با Captain Toad جذاب ترین سری ماریو را امتحان کنید.

بازی Captain Toad به صورت پازل و ماجراجویی طراحی شده است. این نسخه از سری بازی های Super Mario است. همچنین از سال 2014 وارد دنیای بازی شده و اما در سراسر جهان عرضه نگشت. هم اکنون این بازی به صورت انحصاری بر روی کنسول های Nintendo Switch ،Wii U و Nintendo 3DS قابل اجرا می باشد. در یک کلمه می توان گفت نینتندو ماجرای ساده و دلپذیری را برای تمامی سنین منتشر کرده است.

Wii U          Nintendo Switch            Nintendo 3DS              بازی Captain Toad


گیم پلی بازی Captain Toad

بازی Captain Toad اولین حضور خود را در Super Mario Galaxy داشته و یکی از هسته های اصلی گیم پلی در این بازی ها، خودباوری است.

بازیکنان باید در اطراف Captain Toad یک مکعب را بچرخانند. زیرا به دنبال سرنخ ها و راه حل های مختلف از زوایای متفاوت هستند. هر یک از حرکت ها به تغییر سطح کمک می کند. همچنین شما می توانید یک دیوار را با قدرت خود نابود سازید و از آن عبور کنید. در عکس شماره 1 صحنه ای از بازی مشاهده می شود.

بازی Captain Toad
عکس شماره 1: صحنه ای از بازی Captain Toad

پرسپکتیو های موجود در بازی باعث چشم اندازهای جذاب و دیدنی می شود. این موضوع به مناظر و حل معماها جلوه ای خاص می بخشد. این بازی به شما اجازه می دهد تا نوع پیمایش خود را از بین گزینه ها انتخاب نمایید.

برخی از مرحله ها به بازیکن حس دشواری را منتقل می کند و برخی دیگر مانند ابری لطیف با بازیکنان آمیخته می شوند. با این حال زمانی که بازیکن در اوج آرامش به عبور از مراحل می پردازد ناگهان با هجوم دشمنان و تله های مختلف رو به رو می شود. حقیقتا این موضوع به هیجان و حس جذابیت بازی می افزاید.

نکته قابل توجه اینکه با تمامی مراحل سخت و آسان، پیشرفت در بازی به صورت ثابت انجام می شود. زیرا تک تک مراحل نوعی طراحی شده اند که به خوبی شما را به چالش می کشند.  بنابراین  چه یک مرحله آسان باشد چه سخت، عبور از آن به شما حس هوشمندانه ای می دهد.

امکانات نسخه Switch

نسخه های بازی Captain Toad بر روی دو کنسول Wii U و Switch ساخته و تا حدی مشابه هم می باشند ولی اقلام و امکانات بیشتری در نسخه Switch به بازی اضافه شده است. یکی از امکانات قابل توجه، بخش چند نفره بازی می باشد. ظاهرا یک افزودنی متمایز (فاقد DS3) باعث اجرای ضعیف آن می شود. محیط های بازی در عکس شماره 2 مشاهده می شود.

بازی Captain Toad
عکس شماره 2: محیط بازی Captain Toad

هریک از شما در نسخه سوییچ می توانید در دو نقش ظاهر شوید. یکی از دستان شما در هنگام هجوم دشمنان به مبارزه می پردازد و سپس دید دوربین را تغییر داده و به صورت عجیب و غریبی می توانید در بازی گسترش پیدا کنید. به راستی یکی از جذابترین بخش های نسخه سوییچ شاید همین موضوع باشد زیرا برای بازیکنان بسیار لذت بخش می باشد.

گرافیک بازی Captain Toad

گرافیک بازی  Captain Toadدر یک دنیای رنگارنگ و جذاب طراحی شده. با اینکه بیشتر صحنه ها غیر واقعی می باشد ولی مطمئنا از تماشای موجودات و فضاهای عجیب و غریب لذت خواهید برد. وجود انیمیشن های جذاب همواره در تمامی سری بازی های ماریو چشم گیر و زیبا بوده است.

حرف آخر درباره بازی Captain Toad

سازندگان بازی گفته اند که نسخه سوییچ دارای صفحه نمایش واضح تر و محتوایات بیشتر از جمله حالت های مختلف می باشد. این موضوع به بازیکنان امکان انتخاب بیشتر می دهد. مراحل کوتاه و نسبتا ساده Captain Toad خود را به یک بازی سرگرم کننده تبدیل می کند. ولی این را بدانید محتویات این بازی حتی با امتیازاتی مانند Treasure Tracker نیز کمی کوتاه است. شما این حس را دارید که به طور مداوم می توانید به محتویات بیشتری دست یابید. این بازی با تمام اشکالات جزئی یکی از ستاره های نینتندو به حساب می آید و در بین سری بازی های Mario یکی از بهترین هاست و حس نوستالژی زیبایی با تکرار این بازی به بازیکنان منتقل می گردد.

به طور کلی سازندگان، این بازی را با ظرافت و دقت بسیاری با تمام کاستی ها به خوبی جلوه داده اند. بازی Captain Toad هم اکنون به صورت انحصاری بر روی کنسول Nintendo Switch ،Wii U و Nintendo 3DS قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره این بازی برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • پازل های هوشمندانه و ریمیکس خلاقانه از پلتفرم های کلاسیک نینتندو
  • مراحل جدید و مناطق منحصر به فرد نسخه سوییچ عالی است
نکات منفی 
  • همکاری اختیاری نیست
  • ایده چرخش نا متعادل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نه =