بازی Cuphead از کارتون های سال 1930 مانند استودیوهای Fleischer و Walt Disney الهام گرفته و مورد توجه بسیاری از بازیکنان قرار گرفته است. این بازی از سال 2014 ساخته و هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،xbox1 و nintendo switch قابل اجرا می باشد. این بازی مبارزاتی از طریق تیراندازی با غول های بازی اجرا می شود و شما باید به سختی آنها را از بین ببرید. این بازی تا سال 2018 بیش از سه میلیون نسخه به فروش رسانده و همچنین جوایزی در زمینه هنر، انیمیشن و موسیقی به دست آورده است. در ادامه مقاله با این بازی بیشتر آشنا خواهید شد.

سازندگان بازی Cuphead

بازی جذاب Cuphead توسط کمپانی کانادایی StudioMDHR طراحی و عرضه شده. این کمپانی در سال 2013 کار خود را آغاز نموده و همواره با ساخت این بازی درخشیده است.

گیم پلی بازی Cuphead

بازی Cuphead در سراسر مبارزه مملو از سر و صدا تیراندازی با رئیس ها می باشد و این موضوع یکی از تاثیرگذارترین بخش های گیم پلی بازی می باشد. بازیکن علاوه بر مبارزه می تواند با جمع آوری سکه ابزارها و سلاح های خود را خریداری نماید. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از مبارزه در بازی دیده می شود.

بازی Cuphead
تصویر شماره 1: صحنه هایی از مبارزات

تا کنون تمام چیزهایی که درباره این بازی شنیده اید درست است. مبارزات دشوار و پر چالش رو به روی شماست و رئیس های بازی بسیار بی رحم و سر سخت هستند. هر جنگ حدود سه دقیقه زمان می برد ولی این احساس برای شما پیش می آید که زمان بسیار طولانی تری از آن می گذرد. همانطور که باید از حملات دشمن جان سالم به در ببرید به صورت مداوم باید به هدف خود شلیک نمایید. اما جنگ های دشوار تنها نیمی از داستان را می گویند.

زیبایی شناسی این بازی که از سال 1930 نشات می گیرد بسیار قابل تامل می باشد. ظاهر و رنگ آمیزی بازی فراتر از انتظار بازیکن را راضی نگه می دارد. البته هم اکنون نسخه switch بازی در دسترس است و شما می توانید آن را در کف دستان خود حس کنید.

شخصیت ها و رئیس های بازی به وضوح از کارتون Betty Boop الهام گرفته اند. هیچ گاه فکر نکنید که یک دشمن تنها یک شخصیت است زیرا از هر کدام شخصیت های مختلفی پدیدار می شوند. یک نقشه جهانی صحنه را برای ماجراجویی خود تنظیم می کند. در خارج از مبارزات یک در یک، شما همچنین چند فرصت برای اجرا و به دست آوردن تفنگ از طریق مراحل platforming خواهید داشت. سکه های درون بازی تنها یک بار جمع آوری می شوند و خود این موضوع برای بازی کمبود به نظر می رسد. این قسمت با جاذبه های اصلی Cuphead همراه نمی شود، اما با این وجود مواد ارزشمندی را برای شما اضافه می کند. در تصویر شماره 2 صحنه هایی از بازی با دشمن دیده می شود.

بازی Cuphead
تصویر شماره 2: صحنه ای از مبارزات

در برخی مواقع نمی توانید حرکت ثانویه انجام دهید زیرا باید حمله مورد علاقه خود را در یک زمان مشخص آزاد نمایید. با توجه به این که شما قادر به تجهیز دو سلاح همزمان هستید، انواع بارگیری هایی که می توانید قبل از جنگ انجام دهید امکان انعطاف پذیری را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر اینها شما می توانید چندین سلاح را در جنگ با خود حمل کنید و خود را به خوبی در مبارزات به چالش بکشید.

دشمنان با هر مرحله جدید، شکل، موقعیت و رفتار را تغییر خواهند داد. این نشان دهنده جذابیت بالا و تکراری نشدن مبارزات می باشد. این مهم نیست که شما چقدر تجربه مبارزه دارید زیرا هوش مصنوعی بازی به قدر کفایت متنوع و بالا است. پس از تلاشی که انجام می شود، دعوا با نور کمتر جذاب می شود. در این هنگام شما می توانید محیط های اطراف را شناسایی نمایید.

Cuphead همچنین از همکاری دو نفره پشتیبانی می کند اما بسیار واضح است که این امر باعث می شود کار شما و شریک شما مشکل تر می شود. شما به تنهایی راحت تر می توانید از مراحل عبور کنید زیرا حمله دشمن در آن هنگام شدید تر خواهد بود.

گرافیک و موسیقی بازی Cuphead

گرافیک بازی با سبک سنتی کارتون ها ادغام شده و هم حس نوستالژی و هم اشتیاق را در بازیکن افزایش می دهد.

موسیقی یکی از قسمت های همواره همراه شما می باشد که شیرین و تاثیر گذار می باشد.

و در نهایت بازی Cuphead

در انتها باید بگویم بازی Cuphead یک دنیای شیرین و سرشار از هیجان را برایتان فراهم می آورد و شما می توانید ساعت ها به جنگ و مبارزه با دشمنان خود بپردازید. این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،nintendo switch و xbox1 قابل اجرا می باشد. البته باید بگویم جذابیت این بازی بر روی کنسول switch قابل لمس تر و جذاب تر می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Cuphead به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • یک تصویر هنری رها شده با حساسیت مدرن به طور چشمگیر
  • یک موسیقی جذاب از دهه 1930
  • جنگ های دشمنان دارای مجموعه ای گسترده از سناریوها و مکانیک است
  • لذت و چاشنی مبارزات
نکات منفی
  • بخش دو نفره آن ایده آل نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 15 =