمل کرده است. هر کدام از Specialist دارای سلاح و تجهیزات منحصر به فرد خود می باشند. هر اسلحه Specialist به یک cooldown متصل بوده و قدرت یک حمله را بسیار افزایش می دهد.

در حالت Multiplayer، بازی وابستگی زیادی به کار گروهی دارد. نیرو‌ های متخصص بازی به شکلی طراحی شده اند که بازیکنان بتوانند از قابلیت‌ های ویژه آن‌ ها در راستای اهداف تیمی استفاده نمایند.

درBlack Ops 4، در مجموع شاهد ده عدد Specialist هستیم که 6 نفر از آن‌ها یعنی Ruin ،Prophet ،Battery ،Seraph ،Nomad و Firebreak در نسخه قبلی هم وجود داشتند و چهار مورد با نام‌ هایRecon ،Ajax ،Torque و Crash چهره‌ هایی کاملا جدید هستند.

در بخش چند نفره حالت هایی چون Team Deathmatch ،Domination ،Control و Heist به چشم می خورد. در Team Deathmatch هدف نهایی بازی از بین بردن دشمنان می باشد.

Domination حالتی آشنا می باشد که در جریان آن کاربران باید نقاط درون نقشه را به تصرف خود در آورند.

حالت Heist بازی Call of Duty: Black Ops 4

در حالت Heist کاربران در جریان بازی با کشتن شخصیت های دیگر به جمع‌آوری پول می‌ پردازند تا از این طریق بتوانند مهارت‌ ها و تجهیزات خود را در بازی ارتقا دهند در این حالت بازیکنان عملیات خود را با یک اسلحه و مقداری پول شروع خواهند کرد.

حالت Control بازی Call of Duty: Black Ops 4

در حالت Control، دو نقطه روی نقشه قرار دارد و تیم‌ ها، در نقش مدافع و مهاجم ظاهر می ‌شوند. وظیفه تیم مدافع، حفاظت از این دو نقطه است و تیم مهاجم هم باید این مناطق را به تصرف خود درآورد. این حالت 25 زندگی را به اشتراک می گذارد شما با از بین بردن تمامی دشمنان می توانید برنده مسابقه شوید.

این حالت ها در نقشه‌ های مختلفی در دسترس خواهند بود که در بین آن ‌ها، نقشه ‌های فراموش ‌نشدنی چون Nuketown هم به چشم می خورد. در این نسخه از بازی طراحی نقشه انعطاف پذیری زیادی داشته است.

در این میان شخصیت Torque که دارای Razor Wire می باشد گزینه عالی برای شما خواهد بود.

حالت Zombies

بخش زامبی Black Ops 4 عمق بسیار زیادی دارد. این حالت دارای دو داستان جداگانه و متفاوت در سه نقشه هیجان انگیز می باشد. اولین داستان‌ The Nine نام دارد و در آن، شخصیت ‌ها در پی حوادثی به نبرد گلادیاتور‌ها در روم باستان خواهند رفت. داستان بعدی با نام Voyage of Despair معرفی شده است.

Blood of the Dead داستان بعدی این حالت می باشد که در آن شخصیت های اصلی بخش Zombie حضور دارند. قسمت چهارم با نام Classified است که بازسازی نقشه Five بازی Call of Duty: Black Ops را بر عهده دارد. تصویر شماره 2 صحنه ای از مبارزه با زامبی ها را مشاهده می نمایید.

بازی Call of Duty Black Ops 4
تصویر شماره 2: نمایی از مبارزه با زامبی ها

قوی ‌تر شدن زامبی ‌ها به مرور زمان، لذت پیدا کردن مسیر ‌ها و سلاح ‌های جدید و تلاش برای زنده ماندن برای مدت زمان طولانی ‌تر که فقط وابسته به همکاری تیمی است، باعث می گردد تا حتی پس از بار ها کشته شدن در قسمت زامبی باز هم مشتاق به انجام بازی باشید.

