Gris یک بازی ماجراجویانه، بسیار جذاب و کم نقص به حساب می آید. این بازی بر روی موتور قدرتمند Unity طراحی شده و داستان یک دخترک که به دنبال ماجرای زندگی خود می باشد را روایت می کند. بازی Gris تاریخ 22 آذر 97 بر روی پلتفرم pc و Nintendo Switch عرضه شد. در ادامه مقاله با این بازی دوست داشتنی بیشتر آشنا خواهید شد.

pc      Nintendo Switch        بازی Gris     


سازندگان بازی Gris

بازی Gris توسط استودیو Nomada Studio و کمپانی نه ساله Devolver Digital ساخته و منتشر شده است. باید بگویم واقعا برای این بازی تلاش های بسیاری به عمل آمده زیرا جز یکی از عنوان های خوب در این رده محسوب خواهد شد.

 گیم پلی بازی Gris

بازی Gris به همراه نقاشی های طراحی شده بسیار زیبا و مشهود می باشد. تصاویر زیبا و دیدنی بازی باعث می شود تا این عنوان با دیگر بازی های پلتفرم pc متمایز شود و برای شما خسته کننده نشود. اگرچه این بازی تنها در حدود 4 ساعت به طول می انجامد ولی زمان صرف شده در آن بسیار فریبنده و جذاب است.

احساس فقدان در این بازی کاملا قابل لمس می باشد. شما از طریق یک کاخ، سرگردان می شوید. زیرا باد سهمگینی همواره محیط را آشوب می سازد. همانطور که به اطراف نگاه می کنید گاه و بی گاه مجسمه ها، ستون ها و ساختمان ها در هنگام بازگشت به گرد و غبار تبدیل می شوند. هدف شما در این بازی یافتن نور و صور فلکی کامل است زیرا به شما کمک می کند تا به مناطق دیگر برسید. درتصویر شماره 1 صحنه هایی از این بازی را مشاهده خواهید کرد.

بازی Gris
تصویر شماره 1: صحنه هایی از بازی Gris

شما در این بازی زن جوانی را در کوه ها از طریق خانه های ویرانه هدایت می کنید. در برخی از صحنه ها شما احساس سرخوردگی می کنید و نمی دانید دقیقا چه چیزی در انتظار شماست. ولی همین هیجان مبهم بسیار شیرین و دلچسب و البته باید بگویم که بازی Gris واقعا متفاوت تر از بازی های مشابه خود می باشد.

هرگاه که احساس گم شدگی و سردرگمی به شما دست می دهد راه به صورت غیر مستقیم شما را هدایت و رهبری می نماید. همچنین شما در طول سفر خود با معماهای گوناگونی رو به رو می شوید که با اتمام آنها می توانید مسیر خود را راحت تر پیدا کنید. معماهای بازی نیاز به ذهن خلاق و تمرکز دقیق دارد. به عنوان مثال باید بدانید برخی از پله ها که ممکن است حس کنید برای پس زمینه بازی می باشد را مورد استفاده قرار دهید و از روی آنها بالا روید. حتی حل کردن یک معما و پازل کوچک احساس لذت بخشی به شما منتقل می نماید.

بلوک هایی در بازی وجود دارند که وقتی نور یا باد زمستانه روی آنها می تابد، ظاهر می شوند. ولی هیچ کدام از پازل ها به نوعی ارائه نمی شوند که بازیکن را در خود محبوس نمایند. Gris یک بازی متفاوت است که کمبود آن از کیفیت مثبت نشات می گیرد. زیرا هر بخش ناامید کننده احساس صلح و آرامش را از بین می برد و همین موضوع شگفت انگیز به پیشرفت شما کمک می کند.

نکته قابل توجه اینجاست که هیچ گونه مرگ و شکستن وجود ندارد و فقط لذت خالص احساس می شود. شما می توانید این دنیا را با تمامی مراحل نفس گیر و جذابش فتح کنید و از تمامی اتفاقات موجود از جمله کسب امتیازها و پاداش ها بهره مند شوید. با وجود سهولت معماها، هر بخش با سورپرایزی مسیر جهان را به شما راهنمایی می کند. شاید جالب باشد بدانید که اگر یکبار این بازی را تجربه کنید دلتان می خواهد حافظه شما به طور کلی پاک شود تا بتوانید بار دیگر از آن لذت ببرید. در تصویر شماره 2 کاراکتر بازی را در حال دویدن مشاهده می کنید.

بازی Gris
تصویر شماره 2: کاراکتر اصلی بازی در حال دویدن

Gris در این بازی هم خوشحال و هم ناراحت می باشد و همین تناقض زیبایی بازی را هیجان انگیز می سازد. هر عنصری در این بازی مورد استفاده قرار می گیرد تا حس ترس شما را برانگیخته نماید. کاراکتر اصلی بازی زنی زیباست و همین زیبایی همانند یک چاقوی جراحی تیز و برنده است. هر چه شما به بالای یک هرم صعود کنید فضا روشن تر خواهد شد و دوربین عقب تر کشیده می شود تا نشان دهد در برابر عظمت جهان چقدر کوچک ایستاده است.

زن جوان با حرکاتی فریبنده در درون بازی عبور می کند. او بر روی پای خود نور می اندازد و شما احساس می کنید او بدون نیروی گرانش حرکت می کند در صورتی که این چنین نیست. در برخی از قسمت ها شما می خواهید بارها و بارها جهش هایی را تکرار نمایید.

داستان بازی Gris

در Gris، یک زن جوان خودش را تنها در یک جهان ویرانگر پیدا می کند. ساختمان های ویران شده و ستون های شکسته بر تمدن چیره می شوند. او حتی کلمه ای نمی گوید ولی احساس تنهایی و سردرگمی درد مبهمی است که همراه با او می ماند. Gris نام شخصیت اصلی بازی می باشد که شما هدایت آن را در این دنیای پر از شگفتی به عهده خواهید داشت.

موسیقی و گرافیک بازی Gris

گرافیک و نوع طراحی بصری این بازی شگفت انگیز می باشد و شما مسلما از تماشا و همینطور تجربه ذره ذره بازی لذت خواهید برد. نقاشی های مشاهده شده شما را در درون بازی غرق خواهند کرد.

موسیقی متن این بازی کاملا مرتبط با موضوع و دلنشین طراحی شده و ذره ای احساس خسته شدن از آن حس نخواهید کرد.

در نهایت بازی Gris

Gris را به عنوان یک بازی رها نکنید تا در شکوه هنری آن غرق شوید. با اینکه طراحی بصری این بازی شگفت انگیز است ولی این بازی به دلیل حس حرکات نیز کاملا دلگرم کننده می باشد. این بازی کاملا درک می کند که چه موقع تصورات بازیکن را تحریک کند تا بازی به صورت مداوم جذابیت خود را حفظ کند. Gris همانند یک ستاره دنباله دار پر از شگفتی و زیبایی است و همواره درخششی گرم در قلب شما می نشاند.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Gris به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • طراحی هنری باور نکردنی
  • احساس حرکت و جنبش
  • مکانیک بازی به طور مداوم در حال تنوع می باشد
  • سرعت در بازی کاهش نمی یابد
  • بازیکن از تمامی لحظات لذت می برند
نکات منفی

خرید کنسول نینتندو سوئیچ نئون آبی قرمز Nintendo Switch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =