بسیاری از بازیکنان مدتی است در انتظار بازی Days Gone هستند. این بازی جهان باز به صورت اکشن و ماجراجویی در قالب ترس و وحشت قرار گرفته و بازیکن را در نقش یک شکارچی قرار می دهد. همچنین Days Gone از تاریخ 6 اردیبهشت 98 به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 قابل اجرا می باشد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا نقاط ضعف و قوت آن را با هم بررسی نماییم.

سازندگان بازی Days Gone

بازی Days Gone در استودیو 25 ساله SIE Bend Studio رشد و توسعه یافت و توسط کمپانی بزرگ Sony Interactive Entertainment منتشر گشت. همانطور که مطمئنا می دانید استودیو  SIE Bendدر کارنامه خود ساخت بازی Uncharted و بسیاری عنوان دیگر را جای داده است.

گیم پلی بازی Days Gone

این مقاله شامل جزئیاتی در مورد ساختار ماموریت و مسیر کلی داستان است. هیچ گونه اسپویلی در مورد اتفاقات مهم و بزرگ در آن وجود ندارد.

شما در این بازی جهان باز نقش یک شکارچی با نام Deacon St. John را بر عهده خواهید داشت و همانطور که می دانید زاویه دید شما رد این بازی به صورت سوم شخص می باشد تا بتوانید به تمامی امور اطراف اشراف داشته باشید. بعد از گذشت ده ساعت از بازی شما به آموزش شکار نمی رسید. در این بین کاراکتر libertarian به شما می گوید چگونه با تفنگ یک گوزن را ردیابی نمایید در صورتی که شما از قبل این را می دانید. پس از آن شما وظیفه تامین گوشت مورد نیاز خود و دوستانتان را بر عهده دارید. شما نمی توانید گوشت شکار شده را پخته و بخورید بلکه تنها می توانید آن را به در اطراف اردوگاره قرار داده و مبلغی بابت آن دریافت نمایید. البته این نکته را بدانید، گرگ ها برای گوشتی که همراه شما هست حمله خواهند کرد و چنین به نظر می رسد که این کار چندان ارزشمند نیست. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی دیده می شود.

بازی Days Gone
تصویر شماره 1: صحنه هایی از بازی

همانند اتفاقات بسیاری در این بازی شکار نیز به صورت یک ایده مطرح می گردد و شما مختارید آن را انتخاب و یا رها نمایید. البته نکته اینجاست که بیشتر اتفاقات پیش آمده در این بازی از هدف خاصی برخوردار نمی باشند. بسیاری از موضوعاتی که در بازی روایت می شوند دارای اتفاقات جالب می باشند ولی متاسفانه نوع تلفیق آن با کاراکترها چندان دقیق و منطقی نیست.

شما سوار موتور سیکلت خود می شوید و به منبع اصلی زامبی ها رفته و به صورت کاملا رضایت بخشی این ماموریت را به پایان می رسانید ولی در انتها متعجب می شوید و می گویید آیا نقطه اتمام این بود؟!

موتور در بازی Days Gone یکی از اصلی ترین و مرکزی ترین بخش های بازی به حساب می آید. شما در تک تک ماموریت ها و مسافرت ها به موتور نیاز دارید. هنگامی که گروه دشمنان را می بینید تنها کاری که باید انجام دهید فرار از دست آنها می باشد از همین رو باید سوار موتور شده و تا می توانید با سرعت از این مکان دور شوید. شما باید به جستجوی وسایلی برای موتور خود باشید تا هنگامی که به مشکلی بر می خورد آن را تعمیر نمایید در غیر این صورت موتور شما از کار می افتد. جالب است بدانید زمانی که مکانی را loot می کنید اگر آنجا را ترک کرده و دوباره بازگردید تمامی موارد باز خواهد گشت.

در ابتدا، شما برای دو اردوگاه به کار مشغول هستید: اولی Copeland’s conspiracy theorist stronghold و دومی Tucker’s hellish forced-labor camp می باشد. Copeland دارای مکانیکی است که او قادر به ارتقاء موتور خود است، در حالی که در Tucker یک فروشنده سلاح است و آنها را به خوبی ذخیره می کند. موتور سواری ناخواسته شما می تواند حدود یک مایل در هر گالن باشد و شما نمی توانید گاز را در مکان هایی غیر از اردگاه اصلی بر موتور خود وارد کنید بنابراین باید به اردوگاه رفته و گاز موتور خود را تامین نمایید. این موضوع باعث می شود در برخی مواقع بسیار سرگردان و نا امید شوید و برای انجام ماموریت ها مدام به اردگاه باز گردید. تصویر شماره 2 فرار کاراکتر اصلی از دست گروهی از دشمنان را به نمایش می کشد.

