Hidden Agenda یک بازی هیجان انگیز، جنایی و متفاوت به حساب می آید. این بازی متفاوت می باشد زیرا از طریق یک برنامه گوشی هوشمند متصل به PS4 شما کنترل می شود. 6 بازیکن می توانند از طریق گوشی یا تبلت به این بازی متصل شوند. هر انتخاب درون بازی، مانند اثرات موج دار بر روی تمامی مراحل داستانی تاثیر می گذارد. این بازی به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 عرضه می شود. در ادامه مقاله با این بازی بیشتر آشنا خواهید شد.

ps4           بازی Hidden Agenda


سازندگان بازی Hidden Agenda

بازی Hidden Agenda با همکاری کمپانی معروف  Sony Interactive Entertainmentو Supermassive Games ساخته و منتشر گشته است.

گیم پلی بازی Hidden Agenda

بازی متفاوت Hidden Agenda در سبک جنایی و اکشن با دید سوم شخص جریان دارد. حوادث برای بازیکن آشکار می شود و باید در انتظار گزینه های بعدی برای انتخاب ماند.

این بازی برای بازیکنان بسیار حرفه ای طراحی شده و تجربه آن به سادگی میسر نمی شود. باید بگویم که بهترین نوع انجام این بازی به صورت گروهی آن می باشد. این بازی ماموریت های کمتری نسبت به Heavy Rain دارد. هر بار که میانگین ساخته های کمپانی Telltale و بازی Hidden Agenda را مشاهده می کنیم همیشه بازی مورد بحث ما پیش گام می باشد.

صحنه های چندگانه سرنخ های مختلف را آشکار می نماید. یک ذره بین در سراسر منظره جابجا می شود و شما باید نقاط hotspots را پیش از اتمام زمان پیدا کنید. در عکس شماره 1 صحنه هایی از بازی مشاهده می شود.

بازی Hidden Agenda
عکس شماره 1: صحنه ای از بازی

این یک بازی نیست چون اکثر ما بیشتر داستان آن را می دانیم. اما این یک راه جالب برای مشاهده درام با یک نمایش در حال پخش است. از آنجا که مجبور نیستید حرکت شخصیت را کنترل نمایید  برای حل معماها یا چگونگی رفتار دیگر کاراکترها تمرکز بیشتری خواهید داشت.

شما باید پیش از تصمیم، حرکت های بعدی یا رویدادهای آینده را تصور کنید تا بدانید کدام یک از حالت ها اطلاعات بیشتری به شما خواهد داد. هر انتخاب، عواقبی در پیش دارد. به هر حال این بازی برای دو ساعت کاملا سرگرم کننده خواهد بود.

خرید بازی Hidden Agenda

همانطور که پیش تر گفتیم تمامی انتخاب های شما در لایه های عمیق داستان تاثیر می گذارد و اگر در جایی اشتباهی رخ دهد احتمال مرگ شخصیت ها یا کشف نشدن معماها باقی می ماند.

این بازی را باید بیش از یکبار تجربه کنید تا انتخاب های مختلف را در نظر بگیرید و اتفاقات متنوع را مشاهده نمایید. این باعث می شود عکس العمل های پنهان بازی آشکار شود. محیط های سینمایی بازی بیش از صحنه های بازی چشم گیر می باشند از همین رو بازیکنان در برخی مواقع احساس بیهودگی حس می کنند. همچنین کمبود ماموریت ها که باعث ناامیدی بازیکنان می شود.

گاهی اوقات بازی مشکلاتی از جمله مشکلات بازی L.A. Noire را در خود می بیند. یک مشکل جدی تر نیز وجود دارد و آن این است که اگر بازیکن به عنوان شخصیت اصلی منصوب شود و باتری تلفن او ناگهان قطع شود، بازی در حال پایدار قرار می گیرد. مثلا گاهی پیش می آید که شما در یک مرحله کاملا حیاتی نیاز به تماس با کسی دارید از همین رو بازی متوقف می شود و پس از مکالمه می توانید به ادامه بازی بپردازید. در عکس شماره 2 شخصیت ها و کاراکترهای بازی مشاهده می شوند.