حالت Blackout

سومین و هیجان انگیز ترین بخش Black Ops 4 قطعا Blackout است. این بخش از نظر محتوا با حالت battle royale بازی هایی چون فورتنایت تفاوتی ندارد. Call of Duty همانند دیگر بازی های battle royale صد عدد بازیکن را در یک نقشه قرار می دهد آخرین فرد یا گروهی که در این حلقه زنده بماند برنده مسابقه خواهد شد. مزایا و تجهیزات تخصصی در هر مرحله بسیار متنوع و هیجان انگیز می باشد.

نقشه بسیار عالی بازی در این قسمت گستردگی بسیار بالایی دارد، اما از آن مهم ‌تر، این نقشه شامل یک سری از به یاد ماندنی ترین بخش های سری پیش نیز خواهد بود. این نقشه از مناطقی مثل Nuketown و یک قبرستان پر از زامبی و مواردی این‌ چنینی تشکیل شده و برای بازیکنان تکراری نمی گردد. در تصویر شماره 3 صحنه ای از بخش Blackout را مشاهده می نمایید.

بازی Call of Duty Black Ops 4
تصویر شماره 3: نمایی از قسمت Blackout

حالت Battle Royale در Black Ops 4 همانند بازی های PUGB و Fortnite به دو بخش انفرادی و گروهی تقسیم خواهد شد. ناگفته نماند، وجود المان های خاصی باعث متمایز شدن بازی Black Ops 4 با دیگر بازی های این سبک شده است. بازیکنان در این حالت امکان استفاده از وسایل نقلیه مختلف هوایی، دریایی و زمینی را دارا می باشند.

گرافیک و موسیقی بازی

جلوه های بصری بسیار قوی این بازی بسیاری از بازیکنان را شگفت زده نموده است. وجود نقشه های متنوع در جریان بازی و آب و هوای گوناگون همه و همه باعث شده این بازی محبوبیت بسیار زیادی در روز های اول انتشار خود به دست بیاورد.

لود شدن بافت ها باعث شده تا بازی ای در حد و اندازه عناوین نسل پنجم را پیش روی خود داشته باشیم. به طور کلی گرافیک بازی توانسته به خوبی گیم پلی جذاب بازی ظاهر گردد.

موسیقی بازی به خوبی ظاهر شده ولی برای اینکه در این سری به بخش چند نفره اهمیت زیادی داده شده است. صداگذاری از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. صداگذاری در بازی به صورت حیرت انگیزی زیبا پیاده سازی شده و به طور کلی بازی در زمینه گرافیک و موسیقی عملکرد خوبی داشته است.

حرف آخر در مورد بازی

همواره سری بازی های Call of Duty در زمره بهترین بازی های سبک شوتر اول شخص بوده است. بازی Call of Duty: Black Ops 4 در محتوا بسیار غنی می باشد و سه حالت اصلی آن قابل توجه است. هر یک از سه قسمت اصلی شما را میخکوب خواهد کرد پس هر چه زودتر اقدام به تجربه این بازی مهیج نمایید.

بازی Call of Duty: Black Ops 4 در تاریخ جمعه ۲۰ مهر ماه ۱۳۹۷ (۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی) برای کنسول‌ های ps4 ،xbox1 و pc در دسترس کاربران قرار گرفته است.

ضمن تشکر و قدردانی فراوان از همراهی شما عزیزان، لطفا نظرات خود را درباره ی بازی Call of Duty: Black Ops 4 که به زودی منتشر می شود برای من، گروه crocogame در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت

ماموریت های ویژه در در حالت های مختلف بازی

مکانیک چند نفره جدید و گزینه های گیم پلی مختلف

داستان و نقش های مختلف در بخش زامبی

Blackout بسیار هیجان انگیز و متفاوت می باشد

طراحی بی نظیر نقشه در تمامی حالات

نکات منفی

دیالوگ های توهین آمیز در بخش زامبی

مجانی نبودن بعضی از Specialist ها

 

خرید بازی Call of Duty Black Ops 4 برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شانزده =