بازی Little Nightmares ماجراجویانه، معماگونه و ترسناک به حساب می آید. این بازی پس از انتشار مورد بررسی منتقدین قرار گرفت و جوایزی برای گرافیک و صدا دریافت کرد. بازی بر روی موتور  Unreal 4اجرا می شود. دنیای بازی کمی خشن می باشد و شما را با فضای پر شوری رو به رو می سازد. کاراکتر بازی یک دخترک زرد پوش است که در این بازی بسیار فداکارانه و مظلوم تلقی شده است. این بازی از سال 2017 بر روی پلتفرم های pc، ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

pc         ps4              xbox1          بازی Little Nightmares


سازندگان بازی Little Nightmares

کمپانی های معروف Bandai Namco Entertainment و Tarsier Studios در خلق بازی فوق العاده ای به نامLittle Nightmares تلاش فراوان به عمل آورده اند. Bandai Namco از 63 سال پیش در ژاپن متولد شد و بازی های بی نظیری را به دنیای Game عرضه نمود. استودیو Tarsier نیز بازی هایی مانند LittleBigPlanet 3 و Tearaway Unfolded را در کارنامه کارهای خود ثبت کرده است. در ادامه مقاله با یکی از محصول های مشترک این دو کمپانی بیشتر آشنا خواهید شد.

گیم پلی بازی Little Nightmares

بازی ماجراجویانه و لذت بخش Little Nightmares تاثیرات بسیاری از آثار موفق استودیو Playdead گرفته زیرا این بازی شباهت بسیاری به Inside دارد. در این بازی هیچگونه دیالوگی رد و بدل نمی شود. از همین رو همانند بازی Inside شروع به قدر کفایت گنگ و نامفهوم است و به راحتی بازیکن را در بطن داستان وارد نمی نماید. برای درک بازی باید جزئیات را با دقت بررسی کرد. زیرا جزئیات پس زمینه هرگز به صراحت توضیح داده نمی شود اما از همان ابتدا کاملا مشخص است که باید تنها فرار کنید.

ناپایداری در طول زمان ادامه می یابد و بازیکن برای جستجوی پاسخ ها به جلو پیش می رود. همانطور که مکان های مبهم را مشاهده می کنید به موضوعات گنگ دیگر نیز پی می اندیشید. سوال های پیش آمده بدین گونه می باشد:

چگونه Six در Maw گرفتار شده؟ هدف Maw چیست؟ دقیقا Six کیست؟

این سوالات تا زمانی که به نتیجه گیری خاصی نرسید در بازی ادامه پیدا می کند. احتمالا این موضوع تا انتها با شما باقی خواهد ماند. نکته جالب اینجاست که حتی اگر پاسخی را یافت کنید به طور کامل روشن نیست. پاسخ سوالات شما در تصویرهای ناخوشایند یافت می شوند. شما با بررسی این تصاویر می توانید تا حدی رمز و راز موجود را بیابید.

داستان ها و اتفاقات هیجان انگیزی در اتاق های کم نور راهروهای Maw پیش می آید. منظره هایی مانند جسد آویزان یک مرد بزرگ و صحنه های ناخوشایند بسیاری بر سر راه شما قرار می گیرد.

یکی از ویژگی های جذاب بازی شاید وجود شخصیت های کاریکاتور گونه در یک دنیای تاریک و مخوف است. این موضوع بازی را به طور کلی متمایز می کند. البته چشم انداز کودکانه کاراکتر Six تقریبا نیمی از ترس و وحشت را از بین می برد.

شما همیشه و در همه جا احساس می کنید یک امیدواری وجود دارد حتی اگر در خطرناک ترین قسمت ممکن در معرض اتفاقات بازی باشید. در هر لحظه این احساس به شما منتقل می شود که از پس آن بر خواهید آمد. در عکس شماره 1صحنه ای ماجراجویانه را مشاهده می کنید.

بازی Little Nightmares
عکس شماره 1: صحنه ماجراجویانه بازی Little Nightmares

شما در این مسیر تنها نیستید زیرا چندین موجود تغییر شکل یافته برای رسیدن به آزادی در حال فرار هستند. برخی از موجوداتی که درون Maw زندگی می کنند لحظات بازی را برای بازیکن سخت تر می سازند.