بازی Days Gone
تصویر شماره 2: صحنه فرار کاراکتر اصلی از دشمنان

بسیاری از ماموریت های اولیه عبارتند از شکار و شناسایی ظاهری آدم های اطراف خود که آیا راهزنن یا جزو Freaker ها هستند. سپس اگر جزو این دسته ها بودند باید آنها را بکشید. بعضی از ماموریت ها شما را مجبور می کند تا هدف را زنده بیاورید و شما در آن باید آنها را به دنبال موتور خود بکشانید و یا با زدن تیری آنها را زخمی کرده ولی زنده نگاه دارید. اگر در این ماموریت ها متوجه ضعیف بودن موتور خود شدید آنها را لغو نمایید. شما همچنین می توانید با زدن دکمه R2 سرعت خود را زیاد کنید و با دکمه R1 به آنها شلیک نمایید در عین حال این موضوع چندان وحشتناک نیست ولی بسیار خشن و ناخوشایند است.

در یک صحنه ابتدایی که شامل یک دزدی مواد مخدر است، مجموعه ای از ماموریت هایی مانند آن را اجرا می کنید که پس از تکمیل شدن با وجود ظاهر اولیه، بر سایر بازی ها تاثیر نمی گذارد. هنگامی که داروهای سرقت شده را ردیابی می کنید، مجبورید انتخاب کنید که کدام اردوگاه آنها را بازگرداند، اما هیچ نتیجه ای وجود ندارد و وضعیت به طور کامل کاهش می یابد. تنها نتیجه این است که اعتماد و اعتبار را با یکی از اردوگاه ها می آورید. به طور مثال من Copeland را انتخاب کردم به این دلیل که برای پول سوخت یک سوخت بهتر به دست می آید. همانطور که سومین اردوگاه مرتبط با روایت را کشف می کنید، همان ساختارها را همانند ماموریت های قبلی دنبال خواهید کرد. اما تمرکز بر Tucker و Copeland به طور خاص به ساعت هایی از طرح ریزی داستان می پردازد. انجام کار برای یک اردوگاه مرتبط شما با دیگران را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

شما می توانید موتور خود را ارتقا داده و در موارد مختلف از شرایط مطلوب آن بهره مند شوید. در آن هنگام دیگر با راندمان پایین گاز و ضعیف آن رو به رو نخواهیم بود. شما باید دشمنان خود را از بین ببرید و بتوانید خود را از نجات دهید.

داستان بازی Days Gone

اولین بخش این بازی حدود 20 ساعت یا بیشتر به طول می انجامد و مجموعه ای از چند قصه را روایت می کند. این بازی دو سال پس از حادثه مریضی همه گیر Freaker را به نمایش می کشد. دو نفر از موتور سواران قهار به نام های Deacon St. John و Boozer در این بین سالم مانده و برای خود و گروه بازمانده دست به تلاش و کوشش می زنند. سارا همسر Deacon در ابتدا شیوع بیماری به آن مبتلا شد. Deacon او را در یک هلی کوپتر دولتی قرار داد تا بتواند او را به اردوگاه ببرد و او را تحت مراقبت های پزشکی بگذارد. اما هنگامی که او و Boozer وارد آنجا می شوند اردوگاه از بیماران Freaks اشباع شده است و در آن هنگام سارا ظاهرا جان خود را از دست داده است. Deacon در آنجا متوجه شد نمی تواند با آن مقابله کند.

پس از این اتفاق Boozer پیشنهاد می دهد که به شمال برود و خاطرات خود را پشت سر بگذارد. اما موتور او خراب می شود و باید قطعات لازم برای موتور خود را غارت نماید. بنابراین یکی از اهداف اصلی شما این است که اعتماد و اعتبارات خود را در اردوگاه های اطراف برای بازگرداندن موتور سیکلت خود دریافت کنید.

گرافیک و مویسقی بازی Days Gone

گرافیک بازی تا حد مطلوبی رضایت بخش و پر جزئیات می باشد و به خوبی می تواند نیاز بازیکنان را برآورده سازد.

صداگذاری و موسیقی بازی هیجان انگیز و متناسب با صحنه های بازی طراحی شده است.

و در نهایت بازی Days Gone

در انتها باید بگویم با اینکه این عنوان دارای جذابیت هایی می باشد ولی نسبت به انتظارات و توقعات بازیکنان از شرکت های سازنده نتوانسته چندان درخشان ظاهر شود. داستان بازی تطابق چندان خوبی با کاراکترها ندارد و شما در آخر ماموریت نمی توانید رضایت کاملی از آنها داشته باشید. البته اگر مشتاق بازی های ماجراجویی هستید مسلما به خوبی در آن سرگرم خواهید شد. این بازی از هم اکنون بر روی کنسول ps4 قابل اجرا خواهد بود.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Days Gone به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • داستان NERO جزئیات جذاب و جالب در مورد این آخرالزمان زامبی خاص را ارائه می دهد
  • پاک کردن یک اردوگاه، آلودگی یا گروه ترکیه می تواند به خاطر خود رضایت بخش باشد
نکات منفی
  • Deacon هیچ شخصیت واقعی ندارد
  • رابطه دیاکون با سارا غیر قابل تحسین است
  • بسیاری از بخش های روایت به طور ناگهانی پایان می یابد و یا نتیجه های جالب یا معنی داری ندارند
  • فعالیت های باز در سراسر جهان تکرار می شود
  • هیجان را از مبارزه های انبوه می گیرد

خرید بازی Days Gone برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =