بازی Earthfall چیزی فراتر از Left 4 Dead ارائه نمی دهد. همچنین این بازی با اینکه از متریال محبوب و معروفی تشکیل شده ولی ماموریت ها و نوع تیراندازی آن ناخوشایند بوده است. Earthfall هر چه در چنته دارد رو می کند اما در انتها شور و شوق بازیکنان را کور می نماید. این بازی در تاریخ 22 تیر 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 عرضه شد. در ادامه مقاله با بازی ساخت کمپانی Holospark بیشتر آشنا خواهید شد.

pc          ps4           xbox1           بازی Earthfall


 

گیم پلی بازی Earthfall

بازی علمی-تخیلی و تیراندازی Earthfall را می توان جایگزین مناسبی برای بازی های Co-op مانند Left 4 Dead دانست. در این بازی بازیکن به همراه دوستان خود به مبارزه با گروهی از دشمنان می پردازد.

هر گروه از چهار بازیکن تشکیل می شود و تمامی آنها با یکدیگر بر علیه تهاجم بیگانگان به مبارزه می پردازند. بازیکن ها باید اهداف واحد و پیوسته خود را به انجام برسانند و از ازدحام ترسناک ارواح جلوگیری نمایند. همچنین به وسیله انفجار آنها را نابود سازند و به منزل امن رفته تا سلامت خود را بازیابی کنند.

شما در طول ماموریت های بازی توسط دشمنان احاطه می شوید. بازی بارها و بارها چالش ها و موانع مختلفی را بر سر راهتان قرار می دهد. این موانع نه تنها امتیازهای بیشتری را به بازیکن می دهد بلکه به جالب شدن آن می افزاید.

موضوع ناامید کننده اینجاست که هیچ دلیل و انگیزه ای برای رو به رویی با دشمنان وجود ندارد، زیرا دشمنان به صورت تصادفی به سمت شما می آیند. این موضوع باعث می شود شما برای تقویت موقعیت خود به استرانژی های مختلفی دست بزنید.

بازی Earthfall لحظات نادر و جذابی را در اختیار بازیکن قرار می دهد. از جمله این لحظات می توان به فرصت هایی که برای انفجار دشمنان توسط منبع گاز در پشت یک کامیون است اشاره کرد.

دشمنان معمولا نوعی موجودات انگل گونه به نظر می آیند که می توانند به شما آسیب برسانند. برای مبارزه با آنها اسلحه و بمب های مختلفی در اختیار بازیکن قرار می گیرد. آنها معمولا صدای بسیار نازکی -همانند عبور از ته یک راهرو طولانی- دارند.

موجودات عجیب بازی بسیار شبیه به مدل های فیلم Pitch Black است. موجودات بزرگ و عضلانی با سرهای درخشان، دشمنان بازیکن ها به حساب می آیند. با اینکه طراحی آنها به نظر خاص می رسد ولی از جذابیت خاصی برخوردار نیستند. در عکس شماره 1 تصویری از مبارزه با این موجودات به نمایش درآمده است.

بازی Earthfall
عکس شماره 1: مبارزه با موجودات بازی Earthfall

Blackout موجودی هشت پا و شناور است و به سرعت بر روی نقشه حرکت می کند. Enrager موجودی هیجان انگیز به نظر می رسد او یک موج منتشر می کند تا دشمنان را تهاجمی تر کند. بقیه دشمنان به طور ناخودآگاه کمی احمقانه به نظر می رسند. زیرا فاقد حالت ترسناک هستند. مسلما آنها نمی توانند انتظار بازیکنان را در این بخش برآورده سازند.

شما در هر بخشی از نقشه قرار بگیرید بازی Earthfall گروهی از دشمنان را مقابلتان قرار خواهد داد. این بازی با اینکه می تواند سرگرم کننده باشد ولی کمی گنگ است. زیرا هیچگاه حقیقتا نمی دانید چه می کنید. به همین دلیل میزان سرگرم کننده بودن آن موقت به حساب می آید.

بر روی مسیر و نقشه بازی امکانات مختلفی وجود دارد و اگر قادر به کشف آنها نشدید می توانید بارها و بارها به عقب برگشته و از نو آنها را جستجو کنید.

بخش آنلاین

متاسفانه این بازی در بخش آنلاین تنها به کنسول xbox1 ختم می شود. البته ناگفته نماند که یافتن بازیکن دیگر برای بازی بسیار طاقت فرسا و کسل کننده می باشد و در نهایت اتصال با آنها به خوبی صورت نمی گیرد.

گرافیک و موسیقی بازی Earthfall

بخش گرافیکی بازی Earthfall حرف خاصی برای گفتن ندارد. زیرا تکرار بیش از حد صحنه ها نشان دهنده نوع و کیفیت پایین آن به حساب می آید.

موسیقی و صداگذاری بازی همانند بخش های دیگر از کیفیت و جذابیت بالایی همراه نیست ولی می توان آن را قابل قبول دانست.

حرف آخر درباره بازی Earthfall

بازی Earthfall با اینکه یک مفهوم ثابت و شناخته شده را به نمایش می کشد اما نتوانسته توجه بازیکنان را به خود جلب نماید. تقریبا حس ناخوشایندی به کاربران منتقل می سازد. این بازی تنها به عنوان موضوع ارتقا یافته بازی Left 4 Dead می تواند مفید باشد. محتوا و ماموریت های مشابه به سادگی در هر دو بازی تعبیه شده و در یک جمله نتوانسته رضایت بخش جلوه کند.

بازی Earthfall هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Earthfall برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات منفی
  • مبارزه ای خشن و تکراری
  • نگاهی به تاریخ و اتمسفر دور
  • دشمنان غیر ترسناک
نکات مثبت
  • داستان خوب و سرگرم کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 16 =