بازی همیشه راهی برای قافلگیر کردن شما پیدا می کند مثلا در یک قسمت باید از دست موجودات عجیب فرار کنید در قسمت دیگر گیر سر آشپز ها می افتید و در یک بخش باید برای فرار از چنگک ها از آنها دزدی کنید و پازل های موجود را حل نمایید. (مانند پیدا کردن یک میله برای عبور کردن از یک مسیر دشوار).

با اینکه جثه کاراکتر بازی کوچک است اما انگار شانس با او یار است و به هر نوعی از دست تمام خطرات خلاص می شود. او بالاخره راهی برای عبوراز سختی ها پیدا می کند البته این بدان معنا نیست که چندین بار شکست نمی خورد بلکه او بارها و بارها به CheckPoint باز می گردد و با دقت بهتری از آن مرحله عبور می نماید.

خوشبختانه اینگونه بازی ها به صورت آشکارا بازیکن را مجازات نمی کند و تنها با بخش های چالش برانگیز درگیرتان می سازد.

تعقیب دشمنان باعث ترشح آدرنالین در بازیکن ها می شود. زیرا این موضوع بسیار هیجان انگیز طراحی شده و حل پازل ها اغلب کوتاه و ساده است. اغلب بازیکن بارها برای رسیدن به یک دریچه از ظروف بالا می رود و با دستیابی به یک کلید مسیر پیش رو را ادامه می دهد.

داستان بازی Little Nightmares

داستان بازی دخترکی زرد پوش را روایت می کند. این دخترکSix  نام دارد و در یک کشتی غول پیکر به نام The Maw گیر افتاده. او اکنون باید از این مسیر پر خطر عبور کرده و خود را از اتفاقات خطرناک نجات دهد. مسیر پیش روی دختر نه تنها امن نیست بلکه پر از خطرات و اتفاقات ناگوار می باشد. برخی از اتفاقات موجود در بازی را نمی توان هیچگونه توجیهی برایشان یافت و هر بازیکنی از داستان بازی برداشت خاص خود را دارد. از همین رو می توان گفت داستان برای هر فردی متفاوت است.

گرافیک و موسیقی بازی Little Nightmares

بازی Little Nightmares در بخش گرافیک جوایزی دریافت نموده و واقعا در بخش نورپردازی و هنری بسیار موفق بوده است. تمامی صحنه های بازی با جزئیات دقیقی طراحی شده و با اینکه کاراکتر اصلی بسیار ساده می باشد ولی تمامی کارکنان و محیط ها به خوبی این موضوع را جلوه گر می شوند.

تنها صدایی که درون تصاویر از تخته های کف Maw به گوش می رسد بسیار تکان دهنده است و به خوبی توانست توجه تمامی منتقدین را به خود جلب کند و در این بخش جایزه دریافت نماید.

در نهایت بازی Little Nightmares

بازی Little Nightmares دارای یک بخش داستانی جذاب و هیجان انگیز است که مطمئنا بازیکن در یک یا دو نشست آن را به اتمام می رساند. البته از آنجایی که بازی بسیار جذاب طراحی شده هیچ کدام از بازیکن ها مایل به اتمام آن نیستند. از همین رو بازی قابلیت تجربه چندین باره را نیز دارد. بازیکن در این سفر برای دریافت پاسخ سوالات خود مسیرهای خطرناک و ناخوشایندی را متحمل می شود. مطمئنا تمامی بازیکنانی که به بازی های ماجراجویانه و ترسناک علاقه مند هستند این عنوان را در لیست بهترین بازی های خود قرار می دهند.

سیستم عامل های بازی Little Nightmares

بازی Little Nightmares هم اکنون بر روی پلتفرم های pc، ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را در خصوص بازی  Little Nightmaresبرای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.  


نکات مثبت
  • روایت بی نظیر
  • تعقیب و گریز به سبک موش و گربه
  • طراحی جذاب بصری و صوتی
نکات منفی
  • پازل ها اغلب ساده طراحی شده اند
  • کوتاه بودن بازی در برابر اکتشافات طولانی

خرید بازی Little Nightmares برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 11 =