بازی Farpoint شما را در نقش یک تیرانداز اول شخص قرار می دهد. این بازی در تاریخ 26 اردیبهشت 96 بر روی پلتفرم ps vr عرضه شد. این بازی بیشترین بازخورد مثبت را بازیکنان و منتقدین دریافت نمود. این بازی بر روی موتور Unreal Engine طراحی و ساخته شده است. در ادامه این مقاله با این بازی موفق aim controller آشنا خواهید شد.

سازندگان بازی Farpoint

این بازی هیجان انگیز توسط کمپانی های مشهور Sony Interactive Entertainment و Impulse Gear ساخته شده و این دو توانستند با انتشار این بازی به موفقیت چشم گیری دست یابند.

کمی درباره بازی Farpoint

Farpoint یک ماجراجویی در فضای واقعیت مجازی می باشد که بر روی یک سیاره بیگانه دشمن قرار گرفته است. این بازی دارای دو حالت مختلف از جمله حالت آنلاین (گروهی) و تک نفره می باشد. این بازی بر اساس داستانی مشابه Starship Troopers و اسلحه هایی همانند عنوان های Halo ،Mass Effect و Doom ساخته شده و فضای بازی سیاره مریخ را یاد آور می شود.

در صورتی ترکیب هر کدام از این عواملی که یاد شد بد نمی باشد که سازنده بتواند آنها را در یک روش منحصر به فرد قرار دهد تا به موفقیت دست یابد. در عکس شماره 1 صحنه هایی از بازی مشاهده می شود.

بازی Farpoint
عکس شماره 1: صحنه ای از بازی Farpoint

بازی Farpoint شما را در چارچوب یک خلبان بی نام از یک شاتل فضایی قرار می دهد. شما در یک ایستگاه فضایی قرار می گیرید تا به تحقیقات و بررسی آنومالی (آنومالی توانایی تولید انرژی نامحدود را دارد) بپردازید. شما باید با دانشمندان باقی مانده ملاقات کنید تا راهی برای بازگشت به خانه پیدا نمایید. شما به عنوان خلبان بازی می کنید و همچنین می توانید نشان هولوگرام از اعضای خدمه باقی مانده را پیدا کرده و آنها را به خانه بازگردانید.

این نشان ها (که بین ماموریت ها بازی می شوند) به داستان دو دانشمند محروم می پردازد که تلاش می کنند تا با حفظ محیط زیست، در این سیاره زنده بمانند. یکی از بخش های لذت بخش برای شما مطمئنا نابودی حشرات این سیاره خواهد بود.

دو کاراکتر در این بازی حضور دارند که واقعا رفتار و عملکرد آنها بسیار تاثیر گذار می باشد. شما می‌توانید این بازی را علاوه بر کنترلر DualShock 4، با کنترلر Aim نیز تجربه کنید. دوربین پلی استیشن می‌تواند سنسورهای حرکتی درون این کنترلر را ردیابی کند و با حرکتی ساده اسلحه خود را در بازی عوض کنید. کافی است تا کنترلر را به پشت خود برده تا سلاح شما تعویض گردد. شاید برای اولین بار باشد که یک بازی شوتر اول شخص، تا این سطح شما را درگیر خود می‌کند.

بازی Farpoint نیز مانند دیگر بازی‌های شوتر اول شخص، دارای بخش چند نفره خواهد بود. در بخش چند نفره، شما و دوستانتان می‌توانید یکی از مراحل بازی را که قبلا به پایان رسانده‌اید، با هم بازی کنید و با دشمنان به مبارزه بپردازید. البته باید دوست شما نیز در این بازی از مهارت بالایی برخوردار باشد.

بازیکنان به همراه مسلسل و سلاح پلاسمایی، موجودات بیگانه مزاحم و دشمنان رباتی را از بین می‌برند. مبارزات دارای تیراندازی واقع گرایانه و انفجارات بزرگ هستند و هنگام تیر خوردن، شاهد خون ریزی دشمنان به طرز وحشتناکی خواهید بود. گاهی اعضای بدن دشمنان نیز قطع می‌شود و اثرات خون روی زمین باقی می‌ماند. همچنین دیالوگ های نا مناسبی در این بازی عنوان می شود. از همین رو رده بندی این بازی برای بزرگسالان توصیه می گردد. در عکس شماره 2 موجودات ترسناک مشاهده می شود.

بازی Farpoint
عکس شماره 2: موجودات وحشتناک بازی Farpoint

داستان بازی در دنیای عجیب و غریبی رخ می‌دهد و شما از طریق یک ناهنجاری در نزدیکی سیاره مشتری (که به آن منتقل شده‌اید و اکنون چندین سال نوری از خانه خود فاصله دارید) به آنجا می روید. شما باید بقایای ایستگاه فضایی به نام The Pilgrim را پیدا کنید که ممکن است تنها راه نجات شما به سمت خانه باشد.

در مسیر بازی شما می توانید اسلحه های مختلف را بیابید و آزادانه دنیای پیرامون خود را جستجو نمایید و رازهایی که در آنجا نهفته شده را کشف کنید. شما اسلحه های بسیار مختلفی را در این بازی دریافت می کنید که از هر کدام آنها استفاده های گوناگونی به عمل می آید. به طور مثال هنگامی که با یک تیر نمی توانید موجودی را از بین ببرید از یک نوع مشعل برای نابودیشان بهره می گیرید.

رفتارهای تاکتیکی در این بازی به جذابیت هرچه بیشتر آن می افزاید و بازیکن را مسرور می نماید. در کل می توانم بگویم هیچ نوع اکتشافی به صورت واقعی در مسیر خطی بازی انجام نمی شود.

سازندگان این بازی گفتند که داستان عمیق و معنادار، هدف اصلی آن‌ها برای این بازی واقعیت مجازی بوده تا تجربه بازیکنان، علاوه بر قسمت بصری و فیزیکی، از نظر احساسی نیز درگیر کننده باشد. موسیقی متن عالی در کنار انیمیشن شگفت انگیز بخش های جنگی بازی را تشکیل می دهد.

و در نهایت بازی Farpoint

بازی Farpoint یکی از عنوان های درجه اول ps vr برای بازیکنان به حساب آمده و بعد از بازی هیجان انگیز Resident Evil به خوبی توجه بازیکنان را به خود جلب نموده است. باید بگویم اگر شما PSVR دارید، بازی Farpoint به خوبی ارزش تجربه کردن را دارد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Farpoint برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • داستان جالب با صدای عالی
  • کنترل واقعا خوب است
  • سرگرم کننده، آتش سوزی مخرب
  • موسیقی متن عالی
نکات منفی
  • داستان احساس می کند از گیم پلی جدا شده است
  • فاقد سناریوهای منحصر به فرد

خرید بازی Farpoint برای PS4

خرید باندل PS VR به همراه (PlayStation VR (Camera+Move+Game

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =