بازی Life is Strange: Before the Storm یک بازی ماجراجویی گرافیکی به حساب می آید. این بازی در 3 قسمت بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 در سال 2017 عرضه شده است. این دومین سری از بازی Life is Strange می باشد که روی موتور Unity طراحی شده. به طور کلی، این بازی زندگی عجیب و غریب دختر انگلیسی را نشان می دهد که تمام ماجراهای زندگیش به تصمیمات بازیکنان بستگی دارد. گیم پلی بازی، روی  گفتگوهای سلسله مراتبی بین کاراکترها متمرکز می شود. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا با این بازی متفاوت بیشتر آشنا شوید.

pc        ps4      xbox1      بازی Life Is Strange: Before the Storm


سازندگان بازی Life is Strange: Before the Storm

بازی Life is Strange: Before the Storm توسط استودیو آمریکایی Deck Nine و شرکت ژاپنی Square Enix ساخته و طراحی شده است. این شرکت ژاپنی بازی های بی نظیری مانند فاینال فانتزی را خلق کرده و در یک سال، درآمد فوق العاده ای از این طریق کسب کرده است.

به عقیده بنده این شرکت در این نسخه نتوانسته به خوبی گذشته موفق باشد. زیرا تمام طرفداران، نسبت به سابقه بی نظیر این شرکت انتظار خوبی از این بازی داشته اند که نتوانسته این انتظارات را برآورده سازد.

گیم پلی بازی Life is Strange: Before the Storm

بازی Life is Strange: Before the Storm داستان جذابی را روایت می کند که انتخاب بازیکن، تاثیرات عمیقی در روند داستان می گذارد. Life is Strange یک بازی نسبتا کم نقص به حساب می آید زیرا علاوه بر سرگرم کردن مخاطب، دارای داستان بسیار جذاب و شخصیت پردازی فوق العاده می باشد. گیم پلی بازی، بازیکن را با موارد جدیدی رو به رو می کند. علاوه بر بخش های هیجان انگیز، در صحنه هایی بسیار آرام مشغول ادامه بازی خواهید بود. طراح Life is Strange: Before the Storm در بعضی مواقع فراز و نشیب هایی برای جذابیت بازی قرار داده است.

شما در این بازی کنترل دختر 16 ساله ای به نام Chloe Price را بر عهده دارید. داستان عجیب و غریب این دخترک شما را به خوبی عاشق داستان این بازی خواهد کرد. شما بازی را از دید سوم شخص مشاهده می کنید. البته برای کسانی که نسخه های قبلی را بازی کرده اند باید بگویم، شما در این اپیزود کنترل زمان را به عهده نخواهید داشت.

بازی Life is Strange Before the Storm
صحنه هایی از بازی

شما هر دیالوگی را که در بازی انتخاب کنید در انتها، بازی خط داستانی مشخصی را برایتان تعیین می کند. زیرا هدف بازی رسیدن ریچل به مادرش است. در ابتدای بازی ریچل برای رفتن به سوی مادرش ماشینش را تعمیر می کند. همین بخش های جزیی، گیم پلی بازی را تشکیل می دهد. اصلی ترین بخش بازی Life is Strange: Before the Storm داستان آن می باشد. البته گیم پلی ساده و آسان بودن بیش از حد معماها، موضوع خوبی در بازی پازلی نمی باشد. اما مطمئنا طرفداران به وسیله انتخاب دیالوگ ها، جذب داستان بازی خواهند شد.

داستان بازی Life is Strange: Before the Storm

داستان این قسمت از بازی، مرتبط با قسمت های قبل Life is Strange می باشد. در قسمت های قبل، بازی تا جایی به اتمام رسید که پدر ریچل به او گفت “شخصی که در پارک دیده ای در واقع مادر تو است”. سپس داستان زندگی خود را برایش شرح می دهد. مادر ریچل معتاد بوده و ریچل از طریق کمک کلویی، به یافتن مادرش می پردازد. با اینکه داستان بازی قابل تغییر نیست اما به خوبی تنظیم و تدوین شده است. زیرا می تواند در بعضی مواقع به اوج برسد و در قسمتی آرام پیش رود.

ترجیح می دهم داستان بازی را به طور کامل برایتان شرح ندهم، زیرا بازی Life is Strange: Before the Storm تنها به دلیل داستان جذاب و هیجان انگیزش توانسته مخاطبین را جذب کند. با اینکه داستان بازی انتخاب نتیجه را به عهده شما نمی گذارد و در حد انتظار نتوانست ظاهر شود، اما از آن می توان به عنوان یک بازی خوب یاد کرد. البته نسخه قبلی بازی به نظر من جذابیت بیشتری داشته است. اما هنگامی که خود را به جای ریچل قرار دهید می توانید حس نبود مادرش و احساس شکننده بودن آن را درک کنید. هنگامی که داستان بازی با شما عجین می شود تاثیرعمیقی بر روی روند بازی شما خواهد گذاشت.

بازی Life is Strange Before the Storm
ریچل در بازی

جدا از داستان و گیم پلی باید بگویم موسیقی بازی واقعا عالی طراحی شده. همچنین صحنه های بازی از گرافیک خوبی بهره گرفته و همین موضوع باعث رضایت مخاطبین شده است. جزئیات برخی صحنه ها با دقت بالایی طراحی شده و بازیکن می تواند با تمام وجود، صحنه های بازی را لمس کند. به طور مثال در همان ابتدای بازی مشغول تعمیر ماشینش است که شما جزئیات همه این صحنه ها را به خوبی مشاهده می کنید.

حرف آخر درباره بازی Life is Strange: Before the Storm

یکی از بزرگترین مشکلات این بازی بی اهمیت بودن انتخاب های بازیکن است. وقتی بازیکن در آخر حس می کند تمام انتخاب هایش بیهوده و عبث بوده، ناامید می شود. همچنین معماهای بازی بسیار ساده است که این موضوع  نشانه خوبی نخواهد بود. نبودن گیم پلی پیچیده و قوی در بازی (به جز حق انتخاب گزینه ها) در واقع جزو اشکالات بازی به حساب می آید. اما به وسیله داستان جالب و گرافیک و موسیقی خوب، می تواند تا حدی رضایت طرفداران را به خود جلب کند.

این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا خواهد بود.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Life is Strange: Before the Storm برای من، گروه crocogame و دوستانتان در پایین همین مقاله به صورت دیدگاه به اشتراک بگذارید.

خرید بازی Life Is Strange Before The Storm Limited Edition

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − دو =