Donut County یک بازی indie و ماجراجویانه است. این بازی فیزیک محور امکانات بسیار جذابی را در اختیار بازیکنان قرار می دهد. بازیکن می تواند جهان زیر زمینی بازی را با کنترل کردن چاله های روی زمین بررسی نماید. بازیکن باید اشیا را از روی زمین درون چاله ها با یکدیگر ادغام کرده تا اثرات جالب را ببیند. همچنین می تواند با بیرون پرت کردن اشیا معماها را حل کند. البته با بلعیدن اشیا نیز زندگی روزمره هر شخصی درون بازی به تباهی کشیده می شود. بازی Donut County دوست داشتنی در تاریخ 6 شهریور 97 بر روی پلتفرم های ps4 و pc قابل اجرا می باشد. در ادامه مقاله با این بازی بیشتر آشنا شوید.

pc        ps4      بازی Donut County   


سازندگان بازی Donut County

بازی Donut County توسط کمپانی Ben Esposito توسعه یافته و شرکت Annapurna Interactive نیز در انتشار آن نقش داشت. شرکت Annapurna Interactive بازی‌هایی مانند Gorogoa ،What Remains of Edith Finch و Florence را در کارنامه خود ثبت کرده است.

گیم پلی بازی Donut County

Donut County یک بازی ماجراجویی و فیزیک محور است که کنترل حفره‌هایی در زمین را دارید که هر زمان این حفره‌ها چیزی را در ببلعند، بزرگتر می‌شوند. این بازی تا حدی به عنوان Katamari Damacy شباهت دارد. این بازی در 15 سال گذشته جز عنوان های عجیب شناخته شد و در آن زمان بر روی کنسول ps2 بازیکنان زیادی را به خود جذب نمود.

شما می توانید در 22 سطح سوراخ هایی را درون زمین برای غرق شدن اشیا در نظر بگیرید. همچنین باید در ابتدا شروع به بلعیدن اشیا کوچک کنید از سنگ گرفته تا میوه ها و چیزهای غیرقابل پیش بینی را درون زمین می کشید. سپس بازی به شما اجازه دریافت اشیا بزرگتر را می دهد و در نهایت همه چیز در سطح درون زمین فرو می رود. در عکس شماره 1 صحنه های بازی را مشاهده می کنید.

بازی Donut County

Donut County، به طور کلی یک بازی بی نظیر و ملایم است. طرح کنترل در بازی فوق العاده ساده طراحی شده و به همین روش آرامش در لحظه های بازی حفظ می شود.

هنگامی که بازیکن به دنبال راهی برای بزرگ کردن حفره می باشد و می خواهد شی ای را درون زمین بکشد به راستی برایش سرگرم کننده می باشد. البته همه چیز به این آسانی ها هم پیش نمی رود و گاهی برخی از موارد به سر سختی وارد می شوند زیرا چیزهای بسیاری در این زمینه وجود دارد.

بین کاراکترهای بازی گفتگوهایی پیش می آید. تمامی این ارتباط ها به صورت نوشتاری رخ می دهد و در اکثر گفت و گو ها ‘lol’ ظاهر می شود.

کاراکتر BK در واقع دوست داشتنی نیست و دوستی او با میرا – بهترین دوست انسان خود که او را تشویق به انجام کارهای که کرده است می کند روبرو می شود – احساس بین آنها را یک طرفه می کند.

بازی Donut County فاقد مقیاس مشخصی است ولی بازیکن همواره احساس می کند که پایان دادن به این بخش زودرس است. این بازی تاکید بر روی حفره ها دارد و گاها به صورت زیرکانه اثر خنده آوری دارد.

هنگامی که ذرت را به درون حفره هدایت می کنید و آتش نیز وارد آن ناحیه می شود تبدیل به پاپ کورن شده و بیرون می پرد از همین رو باید مجددا ذرت یافته و به درون حفره هدایت کنید.

این بازی در بهترین حالت می تواند ایده ها و یا ترفندهای مختلف را به شما نشان دهد اما در نهایت شما نمی توانید با یک سوراخ احساس هوشمندانه ای را به دست آورید. در واقع سطوح چیز بسیار جدیدی را در اختیارتان قرار نمی دهد.

گاهی اوقات فیزیک سوراخ درست انجام نمی شود بنابراین اشیا درست رفتار نمی کنند از همین رو بسیار ناامید کننده می باشد. این در حالی است که پازل های مختلفی درون بازی وجود دارد که به صورت آشکارا حل می گردد البته هرچه جلوتر پیش روید جالب تر و لذت بخش تر خواهد شد.

همانطور که گفتم حل پازل ها تقریبا ساده می باشد به عنوان مثال شما برای جمع آوری مگس ها به قورباغه نیاز دارید و در بسیاری مواقع باید به ابزارهای مختلف برای حل پازل ها دست یابید.

داستان بازی Donut County

در بازی شما نقش راکونی به نام BK را دارید که از طریق حفره‌های زباله قابل هدایت از راه دور، زباله‌ها و وسایل دیگر مردم را میدزد. زمانی که BK خودش درون حفره‌ای می‌افتد، باید با میرا، بهترین دوستانش و ساکنین Donut County که در زیر خانه‌هایشان و در عمق 999 فوتی گرفتار شده‌اند، آماده کند. او یکی از کارمندان جدید یک فروشگاه شیرینی فروشی است؛ فروشگاهی که با استفاده از حفره‌های قابل هدایت از راه دور، زباله‌های مردم را در کنار چیزهای دیگر می‌دزدد.

این بازی به وضوح تلاشی برای عمیق جلوه دادن روایت داستان نمی کند. به علاوه صحنه هایی در بخش داستانی وجود دارد که اکثر آنها واقعا خنده دار و جذاب نیست.

گرافیک و موسیقی بازی Donut County

نگرش بازی نسبت به سبک هنری دلپذیر و هنرمندانه است و گرافیک و طراحی صحنه حالتی آرامبخش و شیرین دارد.

موسیقی متن در بازی از فیلم مشهور گرفته شده است و از همین رو می توان این بخش را جز اتفاقات خوب نام برد.

و در نهایت بازی Donut County

بازی Donut County در نوع خود شیرین و سرگرم کننده می باشد ولی مطمئنا هر بازیکن آن را بیش از چند بار استفاده نخواهد کرد. زیرا پس ازمدتی از اهداف و اتفاقات بازی خسته می شود. کنترل آسان، هوشمندانه و سرگرم کننده در بازی بسیار ساده می باشد. از همین رو وقتی بازی بازیکن را به خوبی به چالش نمی کشد جذابیت آن از بین می رود.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Donut County برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • رشد حفره ها رضایت بخش است
  • بخش بصری جذاب
  • سطوح خلاقانه و هوشمند
نکات منفی
  • تکرار و سادگی در نیمه اول بازی
  • بر روی اتفاقات ساده نمی توان سرمایه گذاری کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 12 =