بازی Hidden Agenda
عکس شماره 2: کاراکترها در صحنه بازی

با این حال، نحوه بازی و مکث های مدام آن بعد از گذشت مدتی کسل کننده می شود. البته تا حدی بازی به شما اجازه هدایت شخصیت ها را می دهد.

در بعضی موارد، این یک درام متمایز از بازی های روایی یا Heavy Rain است که به شکل شگفت انگیزی طراحی شده است.

مهم‌ترین ویژگی بازی Hidden Agenda گروهی بازی کردن آن است. بازی می‌تواند تا ۶ نفر را در این بخش پشتیبانی کند که باید تمامی ۶ نفر اپلیکیشن بازی را در موبایل هوشمند خود داشته باشند (این اپلیکیشن هم برای اندروید ۴.۴ به بالا و هم برای ios طراحی و عرضه شده است) و هر یک با انتخاب نامی مستعار و یک رنگ خاص وارد بازی شوند.

داستان بازی Hidden Agenda

داستان در بازی Hidden Agenda نکته کلیدی و امر حیاتی آن به شمار می رود و فهمیدن آن برای پیشروی در بازی ضروریست، به‌ همین خاطر پشتیبانی از زبان‌های گوناگون در بازی صورت گرفته به طوری که در بخش صداگذاری با ۸ زبان (من جمله عربی که کمتر شاهد صداگذاری بازی‌ها با این زبان هستیم) و در بخش زیرنویس با ۱۴ زبان روبرو هستیم!

این امر هوش بالای سونی و تیم سازنده بازی را نشان می ‌دهد تا مارکت جهانی را به خاطر پیچیدگی داستان از دست ندهد. من هم توصیه می‌کنم که اگر به زبان انگلیسی یا سایر زبان‌های مهم خارجی تسلط ندارید، سمت بازی نروید چرا که عملا هیچی از داستان آن نمی ‌فهمید و انتخاب‌ها برایتان مفهومی نخواهد داشت.

داستان با یک افسر تازه کار آغاز و به یک قاتل بدنام تبدیل می شود. سپس طرح های شوم مطرح می کند و در آن مسیر پیش می رود.

موسیقی و گرافیک بازی Hidden Agenda

گرافیک بازی با اینکه از حالت بسیار طبیعی برخوردار است ولی دارای باگ های فراوانی می باشد. این موضوع تا حد زیادی بازیکنان را اذیت می کند.

با وجود صداگذاری کامل و نسبتا خوب بازی، موسیقی در این اثر هیچ حرفی برای گفتن ندارد و فضای التهاب آور و جنایی بازی (که می‌ توانست با نت‌های موسیقی به روح بازیکن ها نفوذ کند) عملا از بین رفته است و استودیو به ساخت لوکیشن‌های وهم‌آور و تاریک برای چنین فضاسازی بسنده کرده که اصلا کافی به نظر نمی ‌رسد.

و در نهایت بازی Hidden Agenda

بازی Hidden Agenda با تمام خاص بودن و تنوع در نوع گیم پلی، دارای ضعف های اندکی نیز می باشد. ولی باید بگویم اگر طرفدار ژانر جنایی و اکشن هستید مطمئنا از این عنوان لذت خواهید برد. این بازی از سال 2017 به صورت انحصاری برروی کنسول ps4 وارد بازار شد. علاقه مندان هم اکنون می توانند از این بازی مهیج لذت ببرند.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Hidden Agenda برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • قابلیت جدید  Playlink
  •  رابط کاربری ساده اپلیکیشن مخصوص بازی
  •  انتخاب‌های تاثیرگذار
  •  گرافیک خوب
نکات منفی
  • باگ‌های گرافیکی
  •  عدم استفاده از قابلیت‌های خوب موبایل ‌های هوشمند
  •  داستان نه‌چندان گیرا
  •  موسیقی ضعیف

خرید بازی Hidden Agenda

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 17 =