بازی My Time At Portia شبیه ساز یک مزرعه می باشد و از عنوان هایی مانند Stardew Valley و Harvest Moon به صراحت تقلید کرده است. این بازی با اینکه بزرگ و گسترده طراحی شده ولی از یک موضوع تکراری نشات می گیرد. MTAP به راحتی می تواند بازیکن را ساعت ها در خود درگیر نماید. این بازی در تاریخ 3 بهمن 96 بر روی پلتفرم های pc، ps4، xbox1 و nintendo switch وارد شده است. در ادامه مقاله با این بازی بیشتر آشنا خواهید شد.

سازندگان بازی My Time At Portia

بازی My Time At Portia توسط کمپانی های انگلیسی Team17 و Pathea طراحی و تولید شده است.

گیم پلی بازی My Time At Portia

بازی My Time At Portia به صورت جهان باز می باشد و به بازیکن آزادانه اختیاراتی را عرضه می کند. شما در این بازی می توانید جنسیت و ظاهر کاراکتر خود را بسازید. این بازی یک هدف برای شما تعیین می کند و آن هم رسیدن به مقام اول در بین رقیبان می باشد. در این مسیر باید ماموریت های مختلف را پیدا کنید و درخواست های مردم را که به صورت روزانه می گیرید انجام دهید.

شما در ابتدا یک زمین زراعی نا مرغوب و کوچک دارید که باید به مراتب آن را ارتقا دهید. در این مسیر به ابزارآلات زیادی نیاز پیدا خواهید کرد. برای انجام تمام این کارها شما نیازمند پول و منابع مختلف هستید که می توانید آنها را از طریق فعالیت های جانبی به دست آورید. تمامی فعالیت ها در این بازی در اوج ساده بودن لذت بخش می باشند. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی مشاهده می شود.

بازی My Time At Portia
تصویر 1: صحنه ای از مزرعه بازی My Time At Portia

فعالیت هایی مانند گسترش دادن مزرعه، به روز رسانی کردن ابزارها و ماشین آلات و کاشت محصول در زمین خود و بسیاری از فعالیت های دیگر شما را در بین ساکنین محبوب می نماید. انجام دادن ماموریت های اصلی چندان ضروری نمی باشد و شما می توانید هر طور که می خواهید با داستان ها و ماموریت های فرعی مسیر خود را پیش ببرید. شما هرچه در ماموریت های خود بیشتر موفق شوید در بین مغازه های دیگر محبوب خواهید بود و از تخفیف های خوبی برخوردار می شوید.

به دست آوردن برخی از تجهیزات زمان بر و طاقت فرسا می باشد و شما به سختی می توانید تمامی آنها را تامین نمایید. زمانی که قصد ساخت مکانی را دارید باید صبور باشید تا وسایل ساخت و ساز شما کار پیشین خود را به اتمام برسانند. با پول جمع آوری شده خود می توانید مزرعه خود را گسترش و زیبا نمایید همچنین ابزار ها و ماشین آلات بیشتری برای خود اضافه کنید. مطمئنا ابتدای بازی کمی بی انگیزه و نا امید شروع به بازی می کنید ولی هر چه جلوتر بروید مسلما بازی برایتان جذابتر خواهد بود.

از فعالیت های جانبی و اصلی بازی هر چه بگویم کم گفتم زیرا تعداد آنها آنقدری زیاد است که حتی مطمئنا نمی توانید نیمی از آنها را کشف کنید. از جمله این فعالیت ها می توانم به ماهی گیری، اسب سواری، وجود مینی گیم های جالب و موارد بسیار زیاد دیگر اشاره کنم. واقعا باید اعتراف کنم این شبیه ساز یکی از جذابترین بخش های این مزرعه دار می باشد. در تصویر شماره 2 کاراکترهای بازی دیده می شوند.

بازی My Time At Portia
تصویر شماره 2: کاراکترهای بازی My Time At Portia

مبارزات در این بازی به طرز واقعی ناامید کننده و زجر آور است زیرا طراحی آنها بدون هیچ گونه استراتژی بوده و هوش مصنوعی دشمنان در حدی ضعیف می باشد که گاها می ایستند تا آنها را نابود سازید. ما در اینجا به این نتیجه می رسیم که حتی حضور چنین بخش هایی نه تنها به بهبود بازی کمکی نمی کند بلکه باعث تخریب آن می گردد.

داستان بازی My Time At Portia

بازی MTAP در سرزمین زیبایی به نام Portia جریان دارد. شما در طول بازی به سرزمین Portia می روید و در آنجا باید بر روی زمینی که از پدرتان به ارث برده اید کشاورزی نمایید. این زمین در حال نابودی است و ماموریت شما در واقع نجات این زمین می باشد. این مزرعه در گذشته شکوه و عظمت زیادی داشته و هم اکنون شما وظیفه دارید آن را به حالت سابق برگردانید. البته این کار به آن آسانی ها هم نیست زیرا شما رقیبانی خواهید داشت که نمی گذارند به راحتی در این مسیر پیشرفت کنید.

داستان بازی شبهت بسیاری با بازی Stardew Valley دارد و به طور کلی کلیشه ای و تکراری به نظر می رسد. البته بازی های این چنینی بیشتر تمرکز خود را بر روی گیم پلی می گذارند و از داستان اندکی دور خواهند شد.

گرافیک و موسیقی بازی My Time At Portia

گرافیک بازی My Time At Portia پر از مناظر زیبا و رنگارنگ می باشد و ترکیب آن با موسیقی شاد باعث روحیه بخشیدن به بازی و بازیکن می شود.

و در نهایت بازی My Time At Portia

بازی MTAP با اینکه داستان جدید و خاصی را ارائه نمی کند ولی بسیار سرگرم کننده و لذت بخش می باشد. بازیکنان مسلما بعد ساعت ها بازی باز هم مایل به ادامه آن و کشف اتفاقات متنوع خواهند بود. به هر حال این بازی از هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و nintendo switch قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی My Time At Portia به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • یک محیط آرام با زیبایی شناسی خوشایند
  • سیستم ساده و طراحی به صورت دستی انجام شده است.
نکات منفی
  • تعداد زیادی از سیستم ها حیاتی و معنادار نیستند
  • تداخل بین سرعت چرخه شبانه روز و چالش های مهیج
  • داستان تکراری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =