بازی Minit ساخته شده تا بتواند خاطرات کودکی را برایمان  تازه کند. این بازی ماجراجویانه در E3 2017 معرفی و در سال 2018 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 عرضه شد. فونت های پیکسلی به همراه منوی ساده، فضای نوستالژی بازی های ویدیویی گذشته را برایمان زنده می کند. در ادامه مقاله با این ماجراجویی عجیب و غریب آشنا می شوید.

pc        ps4        xbox1        بازی Minit


سازندگان بازی Minit

بازی Minit توسط طراحان مشهوری به نام های Jan Willem Nijman ،Jukio Kallio ،Kitty Calis و Dominik Johann طراحی و توسط شرکت Devolver Digital منتشر شده است. جالب است بدانید Jukio Kallio اخیرا مشغول ساخت بازی بسیار موفق Horizon Zero Dawn بوده، این موضوع می تواند خوشحال کننده باشد. زیرا طراحان بسیار موفقی در این بازی نقش دارند.

نگاهی به بازی Minit

شما در بازی Minit کنترل موجود جالب و کوچکی را بر عهده دارید. اما راستش را بخواهید این موجود کوچک، به دلیل نداشتن داستانی خاص، نمی تواند احساسات شما را برای تعیین سرنوشتش برانگیزد. البته طراحان سعی در ساخت بازی به صورت کنسول های اولیه داشته اند. به همین دلیل داستانی برای آن قرار نداده اند. اما این موضوع در سال 2018 کمی ضعیف ظاهر شده است.

شما در ابتدای بازی، با یک مکان ناشناخته رو به رو می شوید. همچنین زمانِ 60 ثانیه ای عجیبی برایتان آغاز می شود که کمی شما را متعجب می کند. شما در این مدت باید مسیرهای کوتاهی را طی کنید. پس از مدتی شما کم کم نقاط Check Point  را یافته و بازی قابلیت جدیدی در اختیارتان قرار خواهد داد. با گذشت زمان و به دست آوردن قابلیت های تازه می توانید از نقاط عبور کرده و به جلو حرکت کنید. شما در طول مسیر تنها یک شمشیر در دست دارید. همچنین این بازی در مدت زمان کوتاهی به پایان می رسد و به همین دلیل وجود یک اسلحه شما را خسته نخواهد کرد.

بازی Minit
صحنه ای از بازی

بازی Minit علاوه بر مبارزه، قابلیت حل معما را نیز دارد. یک سری معما در بازی وجود دارد که بازیکن می تواند به راحتی آن ها را حل کند. البته بازی قسمت دیگری را برای جذابیت گیم پلی به بازی اضافه کرده. بخش Loll Dies به بازیکن این امکان را می دهد که بعد از مراحل اولیه و یافتن امتیاز، از این طریق مسیرهای بهتر و Check Point های دیگری را بیابد. همچنین، به مکان هایی که قبلا نمی توانستید بروید دست پیدا کنید.

شما در بازی Minit ماموریت های جالبی را مشاهده می کنید که پس از پایان هر ماموریت، پاداشی به شما تعلق می گیرد. این ماموریت ها و جوایز، در روند بازی تاثیر خواهند گذاشت. پس از اتمام بازی گزینه New Game در اختیارتان قرار می گیرد که می توانید دوباره بازی را با درجه سخت تری انجام دهید. البته این را بدانید بازی در این قسمت نمی تواند به خوبی شما را قانع کند.

موسیقی های متفاوتی در سراسر بازی طراحی شده که باعث لذت شما از بازی می شود. این بخش به خوبی طراحی شده و یکی از مسائل مهم در بازی Minit به حساب می آید. کاراکترهای بازی از طریق دیالوگ های نوشتاری با هم صحبت می کنند. این نوشته ها همراه با صداهایی نا مفهوم همراه است.

صحنه های بازی به صورت سیاه و سفید، در یک دنیای کاملا نوستالژیک طراحی شده و نتوانسته توجه مخاطب امروزی را (که به دنبال گرافیک بالا و جذاب است) به خود جلب کند. البته وجود محیط های مختلف نمی گذارد بازیکن از صحنه های بازی خسته شود.

حرف آخر درباره بازی Minit

این بازی برای کسانی که می خواهند یاد خاطرات گذشته خود را زنده نگه دارند، حتما توصیه می شود. با اینکه بازی Minit بی نقص نبوده و طرفداران امروزی، نتوانسته اند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند اما به اهداف خود رسیده است. زیرا طراحان، قصد ساخت بازی در سبک و سیاق قدیمی را داشته اند.

این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا خواهد بود.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Minit برای من، گروه کروکوگیم و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =